Principalele Tipuri De Promovare Online
Ştirile Săptămânii • 17 – 21 August 2015
21/08/2015Ştirile Săptămânii • 24 – 28 August 2015
28/08/201526/08/2015
Mediul online este cel mai potrivit pentru business-urile care doresc să fie cât mai aproape de potenţialii clienţi. Acesta permite o adaptabilitate mai mare la nevoile clienţilor datorită feedback-ului primit şi are un grad sporit de socializare, cum e în cazul Social Media.
Iată care sunt principalele tipuri de promovare online:
1. Promovarea PPC (Pay-Per-Click) sau PPA (Pay-Per-Action)
Acest tip de promovare se poate face prin mai multe canale: Google AdWords, Facebook Ads, YouTube Advertising, Yahoo!, LinkdedIn Ads, etc., Google şi Facebook fiind două dintre cele mai folosite. Dintre utilizatorii români de internet, 89.2% folosesc motorul de căutare Google pentru a găsi anumite produse, motiv pentru care promovarea prin Google AdWords te ajută să fii mai vizibil decât concurenţa şi să generezi vânzări. Acest lucru se întâmplă prin crearea de anunţuri în baza unor cuvinte cheie specifice afacerii tale, utilizatorii acestora licitând pentru cuvintele pe care doresc să le folosească în campanie. Cu cât suma licitată, scorul de calitate şi impactul preconizat al extensiilor este mai mare, cu atât anunţul tău va avea o poziţie mai ridicată în topul rezultatelor Google.
Promovarea prin Facebook Ads se face prin intermediul reclamelor sponsorizate pe reţeaua de socializare Facebook. Aceasta permite o targetare exactă a persoanelor care ar putea fi interesate de produsele tale, urmărind criterii precum: sex, vârstă, locaţie, interese, educaţie, statut conjugal, limba vorbita, etc. Datorită numărului mare de utilizatori de Facebook, promovarea prin Facebook Ads ajută la atingerea a 83% din numărul total de internauţi români, despre care se cunosc o multitudine de date.
2. Social Media Marketing
Social Media Marketing te ajută să socializezi cu clienţii tăi şi să afli ce îşi doresc şi cum percep compania. Astfel, vei putea îmbunătăţi aspectele nemulţumitoare şi câştiga încredere, construind o reputaţie şi o bază de consumatori fideli. Reţelele de socializare Facebook, Twitter, LinkedIn, etc. şi reţelele de distribuire media ca YouTube, Pinterest, Vimeo, Flickr sunt cele mai utilizate pentru a comunica cu clienţii. De asemenea, blog-urile te ajută să vii cu soluţii la problemele consumatorilor şi să câştigi mai mult trafic către website.
3. E-mail Marketing
Promovarea prin E-mail Marketing te ajută să stabileşti o relaţie strânsă cu clienţii tăi şi să le comunici direct informaţii de care ar putea fi interesaţi. Această metodă de promovare are efecte imediate în creşterea încrederii şi a vânzărilor, întrucât se adresează unor potenţiali clienţi cu care a avut loc deja un prim contact sau chiar consumatorilor actuali, pentru creşterea loialităţii. Printre cele mai importante avantaje ale promovării prin E-mail Marketing se numără personalizarea mesajului, atingerea unui număr nelimitat de clienţi şi segmentarea lor.
4. Content Marketing
Prin Content Marketing promovezi produse şi servicii făcând apel la un conţinut original, de calitate, care atrage şi îţi oferă mai multe şanse să converteşti clienţi potenţiali. Promovarea prin Content Marketing te ajută să atragi clienţi cu potenţial ridicat de cumpărare şi să câştigi un loc mai bun în motoarele de căutare. Asigură-te că ai un conţinut relevant pe website, că oferi articole de blog interesante pentru cititorii tăi şi că textele comunicatelor presă, ale advertorialelor, ale campaniilor de newsletter sau de pe reţelele de socializare sunt interesante, originale şi credibile.
Înainte de a alege canalele potrivite pentru promovarea online a afacerii tale trebuie să-ți cunoşti foarte bine clienţii, să ai un obiectiv precis şi o estimare a bugetului pe care dorești să-l investeşti. Prin promovarea online poţi targeta o audienţă numeroasă la costuri reduse, în baza unor segmentări precise şi cu o viteză de acoperire mult mai mare. Un alt lucru pe care trebuie să îl ai în vedere este faptul că promovarea online îţi permite o măsurare precisă a rezultatelor, motiv pentru care ar trebui să facă parte din opţiunile tale de promovare.