a |
A/B testing |
O metodă de comparare a două versiuni diferite de reclame, pentru a determina care dintre ele este mai
performantă. |
Above the fold |
Porțiunea unei pagini web care este vizibilă în fereastra browser-ului atunci când pagina se încarcă
pentru prima dată. |
Ad blocking (blocarea anunțurilor) |
Program sau aplicație menit să oprească afișarea diferitelor tipuri de reclame în browser-ul web. |
Ad Extensions (extensii de anunțuri) |
Porțiuni suplimentare de informații despre un business (număr de telefon, sau link-uri către anumite
pagini din site), ce pot fi afișate suplimentar în momentul în care se crează reclame pe Google. |
Ad network |
O grupare de site-uri web sau de proprietăți digitale (cum ar fi aplicații) în care pot apărea anunțuri.
De exemplu, Google are 2 rețele publicitare: rețeaua de căutare (anunțurile text care apar în
rezultatele căutării) și rețeaua de display (anunțurile imagine care apar pe milioane de site-uri care
au parteneriat cu Google). |
Ad space (spațiu publicitar) |
Spațiul dintr-o pagină Web disponibil pentru reclame. |
Adsense (Google Adsense) |
O platformă Google care permite site-urilor web să câștige bani prin publicarea anunțurilor din rețeaua
Google pe site-ul lor. |
Advertising network (rețeaua de publicitate) |
O rețea de site-uri web ce vând spațiu publicitar, permițând cumpărătorilor să ajungă la audiențele
țintă prin afișarea de reclame. |
Adwords (Google Adwords) |
Un program deținut de Google care este utilizat de agenții de publicitate pentru a plasa anunțuri pe
paginile Google cu rezultate în urma unei căutări, pe YouTube și pe site-urile partenere rețelei
publicitare Google. Adwords este platforma principală pentru publicitatea PPC. |
Affiliate marketing (marketing afiliat) |
Parteneriat de marketing prin care retailerii online plătesc comision paginilor web externe pentru a
genera trafic sau vânzări prin diferite link-uri web de refferal. |
Affiliate software |
Program electronic automat ce plasează reclamele unei companii pe site-uri individuale ale altor
business-uri sau persoane și de pe urma cărora se pot genera vânzări, click-uri, sau înregistrări. |
Algorithm |
Un proces sau un set de reguli pe care computerele urmează să le îndeplinească. În marketingul digital,
algoritmul se referă de obicei la seturile de procese pe care le utilizează Google pentru a comanda și a
clasifica site-urile în rezultatele căutării. Industria SEO oferă diferite algoritmi Google propriile
porecle, cum ar fi Penguin (care analizează calitatea legăturilor care indică un site web) și Panda
(care evaluează calitatea conținutului pe un site web). Algoritmul principal de clasificare este SEO
este denumit "Algoritmul de bază". |
Algorithm update (o modificare adusă unui algoritm Google) |
Actualizările afectează în mod obișnuit clasamentul de afișare a site-urilor web pe rețeaua Google, de
aceea se realizează sute de ajustări ale algoritmilor pe parcursul anului, precum și câteva actualizări
majore în fiecare an. |
Alt text (sau text alternativ) |
Un atribut adăugat la codul HTML pentru imagini, utilizat pentru a oferi vizitatorilor site-ului
informații despre conținutul unei imagini. Cea mai bună practică dictează că toate imaginile de pe un
site web ar trebui să aibă alt text, iar textul să fie descriptiv imaginii. |
Analytics (sau Google Analytics) |
O platformă Google care permite agentilor de publicitate să colecteze statistici și date despre
vizitatorii site-urilor web. Google Analytics (uneori abreviat ca GA) permite acestora să vadă de unde
provine traficul web și cum se comportă vizitatorii o dată ajunși pe site. |
Anchor Text |
Cuvintele care pot fi accesate într-un hyperlink. În SEO, textul de ancorare este un semnal de clasament
pentru Google, deoarece oferă context despre site-ul de destinație. De exemplu, dacă mai multe site-uri
web folosesc textul ancoră "fotografii gratuite", Google utilizează aceste informații pentru a înțelege
că destinația site-ului este probabil o resursă cu fotografii gratuite. Teoretic, acest lucru ajută
site-ul respectiv să se poziționeze pe Google în clasamentul cuvintelor cheie legate de fotografii stock
gratuite. |
Automation |
Se referă în general la utilizarea de platforme software și tehnologii create de departamentele de
marketing din organizații pentru a eficientiza și organiza task-urile repetitive legate de campaniile
publicitare și nu numai. |
Autoresponder |
Program computerizat care răspunde automat e-mail-urilor și mesajelor de pe platformele online de
socializareși care pot furniza informații imediate la cererea unui client. |
Average Position |
Indicator de performanță din Google Adwords care îi ajută pe agenții de publicitate să înțeleagă unde,
în medie, anunțurile lor sunt afișate în paginile cu rezultatele căutării Google. De obicei, în partea
de sus a paginii cu rezultate ale căutării (unde 1 este primul anunț, 2 este al doilea anunț etc.).
