E-Mail Marketing: 10 Reguli Esențiale Pe Care Trebuie Să Le Urmezi
e-Commerce: De ce prea multe fotografii pot crea confuzii pentru consumatori?
04/06/2014Cum functioneaza reclama pe Facebook ?
13/06/201411/06/2014
În campaniile de E-Mail Marketing se depun zeci de ore de muncă în construirea unei baze de date cu utilizatori targetați, design-ul este bine pus la punct, fiecare linie de text este atent scrisă iar oferta transmisă este imbatabilă. Dar uneori statisticile privind deschiderile sau click-urile din interiorul e-mail-ului sunt dezamăgitoare.
Iată 10 reguli esențiale pe care trebuie să le urmezi pentru viitoare ta campanie de e-mail marketing:
1. Subiectul E-mail-ului cât mai scurt și concis – Un subiect cât mai clar și cu un titlu cuprins între 6-10 cuvinte va beneficia de o rată de deschidere mai mare față de subiectele ce depășesc 10 cuvinte. Totodată un mesaj mai scurt va fi perfect pentru dispozitivele mobile. În ultimii trei ani, rata de deschidere a e-mail-urilor pe telefoane a crescut cu până 180%, iar aproximativ 35% din toate e mail-urile sunt citite pe dispozitive mobile.
2. E-mail trimis de către persoane, nu de companii – În mod sigur un factor important este expeditorul. Oamenii au o încredere mai mare dacă expeditorul este o persoană reală, ce poate fi contactată și cu care se poate discuta. Evită adresele generaliste de genul office@ sau contact@.
3. Numele destinatarului in subiect – Rata de deschidere poate crește simplu și rapid doar dacă incluzi numele destinatarului direct in subiect. Majoritatea platformelor de E-Mail Marketing au opțiunea de a insera automat numele sau prenumele destinatarului, astfel vei putea crește atenția utilizatorului asupra e-mail-ului trimis.
4. Formatarea Template-ului de E-mail Marketing – Nu toți destinatarii vor putea vizualiza E-mail-ul trimis in format HTML, cu imagini de calitate superioară și alte elemente de design. De aceea trebuie acordată o atenție sporită și variantei basic a e-mail-ului. În varianta plain, o aglomerație de text si link-uri va confuza utilizatorul, iar acesta nu va putea obține nici măcar minimul de informații ce se doreau a fi transmise.
5. Include elemente de Call-To-Action – Cei care îți deschid E-Mail-ul sunt clar interesați de ceea ce au primit. Scopul tău final este de a genera cât mai multe vizite si posibile conversii pe site-ul tău. Include elemente de Call-To-Action în interiorul E-Mail-ului pentru a fi siguri că cei ce au citit au și acționat.
6. Oferă posibilitatea distribuirii E-Mail-ului – Cu cât mai multe persoane deschid și citesc E-Mail-ul, cu atât mai mult va crește traficul pe site. Adaugă butoane de distribuire pe toate rețelele sociale importante (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest) dar și un buton pentru a distribui întregul E-Mail. Un mesaj poate naviga prin zeci de adrese până să ajungă la persoana interesată direct.
7. Pune la punct baza de date cu E-Mail-uri – Periodic, verifică baza de date cu email-uri. Elimină adresele incorecte (@yhoo sau @gmaill) sau cele ce nu au deschis niciodată mesajele. Astfel vei păstra un bounce-rate mic, iar în timp îți poți scadea chiar și costurile pentru fiecare campanie de E-Mail Marketing.
8. Landing Page creat special pentru campanie – Rata de conversie a unei campanii de E-Mail Marketing este influențată și de pagina de destinație. Atunci cand utilizatorul este redirecționat din E-Mail către pagina ta, aceasta trebuie să corespundă cu design-ul și informațiile primite în E-Mail.
9. Evită supra-aglomerarea inbox-ului – Limitează E-Mail-urile la maxim 2-3 pe săptămână. Nu aglomera inbox-ul celor cărora dorești să le vinzi produse sau servicii.
10. Evită perioadele “moarte“ – În fiecare an vor exista perioade de concedii, zile libere oficiale, etc. Asigură-te ca nu trimiți E-Mail-uri în aceste perioade pentru a menține rata de deschidere ridicată.
La fiecare campanie de E-Mail Marketing trimisă de echipa Sinaps ne asigurăm ca mesajele sunt deschise, citite și primesc click-uri.
Tu câte din regulile prezentate ai bifat în campaniile tale ?