5 Greșeli Frecvente în Marketing Online
Google AdWords: Certificare în YouTube Video Advertising
19/07/2014Campanii Google AdWords cu doar 1 Euro / Luna !
31/10/201423/10/2014
În fiecare zi ne lovim cu zeci sau sute de decizii privind alegerea unui anumit produs sau serviciu. Cu toate că afacerea ta are un potențial mare pe piața din România, iar multe firme concurente înregistrează creșteri în vânzari de la an la an, rezultatele tale nu sunt cele așteptate. Iată câteva greșeli frecvent întâlnite în marketing online din România și cum pot fi acestea evitate.
1. Prezență slabă pe Social Media.
În ultimii ani rețelele sociale au dobândit un rol foarte important în viața noastră. Zilnic ne verificăm conturile de Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, etc. Cautăm noi surse de informare și ne abonăm la brand-urile și magazinele preferate.
Verificarea traficului provenit din Social Media și verificarea calității acestui trafic este esențială pentru orice afacere ce functionează în prezent. Stabilirea celor mai relevante rețele sociale și focusarea prezenței pe respectivele rețele sociale nu poate fi decât benefică brand-ului tău.
Publicul tău este cu siguranță prezent zilnic pe rețelele sociale, așadar eforturile tale de marketing trebuie orientate și către Social Media.
2. Lipsa fidelizării clienților existenți
Genererea de noi clienți și vânzări este scopul final al multor din companiile din România. Dar uneori acest proces poate fi costisitor. Transformarea unui client ce cumpără o singură dată într-un client loial poate rezulta într-o profitabilitate crescută pentru afacerea ta.
Reduceri în funcție de cumpărături, pachete cu discount pentru o parte din clienți mai vechi, campanii de remarketing pe Google și Facebook – Toate acestea pot face ca o anumită persoană să se întoarcă în magazinul / biroul tău și să genereze noi vânzari.
O altă componentă a fidelizării clienților este Brandingul. Majoritatea oamenilor cumpără de la o companie exclusiv atracției ce o simt vis-a-vis de brand-ul respectiv. Clienții Apple cu greu vor trece pe dispozitive mobile cu Android sau invers.
3. Content Marketing Slab Calitativ
Crearea de conținut trebuie gândită pentru oameni, nu pentru motoarele de căutare. Oamenii vor fi curioși, vor dori să afle și să cunoască mai multe. Așadar oferă informații ce îi pot ajuta pe vizitatori să apeleze la serviciile sau produsele tale. Crează conținut ce posibilii tăi clienți îl pot înțelege cu ușurință și care poate reprezenta soluția la o problemă reală.
O descriere umană, foarte puțin tehnică, poate face diferența între achiziționare unui anumit produs sau ignorarea completă a acestuia.
4. Slaba segmentare a pieței
Majoritatea companiilor adoptă ideea că “produsul meu este cel mai bun și se potrivește oricui“. De cele mai multe ori aceast concept este greșit. Din start trebuie să creezi segmente de piață bine definite pentru produsele sau serviciile tale. Stabilește vârsta, genul și comportamentul de consum al posibililor tăi clienți, iar rezultatele campaniilor de marketing nu vor întârzia să apară.
Cunoscând ce face și unde se află posibilul tău client poți ajunge mai ușor la el! De multe ori acesta chiar are nevoie de produsele sau serviciile tale dar nu știe despre tine.
5. Stabilirea greșită a indicatorilor de performanță
Indicatorii de performanță diferă de la o campanie de marketing la alta. Dacă pentru o campanie urmărim trafic cât mai mult, într-o altă campanie acest indice nu este neapărat și cel mai relevant. Astfel, stabilește de la bun început indicatori de perfomanță bazați pe realitate: rată de conversie diferită în funcție de canalul de promovare, alegerea bugetelor ce vor fi investite separat pe fiecare canal în parte, etc.
Totodotă costul-per-conversie nu trebuie raportat la o singură vânzare ci la valoarea pe care o aduce clientul companiei tale.
Dacă ai făcut una din cele cinci greșeli de mai sus, acum este momentul să îți schimbi strategia de abordare. Tu ce alte greșeli ai reușit să eviți?