e-Commerce: De ce prea multe fotografii pot crea confuzii pentru consumatori?
Marketing Online – Pipeline de Vanzari
20/01/2014E-Mail Marketing: 10 Reguli Esențiale Pe Care Trebuie Să Le Urmezi
11/06/201404/06/2014
Atunci când facem cumpărături online majoritatea site-urilor de e-Commerce ne oferă posibilitatea de a vedea mai multe poze a aceluiași produs dar din unghiuri și ipostaze diferite. Este acest lucru pozitiv întotdeauna?
Conform Journal of Consumer Research, atunci când se fac comparații de produse, privitul la mai multe poze poate inhiba utilizatorul de la ceea ce diferențiază produsele respective.
În ultimii ani a existat un trend, atât în România cât și în străinătate, adoptat de majoritatea magazinelor online, prin care la un simplu produs (Ex. tricou) se introduceau patru-cinci poze, prezentând produsul din ipostaze diferite.
Alegerea consumatorilor se bazează adesea pe aspectul produselor. Practicile comune de marketing ne sugerează că mai multe elemente vizuale ajută consumatorii să distingă produsele. Cerceterea efectuată în Statele Unite ne arată că uneori poate avea loc opusul.
“Concepția că “a vedea mai mult este întotdeauna mai bine” nu ia în considerare posibilitatea că, atunci cand un produs e prezentat cu prea multe fotografii, modul în care procesăm informația este modificat” – Au precizat Jayson Shi Jia (Universitatea din Honk Kong), Baba Shiv și Sanjay Rao (Universitatea din Standford).
Pe durata a șase experimente, participanților la studiu li s-au arătat fotografii ale produselor comparative, pentru a studia impactul care îl are creșterea numărului de fotografii la fiecare produs în parte. Deoarece produsele sunt adesea evaluate și judecate pe baza unicității acestora, autorii studiului au concluzionat că utilizatorii ar fi, ulterior, mai puțin încrezători cu privire la alegerile lor atunci când sunt expuși la mai multe (comparativ cu mai puține) fotografii.
În unul din experimente, participanților le-au fost prezentate fotografii de la doi pantofi diferiți într-un mediu de cumpărături on-line. Unii participanți au putut vedea o poză principală pentru fiecare produs, în timp ce altora le-au fost prezentate fotografii suplimentare. Participanții care au văzut fotografiile de produse suplimentare au fost mai puțin încrezători cu privire la decizia lor. Totodată aceștia au fost mai puțin interesați de produsele respective, față de cei care au văzut o singură poză.
Cantitatea de informații primită de utilizator a fost uneori copleșitoare (multe fotografii, videoclip de prezentare, descriere, etc.). Acest efect a fost interpretat ca fiind o omogenizare vizuală a produselor, ce reduce abilitățile consumatorilor de a diferenția un produs de un altul.
Cu toate acestea, autorii studiului au concluzionat că mai multe fotografii de produs nu sunt întotdeauna un lucru negativ. Mai multe imagini pot fi un lucru benefic pentru magazinul online atunci când se fac comparații de produse ce se disting prin sub-componente sau caracteristici orientate spre detalii, cum ar fi smartphone-urile, laptop-uri și în general, electronicele.
Pentru a ști cu certitudine dacă numărul de fotografii de produs influențează rata de conversie a magazinului tău online, poți testa acest lucru cu ajutorul unui simplu A/B Testing. Pe piață există multiple unelte de care te poți folosi, unele fiind si gratis pentru testare: Optimizely, Visual Website Optimizer sau Marketizator.
În e-Commerce, uneori, chiar și cele mai mici modificări pot avea rezultate neașteptate. Tu cum îmbunătățești experiența shopping-ului online?