Bilanţul Black Friday 2015 Pentru Marile Magazine Online
Cum Să Scrii Titluri Convingătoare Pentru Campanii De E-mail Marketing
24/11/2015Woo Dynamic Remarketing: Un Nou Plugin Pentru Campaniile De Remarketing Dinamic
03/12/201527/11/2015
La ediţia din 2015 a Black Friday, eMAG a vândut 602.000 de produse în valoare de 202 milioane de lei (45.45 milioane de euro), cu trei milioane de lei sub estimările anunţate de către companie, la începutul săptămânii. Directorul general al companiei, Tudor Manea a declarat că 60% dintre cumpărăturile de Black Friday au fost realizate online. Pentru prima oară, numărul accesărilor de pe mobile l-a depăşit pe cel de pe desktop, acesta fiind de 51%. Cea mai mare comandă realizată la eMAG a fost în valoare de 85.590 euro, pentru un Range Rover Sport 4.4 Diesel SDV8 HSE Dynamic Luxor.
Printre produsele comandate la eMAG au fost 9.4 kilograme de aur, 29.000 de televizoare, 22.000 de parfumuri, 13.400 de laptopuri, 18.600 de jucării, 13.000 de plăci, perii şi uscătoare de păr, 12.000 de anvelope, 9.000 de frigidere, 2.000 de smartwatch-uri şi 60 de tone de mâncare pentru animale.
Tot în Vinerea Neagră, Flanco a înregistrat vânzări în valoare de 116 milioane de lei (26.1 milioane de euro), cu 14 milioane de lei mai puţin decât estimările anunţate iniţial. Retailerul electro-IT Flanco se află pe locul al doilea în topul magazinelor cu cele mai mari vânzări de Black Friday. Pentru acesta, cumpărăturile online au reprezentat aproximativ 20%, iar opţiunea de vânzări în 15 rate fără dobândă a contribuit cu aproximativ 20% la vânzările din perioada 20-22 noiembrie. Comparativ cu ediţia Black Friday din 2014, vânzările de anul acesta au fost mai mari cu 18%.
Pe locul al treilea se află CEL.ro cu vânzări de 24.4 milioane de lei (5.5 milioane de euro) şi un număr de aproximativ 33.000 de comenzi, dintre care 20% au fost de pe dispozitive mobile. În perioada reducerilor s-au înregistrat peste 2 milioane de vizite pe site, cu un record de 30.000 de vizitatori unici la ora 00:20, pe 20 noiembrie. În total s-au vândut aproximativ 4.000 de televizoare, 5.000 de telefoane şi peste 7.000 de electrocasnice.
Alt magazin ce a înregistrat vânzări mari este pcgarage.ro cu 17.5 milioane de lei, cel mai scump produs vândut fiind un Smart TV Sony Android în valoare de 33.000 de lei. F64.ro a avut vânzări de 16.5 milioane de lei şi un număr de 11.500 comenzi, cel mai scump produs fiind un obiectiv foto de la Nikon, în valoare de 19.999 lei. evoMAG a avut de Black Friday vânzări de 10.22 milioane de lei, iar fashionup.ro de 2 milioane de lei. Elefant.ro a înregistrat un număr de 35.000 de comenzi, cele mai cerute produse fiind ceasurile, parfumurile, produsele home-deco şi jucăriile.
Bilanţul pentru Black Friday 2015, desfăşurat în perioada 20 – 22 noiembrie, indică un record al vânzărilor online, numărul acestora depăşindu-l pe cel din offline. O parte dintre marile magazine online vor organiza Black Friday şi în runda a doua, din 27 noiembrie.