Care Sunt Noile Schimbări AdWords şi Google Analytics Anunţate la Google Performance Summit?
De Ce Trebuie Să Faci Remarketing Dinamic Pe Facebook?
13/05/2016Rebranding pentru Sinaps Marketing
07/09/201625/05/2016
Anul acesta, la Google Performance Summit, s-au anunţat o multitudine de schimbări pentru AdWords şi Google Analytics, cum ar fi introducerea noii interfeţe AdWords, Promoted Pins sau creşterea numărului de caractere pentru textul anunţurilor.
Hai să vedem ce ne-a pregătit Google:
1. Modificări în modalitatea de licitare
Ţinând cont că miliarde de căutări pe Google au loc de pe mobile, Google a anunţat că vor avea loc schimbări privind modul de licitare în AdWords, pentru anunţurile ce targetează diferite tipuri de device-uri.
Scopul noului mod de licitare este de a separa desktop bids de tablet bids şi de a permite advertiserilor să se focuseze pe device-urile mobile, prin licitarea în funcţie de fiecare device. Dacă după introducerea Enhanced Campaigns în 2013, suma licitată trebuia setată la nivel de device desktop/ tablet, urmând ca apoi să se poată face ajustări la mobile pe baza sumei prestabilie, de acum lucrurile vor sta diferit. Odată cu aceste schimbări, advertiserii nu vor mai fi nevoiţi să seteze aceeaşi sumă licitată pentru desktop şi tablete, indiferent de performanţa lor. Mai mult, le permite să pornească de la device-ul cel mai profitabil, ajustând apoi suma licitată pentru celelalte, într-un interval de la -100% la +900%.
2. Mai multe caractere pentru anunţurile text
După eliminarea anunţurilor din partea dreaptă, Google a anunţat că va veni cu un nou format pentru anunţuri, ce va permite o mai mare flexibilitate pentru advertiseri. Dacă te-ai lovit de multe ori de limita de 25-35-35 de caractere într-un anunţ, extinderea textului nu poate decât să te bucure. Noul format va cuprinde două headline-uri a câte 30 de caractere fiecare şi un description line de 80 de caractere. URL-ul afişat va conţine până la două niveluri în path, ce pot fi folosite pentru a descrie landing page-ul. Acestea nu trebuie neapărat să se potrivească cu URL-ul landing page-ului.
De ce aceste modificări? Pentru că vor aduce mai multă vizibilitate anunţului şi vor oferi mai multe informaţii utilizatorilor, cu privire la ceea ce li se oferă, chiar înainte de a da click. Noul format va fi disponibil pentru toate device-urile şi va fi optimizat pentru smartphone-uri.
3. Responsive ads pentru Display
Cât de deranjant e un anunţ pe Display, ce nu este optimizat pentru device-urile pe care este afişat? De acum nu trebuie să-ţi mai pui această întrebare, deoarece Google a anunţat introducerea anunţurilor optimizate pentru Display. Acestea se vor redimensiona şi ajusta automat, în funcţie de tipul device-ului. Advertiserilor le revine rolul de reda un titlu, o descriere, o imagine şi un URL.
4. Promoted Pins
Căutările business-urilor locale sunt în creştere cu 50% faţă de căutările mobile în general, motiv pentru care Google introduce Promoted Pins sau Promoted Locations în Google Maps. Astfel, utilizatorilor li se vor afişa anunţurile companiilor în Google Maps app sau pe mobile web, atunci când se află în apropierea rutei lor.
Pentru a apărea în promoted pins, advertiserii sunt nevoiţi să folosească extensii de locaţie şi pot include promoţii , discounturi şi alte tipuri de conţinut, pentru a încuraja vizitarea magazinului.
5. Printre alte informaţii împărtăşite la Google Performance Summit au mai fost:
– De la introducerea a Store Visits tracking din 2014, Google a măsurat mai mult de un miliard de vizite în magazine la nivel global, iar metricul este disponibil pentru 1.000 de advertiseri din 11 ţări. Google a anunţat că Store Visits tracking se va extinde şi că ia în considerare mijloace IT, pentru a verifica dacă un utilizator este prezent în magazin.
– Implementarea noii interfeţe AdWords va dura până la 12-18 luni. Aceasta va uşura navigarea utilizatorilor AdWords pe toate device-urile.
Vezi aici înregistrarea Google Performance Summit 2016
[youtube video=”JW1LS94wLJw” width=”700″ height=”420″]
Sursa: [1]