Există, de obicei, 4 poziții disponibile, astfel încât, pentru cele mai bune rezultate, agenții de
publicitate doresc în mod obișnuit o poziție medie între 1-4. Poziția medie 5+ indică faptul că
anunțurile dvs. apar în partea de jos a paginii cu rezultatele căutării. |
B |
B2B |
Afacere care vinde produse sau furnizează servicii altor întreprinderi. |
B2C |
Afacere care vinde produse sau furnizează servicii consumatorilor finali. |
Backlink |
În terminologia SEO, un backlink este un hyperling care leagă o pagină web de site-ul tău. Aceste
link-uri sunt importante pentru a determina popularitatea unui site web. Backlink-urile sunt folosite de
Google în factorii lor de clasificare SEO, ideea de bază fiind că dacă site-ul A are backlink de la alte
site-uri puternice (site-urile B, C și D), link-urile sunt voturi de încredere pentru site-ul A; site-ul
A câștigă o anumită autoritate de la B, C și D prin link-uri. |
Banner Ad |
Un tip popular de anunț/reclamă din lumea digitală de marketing ce poate fi plasat pe diferite site-uri
Web. Cele mai populare rețele de anunțuri de tip imagine sunt gestionate de Google și Facebook. |
Banner blindness |
Tendința utilizatorilor web de a ignora anunțurile publicitare de tip banner, chiar și atunci când
anunțurile conțin informații utile pentru vizitatori. |
Banner exchange (schimb de bannere) |
Rețea de publicitate care oferă posibilitatea de a face schimb de bannere publicitare între membrii
rețelei, astfel încât fiecare site web să beneficieze de reclama și notorietatea altor site-uri din
rețea. |
Barter |
Schimb de bunuri, sau servicii fără utilizarea banilor. |
Beyond the banner |
Publicitate online care nu implică anunțuri banner standard GIF și JPEG. |
Bing |
Un motor de căutare web care oferă posibilitatea efectuării de căutări pentru produse, site-uri, video,
imagini și hărți, asemănător lui Google. Bing este deținut și operat de Microsoft. Bing deține la
momentul actual aproximativ 20% din cota de căutări globale. |
Bing ads |
O platformă care oferă publicitate plătită pe clic atât pe Bing, cât și pe Yahoo! motoare de căutare.
Serviciul permite companiilor să creeze anunțuri și, ulterior, să difuzeze anunțurile către consumatorii
care caută un cuvânt cheie pe care întreprinderile licitează. Această platformă oferă, de asemenea,
opțiuni de direcționare, cum ar fi locația, direcționarea în funcție de criterii demografice și de
dispozitive. |
Black Hat |
Slang pentru un comerciant digital neetic sau SEO care folosește tactici spam pentru a clasifica
site-uri web, cum ar fi filarea articolelor, construirea de link-uri în masă sau SEO negativ. |
Blog |
Sau jurnal web, un blog este o pagină sau un site care este în mod regulat actualizat cu conținut nou.
