7 Greşeli de A/B Testing Pe Care Trebuie Să Le Eviţi
5 Strategii Prin Care Poţi Creşte Rata De Conversie Pe Dispozitivele Mobile
10/07/2015Sfaturi Pentru Pagina De Facebook A Companiei
28/07/201515/07/2015
A/B testing presupune compararea versiunii originale a unui landing page (pagina A) cu pagina de variaţie (pagina B), în scopul determinării versiunii optime. Cu alte cuvinte, A/B testing îţi arată ce texte, butoane, imagini şi oferte influenţează în mod pozitiv conversiile tale. Acest experiment necesită o monitorizare atentă pentru o validitate mai ridicată.
Iată care sunt cele 7 greşeli de A/B testing pe care trebuie să le eviţi:
1. Testarea nu se bazează pe o ipoteză relevantă
În primul rând trebuie să ştii ce vrei să testezi. Dacă ipoteza nu este destul de relevantă, rişti să pierzi timp şi trafic. Identifică problema cu care se confruntă consumatorii tăi şi găseşte o soluţie, care să ajute la creşterea numărului de conversii. După ce ai găsit o potenţială soluţie e timpul să o testezi.
2. Rezultatele experimentului se concluzionează prea devreme
Fiind vorba despre o cercetare, este important să afli adevărul, chiar dacă acesta poate să nu confirme ipoteza ta. Pentru o validitate mai mare este nevoie să existe cel puţin 95% şanse ca versiunea B să aducă mai multe conversii decât versiunea A a paginii.
3. Experimentul nu se desfăşoară în decursul câtorva săptămâni întregi
Chiar dacă rezultatele testării după doar câteva zile sunt pozitive şi indică oportunitatea implementării noii versiuni a paginii, este necesar ca experimentul să se desfăşoare 7 zile, pentru a obţine informaţii complete cu privire la variaţiile traficului şi conversiilor pentru fiecare zi în parte. Perioada minimă de testare este de 2 săptămâni, urmând să adaugi câte 7 zile, dacă nu obţii rezultate relevante.
4. Testarea se face simultan pentru mai multe variabile
Atunci când testezi mai multe elemente simultan, rezultatele obţinute nu pot spune cu exactitate ce element anume afectează rata de conversie. Dacă testezi titlul, culoarea şi un buton, iar rezultatele indică necesitatea schimbării acestora, nu înseamnă că niciunul nu funcţionează. Titlul, de exemplu, ar putea fi singurul element ce trage în jos conversiile, de aceea este important ca experimentele să se facă pe rând, pentru fiecare element în parte, ce are nevoie de testări.
5. Se ignoră câştigurile mici
Chiar dacă nu ai parte de la început de o creştere considerabilă a ratei de conversie, trebuie să priveşti în ansamblu. Orice creştere pe care o generează versiunea îmbunătăţită a paginii se însumează la 12 luni, lucru ce indică un profit mai mare pe an, decât cel obţinut în cazul păstrării landing page-ului iniţial. Aşadar, rezultatele merită implementate!
6. Experimentele au loc foarte rar
Nu vei şti niciodată ce funcţionează până nu testezi. Experimentele te ajută să îţi optimizezi eforturile de marketing, oferind informaţii precise asupra elementelor la care audienţa reacţionează pozitiv. Testează cât mai des şi descoperă noi oportunităţi de optimizare.
7. Se renunţă după prima eşuare
Primele teste eşuează de cele mai multe ori, dar poţi reveni cu o ipoteză îmbunătăţită, care să aducă rezultate mai relevante. Nu te opri la primele rezultate, dacă nu eşti sigur de validitatea lor, deoarece implementarea va determina pierderi financiare şi de timp.
Cercetarea este necesară în orice afacere, însă nu garantează întotdeauna siguranţa rezultatelor. A/B testing este uşor de realizat şi te ajută să îţi optimizezi conversiile. Dacă nu eşti sigur de rezultatul obţinut în urma testului sau în urma implementării, poţi reface experimentul oricând.
Sursa: [1]