Cum Poţi Crea Audienţe Personalizate Pe Facebook Ads
Ce Trebuie Să Faci Pentru A Avea O Campanie De Remarketing Optimizată?
08/01/2016Ce Schimbări Va Aduce Eliminarea Anunţurilor Google Din Dreapta?
26/02/201603/02/2016
Foloseşti Facebook Ads pentru promovarea business-ului tău? Cum ar fi să ajungi la rezultate mai bune, utilizând acelaşi buget? Pentru a nu irosi timp şi buget preţios, anunţurile trebuie să ajungă la audienţa potrivită. Selecteaz-o în funcţie de sex, vârstă, ocupaţie, locaţie şi interese, apoi încearcă să o personalizezi.
Iată câteva modalităţi prin care poţi crea audienţe personalizate:
1. Folosite şi în promovarea pe Google AdWords, campaniile de Remarketing îţi permit să te adresezi utilizatorilor care ţi-au vizitat site-ul, prin afişarea reclamelor pe Facebook. Acest tip de campanii îţi aduc trafic relevant, cu şanse mari de convertire, întrucât targetează utilizatori care şi-au manifestat interesul pentru produsele/ serviciile tale, intrând pe site.
Pentru început, se introduce un fragment de cod în paginile site-ului. După crearea listei de remarketing, pixelul va contribui la popularea acesteia cu utilizatorii care l-au accesat, folosindu-i apoi ca public ţintă în campanie. Fragmentul de cod, cunoscut ca şi pixelul Facebook, te ajută să monitorizezi conversiile, prin înregistrarea datelor cu privire la lead-uri (abonare la newsletter, completare de fomular, etc.), la utilizatorii care au adăugat un produs în coş sau la userii noi care s-au înregistrat. Acest lucru te va ajuta să măsori ROI-ul, pentru a observa cât de rentabilă este investiţia făcută în Facebook Ads.
2. Poţi recurge la retargetarea fanilor paginii de Facebook. De ce ai face asta? Pentru că este mai uşor să generezi vânzări targetând clienţii existenţi, decât atrăgând noi lead-uri, iar printre fanii paginii tale de Facebook se pot număra persoane care au mai cumparat în trecut. O parte dintre aceştia, e posbil să nu vadă toate postările tale, motiv pentru care targetarea lor poate fi un prilej de a face cunoscute noutăţile business-ului. Pentru a realiza o astfel de retargetare, trebuie ca în setarea anunţurilor să alegi opţiunea de a targeta persoane care sunt deja fanii paginii tale.
3. O altă modalitate de retargetare este prin utilizarea e-mail-urilor abonaţilor. Poţi crea o audienţă pentru anunţurile tale, folosind lista adreselor de e-mail. Realizează un fişier Excel, ale căror coloane să conţină adresele de e-mail, apoi intră în secţiunea Audiences, selectând Create Audience. În Custom Audience, optezi pentru Customer List, unde vei încărca lista de adrese de e-mail. Dacă adresele de e-mail au asociate conturi, Facebook le va adăuga în listă, putând ulterior să o foloseşti în targetarea reclamelor (când vrei să anunţi abonaţii că ai produse noi, reduceri de preţ, etc.).
4. Un alt mod prin care poţi crea audienţa pentru remarketing este prin selectarea unei Lookalike Audience, o listă formată din persoane care au aceleaşi interese sau caracteristici cu ale celor aflate în lista personalizată (Custom Audience). O astfel de listă îţi permite afişarea ad-urilor către persoane care seamănă cu cele care ţi-au vizitat site-ul, o anumită pagină sau au cumpărat deja de pe acesta. Întrucât au caracteristici asemănătoare cu ale prospecţilor şi clienţilor tăi, aceste persoane au şanse mari să fie interesate de ceea ce vinzi.
Pentru crearea unei astfel de liste trebuie ca după logarea în Ads Manager, să accesezi Audiences. Aici vei da click pe secţiunea Create Audience, de unde vei selecta Lookalike Audience. După alegerea sursei audienţei pentru care doreşti să creezi lista, va trebui să alegi ţara şi mărimea audienţei. Trebuie să ai în vedere şi faptul că, o audienţă mai mică va fi definită mai precis.
Realizarea unei campanii de Remarketing pe Facebook şi crearea unei audienţe personalizate te ajută să creşti şansele de convertire, prin afişarea anunţurilor către audienţe precise. Nu uita că este mai uşor să-ţi transformi vizitatorii site-ului în clienţi, prin interesul pe care l-au manifestat deja, decât pe cei care nu sunt familiarizaţi cu ceea ce vinzi.
Ai nevoie de ajutor? Echipa noastră este gata să te ajute să îți administrezi pagina de Facebook.
Sursa: [1]