Studiu de caz Zenyth.ro

Creșterea vânzărilor online cu peste 50% ale brandului Zenyth în 2023, față de anul anterior, prin adaptarea strategiei la trendurile din digital

Istoric

Zenyth este o companie românească producătoare de suplimente alimentare premium, unul dintre liderii pieței de suplimente alimentare din România. În anul 2009, din pasiune pentru sănătate a fost creat primul produs – ColonHelp – numărul 1 în detoxifiere.

Zenyth oferă soluții pentru sănătate, cunoștințe și resurse necesare pentru a prelua controlul asupra propriei sănătăți, prin organizarea de evenimente, webinare și prin colaborări cu experți renumiți în domeniu.

Obiective

Creșterea cu 50% a vânzărilor totale în anul 2023 față de 2022,
Creșterea venitului YoY,
Creșterea ratei de conversie în 2023 vs 2022,
Menținerea ROAS–ului față de anul 2022 în contextul creșterii bugetelor investite.

Perioadă analizată

Anul 2023 vs 2022.

Analiză

Schimbările din mediul online, mai exact tipul de conținut consumat de audiență, sunt acum cu focus pe video/reels și a crescut interesul pentru alte platforme de Social Media (Tik Tok).
Totodată, interesul pentru achiziția suplimentelor alimentare a crescut semnificativ în timpul pandemiei COVID-19 și a rămas ridicat în continuare. Fiind un context favorabil domeniului de activitate, competiția a devenit mai agresivă și costurile de promovare au crescut.

Strategie

  • Promovare pe diverse platforme: La recomandarea echipei Sinaps, Zenyth și-a extins prezența online prin suplimentarea bugetelor pe platformele online, dar și prin introducerea celor care au impact în vizibilitate și implicit în creșterea volumului de vânzări (TikTok Ads).
  • Colaborarea cu influenceri: Pentru a crește credibilitatea și a genera interes în rândul publicului lor țintă, Zenyth a extins colaborarea cu influenceri. Aceste colaborări au ajutat la consolidarea brandului, iar integrând conținutul acestora în strategia de promovare online, s-a observat o creștere semnificativă a volumului de vânzări.
  • Crearea de conținut video: Pentru a educa publicul, Zenyth a investit în crearea de conținut video valoros despre beneficiile suplimentelor. Astfel și-a adaptat comunicarea, prin conținut relevant pentru publicul țintă și necesar în platformele paid (YouTube - Google Ads, Story & Reels - Meta, TikTok).
  • Monitorizarea constantă și optimizarea performanței: Pentru a rămâne competitivi, Sinaps a monitorizat constant performanța campaniilor și a efectuat ajustări în timp real. Am analizat datele și feedback-ul clienților, inclusiv care au fost influencerii cu impact mai mare, pentru a identifica tendințele și maximiza rezultatele.
  • Strategii de preț pentru produsele aflate în tendință: prin monitorizarea constantă a preferințelor și comportamentului clienților, am identificat rapid produsele populare și s-au adaptat stocurile și ofertele în acest sens. Ulterior acestea au fost promovate în mod activ prin intermediul campaniilor PAID, consolidând astfel poziția de lider în industria suplimentelor.

Rezultate

2023 vs 2022
Trafic (sesiuni): au fost în creștere cu 78.05%
Comenzi: au fost în creștere cu 150.61%
Rata de conversie: a fost în creștere cu 44.35%
Cost/conversie: a fost în scădere cu 16.99%
ROAS: s-a menținut – 8

Buget investit:
2022 vs 2023

Trafic:
2022 vs 2023

Venit:
2022 vs 2023

Conversii:
2022 vs 2023

ROAS:
2022 vs 2023

CPA:
2022 vs 2023

Cost/conversie:
2022 vs 2023

Concluzii finale

Strânsa colaborarea și comunicare dintre Zenyth și Sinaps a condus la o creștere semnificativă a vânzărilor și îmbunătățirea performanțelor online pentru client. Adaptarea la trendurile din digital, extinderea pe noi platforme, colaborarea cu influenceri și investiția în conținut video au fost esențiale în atingerea obiectivelor.

Rezultatele, precum creșterea cu 151% a numărului de comenzi și îmbunătățirea ratei de conversie cu 44%, demonstrează eficiența acestor tactici. Menținerea unui ROAS ridicat, în ciuda creșterii bugetelor investite, subliniază o utilizare optimă a resurselor, consolidând astfel poziția Zenyth ca lider pe piața suplimentelor din România.

Feedback client

Colaborarea cu Sinaps este una dintre cele mai vechi pe care le avem. Am asistat cumva la creșterea Sinaps, așa cum Sinaps a asistat și ne-a asistat în creșterea noastră. Comunicarea a fost mereu promptă, reprezentanții Sinaps sunt mereu disponibili pentru a răspunde întrebărilor noastre și pentru a găsi împreună soluții. Consider colaborarea noastră una foarte bună.