5 Strategii Prin Care Poţi Creşte Rata De Conversie Pe Dispozitivele Mobile
Ce Îi Determină Pe Consumatori Să Te Recomande În Social Media?
29/06/20157 Greşeli de A/B Testing Pe Care Trebuie Să Le Eviţi
15/07/201510/07/2015
Traficul web prin intermediul dispozitivelor mobile, precum tablete şi smartphone-uri constituie o treime din traficul total. Statisticile indică faptul că numărul utilizatorilor de internet care realizează căutări pe mai multe dispozitive, a crescut cu 60%. În România, cumpărăturile online de pe dispozitivele mobile au depăşit peste 20 de milioane de euro, în 2013 şi se preconizează creşteri considerabile.
Având un potenţial ridicat, campaniile pentru mobile necesită un conţinut relevant, care să asigure o rată de conversie satisfăcătoare pentru obiectivele propuse. Iată care sunt cele mai utilizate 5 strategii prin care poţi creşte rata de conversie pe dispozitivele mobile:
1. Fii consecvent
Dacă intenţionezi să faci o ofertă sau să trimiţi un e-mail, o poţi face în aceeaşi zi a săptămânii, astfel, clienţii vor aştepta mesajul tău. Secretul este să le faci un obicei clienţilor tăi de a te căuta în mod constant pentru a primi informaţiile dorite, lucru care îţi va îmbunătăţi conversia. Utilizatorii dispozitivelor mobile sunt mai uşor de convertit, întrucât sunt mai dispuşi să interacţioneze şi să răspundă pozitiv la acţiunile dorite de tine. Acest lucru îţi oferă şansa de a colecta infromaţii relevante despre clienţi, precum numărul de telefon sau adresa de e-mail, necesare pentru viitoarele acţiuni de marketing.
2. Oferă
Utilizatorii dispozitivelor mobile îşi petrec majoritatea timpului uitându-se la diverse produse pe site-uri, ceea ce îi face mai vulnerabili în faţa mesajelor tale. Oferindu-le reduceri şi promoţii îi poţi convinge să te aleagă pe tine şi nu concurenţa. Totodată, ofertele, concursurile, video-urile şi imaginile interesante au rolul de a scădea rata de respingere, existând o probabilitate mai mare ca utilizatorii să rămână pe site mai mult timp.
3. Personalizează
Conversiile de pe dispozitivele mobile sunt în număr mai mare atunci când utilizatorii au parte de o experienţă personalizată, bazată pe nevoile lor. Personalizarea poate fi realizată în funcţie de mai multe variabile: tipul dispozitivului utilizat, locaţie, date demografice, comportament, ori frecvenţa vizitelor pe site.
4. Încurajează
Conform Digital Media Zone, 50% dintre utilizatorii Social Media până în 35 de ani ţin cont de recomandările prietenilor din online, atunci când achiziţionează un produs. Ştiind că peste 70% dintre utilizatori folosesc dispozitivele mobile, în special pentru a fi prezenţi pe reţelele de socializare, poţi creşte rata de conversie realizând campanii în Social Media. Astfel, vei interacţiona direct cu potenţialii tăi clienţi, încurajându-i să se angajeze în concursuri sau alte activităţi de marketing.
5. Încorporează tehnologii
Specialiştii spun că folosirea QR codurilor, tag-urilor, ori NFC (Near Field Communication) ajută la creşterea numărului de conversii. Acestea sunt mai interactive şi au şanse mai mari să atragă utilizatorii într-o acţiune propriu-zisă.
Conform unui studiu realizat de LoyaltyReward.co în cadrul căruia s-a comparat situaţia ratei de conversie a unui site responsiv cu cea a unuia special conceput pentru dispozitive mobile, ce oferea un voucher şi opţiunea call-to-call links, s-a constatat că cel din urmă a avut o rată de conversie de 55%, crescând numărul apelurilor de la 1 la 10. Site-ul responsiv nu a crescut conversiile, având prea mult conţinut care distrăgea.
Succesul site-urilor special concepute pentru dispozitivele mobile se bazează pe faptul că utilizatorii sunt în mişcare. De exemplu, căutând numărul de telefon al unui restaurant când le este foame creşte probabilitatea de a suna.
Pentru a creşte rata de conversie trebuie să oferi consumatorilor ceea ce au nevoie, la momentul potrivit, eliminând toate impedimentele ce ar putea interveni. Dacă nu cunosc adresa locaţiei tale, afişează harta, dacă vor să facă o rezervare, pune-le la dispoziţie opţiunea de a te suna direct. Elimină orice problemă i-ar putea face să aleagă concurenţa!
Sursa: [1]