Blogurile reprezintă o secțiune importantă a unui site web în domeniul marketingului digital, deoarece
oferă în mod regulat un conținut proaspăt, care poate ajuta la atragerea de noi vizitatori, la
fidelizarea vizitatorilor existenți și la o indexare mai bună în motorul de căutare Google. |
Bot |
Un program automat care vizitează site-uri, uneori denumit și "crawler" sau "spider". Un bot spam
accesează site-uri din motive nefaste, traficul de pe acestea fiind adesea înregistrat în Google
Analytics ca trafic junk. Cu toate acestea, Google utilizează un bot pentru a accesa cu crawlere
site-urile web, astfel încât acestea să poată fi clasate și adăugate în rețeaua de căutare Google. |
Bounce Rate (Rata de respingere) |
Procentul de vizitatori pe un site web care părăsesc site-ul imediat, fără a da click sau a interacționa
cu o porțiune a paginii. De exemplu, dacă 100 de persoane vizitează un site web și 50 dintre aceștia
pleacă imediat, site-ul web are o rată de respingere de 50%. Site-urile web urmăresc să aibă o rată de
respingere cât mai mică posibil și mediile tind să fie clasate undeva între 40-60%. |
Browser |
Program computerizat cu o interfață grafică care permite fișierelor HTML să fie navigabile pe World Wide
Web. |
Button ad |
Element grafic de dimensiuni mici, de obicei rotund, pătrat, sau dreptunghiular, ce apare pe site-urile
web. |
Buzzword |
Un cuvânt sau o expresie la modă care este folosită mai mult pentru a impresiona decât a explica. |
c |
Caching |
Hardware sau software, este de obicei folosit pentru a stoca anumite date temporare într-un mediu
digital, pentru ca mai apoi aceste informații să poată fi folosite mai rapid de către utilizatorul
final. |
CTA (Call to action) |
Partea din mesajul de marketing care încearcă să convingă o persoană să efectueze o acțiune dorită. |
Campaign |
O serie de mesaje publicitare care împărtășesc o temă și comercializează un produs sau serviciu. În
contextul marketingului digital, campaniile pot fi difuzate prin intermediul platformelor de publicitate
în rețeaua de căutare și de afișare (adică Google, Bing), social media, e-mail sau alte platforme
online. |
Canonical (rel = canonical) |
O bucată de cod text care se adaugă în câmpul html al unei pagini web pentru a indica algoritmilor de la
Google dacă o bucată de conținut este originală sau duplicată din altă parte. Conținutul original ar
trebui să fie canonic la el însuși, iar conținutul preluat din alte locuri ar trebui să indice canonul
URL-ului sursă original. Canonicele pot fi, de asemenea, folosite pentru a evita problemele de conținut
duplicat într-un site web. |
Click-through |
Procesul prin care un utilizator ajunge în urma unui click pe o campanie de publicitate, pe site-ul
țintă pe care regăsesc mai multe informații despre produsul sau serviciul la care se făcea referire în
anunțul reclamei. |
Click-Through-Rate |
Indice de performanță care arată cât de des oamenii dau click pe un anunț după ce îl văd. Acesta poate
fi calculat prin împărțirea numărului de click-uri pe anunț la numărul de afișări (de câte ori a fost
văzut). Acest raport poate fi util atunci când se stabilește dacă mesajul unui anunț corespunde căutării
consumatorului și dacă rezonează cu acesta. |
Code |
Limbajele de programare utilizate pentru a construi un site web. Cele mai utilizate limbaje în
proiectarea web sunt HTML, CSS, JS și PHP. |
Comment spam |
Comentariu irelevant, derutant, sau confuz al unui sau a mai multor utilizatori, postat pe un
site/blog/rețea socială, în speranța de a induce alți utilizatori în eroare, sau pentru a răspândi știri
neadevărate. |
Contextual advertising (publicitatea contextuală) |
Este un model de marketing online care livrează utilizatorilor reclame specifice bazate pe
comportamentele lor atunci când accesează diferite site-uri web. |
Conversion |
Finalizarea unui obiectiv predefinit (comandă, înregistrare, completare de formular, sau adăugare în
coșul de cumpărături). Acest lucru este adesea folosit pentru a urmări numărul de vizitatori ai
site-ului care au fost "convertiți" în clienți plătitori, deși vânzările nu sunt întotdeauna alese drept
metric de ghidare. Alte obiective comune sunt abonamentele la buletine informative și descărcările de
conținut de pe site. |
Conversion rate (rata de conversie) |
Rata la care vizitatorii unui site completează obiectivul predefinit. Se calculează prin împărțirea
numărului de realizări ale obiectivelor la numărul total de vizitatori. De exemplu, dacă 100 de persoane
vizitează un site web și 10 dintre ele completează obiectivul de conversie (cum ar fi completarea unui
formular de contact), atunci rata de conversie este de 10%. |
Cookie |
Informațiile care sunt stocate pe computerul unui utilizator de către un site web, pentru ca mai apoi
aceste preferințe și acțiuni să fie utilizate în înregistrările viitoare. |
CPA (cost pe achiziție) |
Indice de performanță în platforme de publicitate online (PPC) care măsoară câți bani sunt cheltuiți
pentru a dobândi un nou lead sau client. Se poate calcula prin împărțirea cheltuielilor totale cu
numărul de conversii, pentru o anumită perioadă de timp. De exemplu, dacă într-o lună un cont PPC
cheltuiește 1000 $ și primește 10 conversii, costul pe achiziție este de 100 $. |
CPC (cost pe clic) |
Sumă de bani cheltuită pentru un click pe un anunț într-o campanie Pay-Per-Click. În platforma Adwords,
fiecare cuvânt cheie va avea un cost estimat pentru clicuri, dar prețurile se schimbă în timp real, pe
măsură ce agenții de publicitate licitează unul împotriva celuilalt pentru fiecare cuvânt cheie.
