Campanie de Promovare a Unui Produs – Partea 1
Google AdWords: De ce să alegi o Agenție Parteneră Google pentru a-ți administra campaniile?
18/06/2014e-Commerce: Află ce Platformă pentru Magazine Online Ți Se Potrivește
02/07/201423/06/2014
Promovarea unui produs, fie online sau offline, poate părea uneori o sarcină ușoară. Fie că ești un tânăr antreprenor la început de drum sau o companie cu un renume in piață, în mod sigur îți dorești să beneficiezi de o campanie de promovare a unui produs, inteligent creată și bine pusă la punct, ce îți va genera noi clienți și îți va spori vânzarile.
În prima parte a seriei de articole privind promovarea unui produs vom discuta despre pașii inițiali ce trebuie indepliniți:
- Definirea produsului și stabilirea avantajelor concurențiale (preț, funcționalități, etc.)
- Identificarea și segmentarea publicului țintă
- Identificarea beneficiilor produsului în raport cu nevoile consumatorilor
1. Definirea produsului și stabilirea avantajelor concurențiale
Pentru a defini un produs trebuie să se stabilească o serie de atribute si avantaje concurențiale. Elementele de bază ce trebuie identificate și stabilite sunt:
- Funcționalitatea produsului – Se cercetează, evaluează și stabilesc o serie de funcții și caracteristici pentru fiecare produs în parte. Această evaluare va identifica atributele de bază ale produsului și va putea ajuta la diferențierea acestuia pe piață. Majoritatea produselor îndeplinesc funcții comune dar pentru a vinde cât mai bine un produs nou trebuie evidențiată o funcție diferită de restul produselor similare din piață. Exemplu: Cu ajutorul telefoanelor mobile putem vorbi sau scrie SMS-uri dar puține telefoane sunt care pot filma in Slow-Motion sau care pot fotografia 3D.
- Ce nevoie satisface produsul ? – Acest pas este extrem de important în stabilirea strategiei de marketing și comunicare. Pe lângă nevoile de bază, trebuie identificate nevoile ce alte produse similare nu o satisfac.
- Care va fi prețul ? – Strategia de preț influențează poziționarea și implicit definirea publicului-țintă. Exemplu: Toate ceasurile indică ora, în schimb nevoia pe care o au unii posesori de ceasuri exclusiviste este de a spori încrederea-în-sine și de a crește imaginea sa în relația cu ceilalți.
2. Identificarea și segmentarea publicului țintă
Înainte de a începe promovarea unui produs este necesară identificarea grupului de consumatori căruia i se adresează produsul respectiv. Este important să se împartă piața totală în subpiețe. Această segmentare va ajuta la o mai bună înțelegere a pieței agregate, cum și, în special, de ce cumpără clienții. Totodată, prin identificarea pieței se va asigura o mai bună alocare a resurselor, deoarece beneficiile căutate de un grup specific de clienți sunt mai bine înțelese.
3. Identificarea beneficiilor produsului în raport cu nevoile consumatorilor
Ca un produs să poată fi cumpărat, promovarea trebuie să se orienteze către beneficiile aduse de acest produs. Mai mult decât atât, pentru a spori eficiența campaniilor de promovare, studiile arată că restrângerea segmentului de clienți pe o nevoie specifică va duce la creșterea volumului de vânzari.
În urmatoarele articole vom detalia alegerea celor mai eficiente canale de promovare a unui produs, precum și cum îți poți menține și extinde ciclul de viață al produsului pe termen indelungat.