Cum Să-Ţi Optimizezi Rata De Conversie? (I)
Ştirile Săptămânii • 24 – 28 August 2015
28/08/2015Ştirile Săptămânii • 31 August – 4 Septembrie 2015
04/09/201501/09/2015
Rata de conversie reprezintă unul dintre cei mai importanţi indicatori de performanţă (KPI) pentru a măsura succesul unui magazin online. Fie că se traduce prin completare de formulare, telefoane primite, sau comenzi de produse, rata de conversie depinde de foarte mulți factori. De la creşterea vitezei de încărcare a site-ului, până la prezenţa review-urilor pe pagina produselor sau la îmbunătăţirea calităţii landing page-ului, există diferite modalităţi prin care poţi optimiza rata de conversie.
În primul rând, focusul ar trebui să cadă pe optimizarea creşterii întregii afaceri şi nu pe optimizarea unei conversii, motiv pentru care trebuie să setezi un obiectiv final încă de la început şi să încerci să îl atingi prin toate acţiunile tale. Cu cât reclamele plătite devin din ce în ce mai scumpe şi SEO mai competitiv, cu atât este mai greu să obţii un profit relevant în urma achiziţiilor consumatorilor tăi, adică să creşti. Scopul devine, aşadar, să atragi consumatori la costuri mai mici.
Cu toate că majoritatea companiilor recurg la îmbunătăţirea website-ului bazându-se pe ceea ce crede fiecare că ar trebui schimbat, calea mai eficientă o reprezintă identificarea problemei şi înţelegerea aprofundată a consumatorilor. Astfel vei acoperi nevoile lor şi vei optimiza aspectele de care nu sunt mulţumiţi, implicit care nu aduc conversii. Învaţă că opinia ta nu contează pentru că nu eşti consumatorul afacerii tale, protejând-o vei ignora celelalte opţiuni.
Un alt aspect de care trebuie să ţii cont este că nimeni nu ştie cu exactitate ce va funcţiona. Fereşte-te, aşadar de promisiuni nefondate, secretul stă în testarea ipotezelor. Nu există o reţetă universală, care să crească conversiile, pentru că fiecare produs este diferit, iar percepţia şi nevoile consumatorilor sunt în continuă schimbare.
Detaşează-te de ideile tale care ar putea să te facă sa pierzi timp şi bani în mod inutil şi testează ipoteze pentru a descoperi şi înţelege ce funcţionează şi ce poate fi îmbunătăţit.
După ce ai setat obiectivele, stabileşte modalităţile de colectare, măsurare şi analiză a datelor, testează ipotezele, interpretează rezultatele şi reia procesul.
În ultimii ani, satisfacţia companiilor cu privire la rata de conversie a scăzut, doar 22% dintre acestea fiind mulţumite de cifrele înregistrate. Acest fapt demonstrează că nu există o metodă de optimizare a ratei de conversie care să funcţioneze global, cât şi faptul că aceste business-uri nu investesc suficient în testarea unor ipoteze ce ar putea creşte profitul.
Indiferent dacă vinzi mobilă pentru copii, pantofi de damă sau aparate foto trebuie să descoperi vizitatorii magazinului tău online ca pe nişte fiinţe umane şi nu doar ca nişte cifre estimative ale traficului.