6 Practici pe Care Trebuie să le Testezi în Google AdWords Acum
Ce Schimbări Va Aduce Eliminarea Anunţurilor Google Din Dreapta?
26/02/201610 Ani Originali
25/03/201618/03/2016
Pentru a determina profitabilitatea unei campanii AdWords trebuie analizaţi o serie de factori precum rata de click, de conversie, costul pe click şi achiziţie, ce trebuie corelaţi cu obiectivele propuse. Procesul de optimizare joacă un rol decisiv în succesul campaniei. Din acest motiv îţi recomandăm 6 practici pe care trebuie neapărat să le testezi:
1. Crearea de Grupuri de Anunţuri cu un Singur Cuvânt Cheie
Probabil eşti obişnuit să citeşti peste tot despre importanţa inserării mai multor cuvinte cheie într-un ad group, cei mai mulţi sugerând un număr de 10 – 20. Acestea sunt grupate pe teme, cum ar fi categoriile de produse pe care le vinzi. Însă, folosirea unui singur cuvânt cheie per ad group va determina o relevanţă mai mare a anunţurilor rezultate în urma căutărilor. Anunţul afişat va conţine cuvântul cheie pentru care licitiezi, ceea ce va atrage o rata de click mai ridicată, un scor de calitate mai bun, reducând costul pe click şi pe conversie.
Tips: Crează cel puţin două anunţuri diferite în fiecare grup de anunţuri, pe care să le testezi şi foloseşte tipurile de potrivire broad, phrase match şi exact match.
2. Licitează pentru Propriul Brand
Doar pentru că tu nu licitezi pentru propriul brand, nu înseamnă că alte companii nu o vor face. În multe cazuri, acestea utilizează numele brand-ului pentru un grup de anunţuri, targetându-ţi vizitatorii. Deoarece există şanse mai mari de convertire la utilizatorii care îţi caută brand-ul, nu rata ocazia de a licita pentru acesta, asigurându-te că eşti în topul rezultatelor pentru căutările referitoare la brand.
Tips: Crează o campanie separată pentru brandul tău, pentru a monitoriza eficient rezultatele campaniilor. În cazul în care calitatea traficului organic este în scădere, ţine cont de faptul că utilizatorii care folosesc numele brandului convertesc mai bine, aşadar o mare parte din traficul de brand migrează de la organic la plătit.
3. Crează Anunţuri cu Titluri Generate Dinamic
Atunci când utilizatorii găsesc exact ceea ce caută, cresc considerabil şansele de a face o achiziţie. Google AdWords îţi permite să generezi dinamic titluri foarte relevante pentru căutările utilizatorilor. Tot ce trebuie să faci este să realizezi un anunţ obişnuit, dar care să conţină un fragment special de cod în textul publicitar.
Mai jos ai un exemplu de anunţ dinamic afişat pentru căutarea “german chocolate cupcakes”:
Sursă foto: [1]
Tips: Asigură-te de calitatea fiecărui cuvânt în parte din grupul de anunţuri, întrucât acesta ar putea apărea în titlu.
4. Testează Poziţia Optimă a Anunţurilor
Primele poziţii sunt cele mai avantajoase pentru campaniile de branding, iar cele mai joase pentru căutările mai complexe, ce vizează achiziţii. Acest lucru nu este, însă, valabil pentru toate business-urile, de aceea trebuie să testezi varianta optimă pentru tine. Pentru a descoperi ce poziţie a anunţurilor îi determină pe utilizatori să dea click, ad-urile trebuie să fie afişate pe rând, atât deasupra, cât şi sub rezultatele organice, comparând apoi rezultatele.
Tips: Testează cea mai bună poziţie a anunţurlor prin creşterea sau scăderea sumei licitate. Începe cu cea mai mică sumă indicată de Google şi licitează treptat, până când vei atinge rezultatele aşteptate.
5. Testează Audienţe Diferite de Remarketing pe Fiecare Ad Group de Search în Parte
RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) este deja o funcţie bine-cunoscută de către specialiștii Google AdWords. Cu ajutorul acesteia poţi concepe anunţuri special destinate celor care ţi-au vizitat site-ul şi care ştiu deja despre brand-ul tău. Totodată, poţi modifica sumele licitate în funcţie de lista de remarketing, optimizând astfel costurile pe click sau pe conversie. Foloseşte liste diferite, în funcţie de produsul de care au fost interesaţi vizitatorii tăi, livrând astfel mesaje mai relevante pentru aceştia.
Tips: Setează durata de apartenenţă la listă, maximul fiind de 540 de zile. Ţine cont de faptul că o durată prea mare, pot face ca anunţurile tale să devină agasante şi uşor de ignorat, pe când o durată prea mică poate fi insuficientă pentru a genera conversii sau lead-uri.
6. Foloseşte extensii de anunţuri destinate special dispozitivelor mobile
În anul 2015, 1.4 milioane de români au cumpărat online prin intermediul unui dispozitiv mobil. Tu cum îi targetezi? O variantă poate fi testarea extensiilor de anunţuri pentru dispozitivele mobile. Sitelinks, extensii de locaţie sau apel sunt doar câteva pe care le poţi folosi pentru a ajuta utilizatorii să ajungă mai uşor la tine.
Tips: Asigură-te că site-ul tău este mobile-friendly. Atunci când vizitatorii găsesc rapid ceea ce caută, au o experienţă pozitivă, ceea ce va creşte şansele de a înregistra conversii.