7 Metrici Importanţi Pentru Social Media
Cum Să Scrii Un Titlu Eficient În Social Media?
28/05/2015Care Sunt Semnele Că Trebuie Să Schimbi Agenţia De Marketing Online?
22/06/201515/06/2015
Social Media a devenit o parte de nelipsit din mixul de marketing pentru multe companii şi reprezintă una dintre cele mai eficiente metode de a stabili şi menţine o relaţie cu potenţialii clienţi. Activităţile desfăşurate în Social Media, însă, necesită o monitorizare atentă pentru a verifica gradul în care obiectivele companiei sunt atinse.
Măsurarea eficienţei acţiunilor întreprinse în Social Media pentru a descoperi care sunt profitabile pentru companie şi evaluarea rezultatului investiţiei (ROI), pot fi făcute cu ajutorul indicatorilor de performanţă (KPI) şi metricilor.
Şase dintre ce mai utilizaţi metrici în măsurarea succesului în Social Media sunt:
1. Social connections
Conexiunile sociale pot fi numărul fanilor pe Facebook, ori followeri pe Twitter şi alte reţele de socializare. Acestea indică numărul de persoane care au aflat despre companie şi pot fi interesate de produsele/ serviciile ei. Dacă obiectivul este de a face cunoscută activitatea companiei, un număr mare de fani sau urmăritori poate indica succesul îndeplinirii acestuia.
2. Rata de engagement
Engagement-ul indică interacţiunile dintre clienţi şi companie, sub forma click-urilor, like-urilor, comentariilor şi share-urilor unui post. Un reach ridicat nu determină neapărat un engagement înalt, la fel cum există post-uri cu reach scăzut şi engagement ridicat. Acest lucru se datorează relaţiei cu audienţa şi puterii de convingere a conţinutului.
Verificarea engagement-ului poate fi utilă, de exemplu, o rată mare de engagement te va ajuta să îţi construieşti EdgeRank-ul, adică algoritmul pe care îl foloseşte Facebook pentru a determina unde şi ce articole să apară în News Feed-ul utilizatorilor.
3. Menţionări
Menţionările reprezintă de câte ori au fost aduse în discuţie numele companiei, ori produsele/ serviciile acesteia şi arată gradul de atenţie pe care o primeşte în Social Media. Acestea pot fi urmărite prin intermediul platformelor de Social Media Marketing, ori prin numărarea propriu-zisă a tweet-urilor, post-urilor pe wall, etc.
4. Facebook reach
Înainte de orice, trebuie să afli că în urma unui studiu a 100 de pagini ale unor branduri, realizat de Ogilvy, s-a constatat că reach-ul organic a scăzut cu 49%. Motivele declinului le constituie evitarea „înghesuirii” articolelor în News Feed şi dorinţa Facebook de a orienta companiile către plătirea pentru un reach mai mare.
Reach-ul măsoară câţi utilizatori au văzut post-ul tău şi este un indicator al eficienţei campaniei de a ajunge la clienţii potenţiali prin conţinutul de Social Media. Acest metric este util când se urmăreşte creşterea numărului de fani, ori atingerea unui anumit grad de vizibilitate a unui post.
5. Trafic Social Media
Creşterea traficului pe website este unul dintre cele mai întâlnite obiective, de aceea evaluarea trebuie făcută constant. Poţi vedea cât trafic obţine website-ul companiei în urma activităţilor desfăşurate pe Facebook, bloguri, forumuri şi site-uri de Social Media, în care se face trimitere la adresa paginii web a companiei.
6. Lead-uri către site
Ca şi în cazul traficului pe website, poţi urmări câte lead-uri obţii în urma activităţilor din Social Media. În jur de 59% dintre specialiştii din marketing susţin că SEO are cel mai mare impact în generarea lead-urilor, 21% atestă importanţa Social Media şi 20% PPC.
7. Media Equivalent Value
Media Equivalent Value este echivalentul în bani a impresiilor generate prin Social Media, care în mod obişnuit ar fi fost dobândite prin media plătită. Îl poţi calcula urmărind menţiunile, share-urile şi followerii companiei în Social Media.
Vezi cum echipa noastră te poate ajuta să îți optimizezi pagina de Facebook.
Sursa: [ 1 ]