CPC-urile medii pot varia de la mai puțin de 1 dolar pentru cuvinte cheie cu termen lung de căutare, sau
cu concurență scăzută, până la 100 USD pe click pentru condiții competitive, în special în industria de
restaurare juridică, de asigurare și de distrugere a apei. |
CPL (Cost per lead) |
Model de atribuire a plății (asemănător CPC) în care plata se bazează pe numărul de potențiali viitori
clienți generați. |
CPM |
reprezintă "costul pe o mie" (M este cifra romană pentru 1000). Aceasta este suma pe care un agent de
publicitate îl plătește pentru 1000 de afișări ale anunțului. De exemplu, dacă un editor plătește 10 CPM
și anunțul dvs. este afișat de 2000 de ori, veți plăti 20 de dolari pentru campanie (10 x 1000 afișări)
x 2. Măsurarea succesului anunțului cu CPM este cea mai frecventă în campaniile de conștientizare, unde
afișările sunt mai importante decât conversiile sau click-urile. |
Crawler |
Software automat care scanează site-uri web. Numele reflectă modul în care software-ul "accesează cu
crawlere" codul, motiv pentru care uneori sunt denumiți și "păianjeni". Crawlerele sunt utilizate de
Google pentru a găsi conținut nou și pentru a evalua calitatea paginilor web pentru indexul lor. |
CRO (Optimizare rata de conversie) |
O ramură a marketingului digital care urmărește să îmbunătățească rata de conversie a paginilor web,
făcând astfel paginile mai profitabile. Optimizarea ratei de conversie combină psihologia cu marketingul
și designul web pentru a influența comportamentul vizitatorului paginii web. CRO utilizează un tip de
testare denumit "Teste split A / B" pentru a determina ce versiune a unei pagini (versiunea A sau
versiunea B) are mai mult succes. |
CTA (Call to Action) |
Un element de pe o pagină web sau reclamă folosit pentru a îndemna vizitatorii către o anumită acțiune
sau conversie. Un CTA poate fi un buton de click, cu text sau o imagine și utilizează de obicei o
expresie imperativă de verb precum: "apelați astăzi" sau "cumpărați acum". |
CTR (Click Through Rate) |
Rata de click pe un anunț/reclamă. Se calculează prin împărțirea numărului total de afișări a reclamei,
la numărul de click-uri. |
Customer acquisition cost (costul achiziției clientului) |
Costul asociat generării unui nou client. |
d |
Dashboard |
O pagină web care conține și afișează date agregate despre performanța unui site web sau a unei campanii
de marketing digital. Un tablou de bord trage informații din diverse surse de date și afișează
informațiile într-un format ușor de citit. |
Data Studio |
Un instrument gratuit de la Google, care permite utilizatorilor să facă rapoarte personalizate cu date
din serviciile de marketing Google și din surse externe. |
Description tag |
O etichetă HTML folosită de autorii paginilor web pentru a oferi o descriere a listelor motoarelor de
căutare. |
Digital marketing |
Un termen de referință pentru munca online care include practici de marketing specializate precum SEO,
PPC, CRO, design web, blogging, conținut și orice altă formă de publicitate pe un dispozitiv conectat la
internet. |
Display ads |
Anunțurile dintr-o rețea de display care includ multe formate diferite, cum ar fi: imagini, flash, video
și audio. De asemenea, cunoscute sub numele de anunțuri de tip banner, acestea sunt anunțurile care sunt
văzute în jurul site-urilor de știri, blog-urilor și pe rețelele sociale. |
Display network |
O rețea de site-uri Web și de aplicații care afișează anunțuri grafice pe paginile lor Web. Rețeaua de
display Google acoperă peste 2 milioane de site-uri Web care ajung la peste 90% din persoane pe
internet. Întreprinderile pot viza consumatorii în rețeaua de display pe baza cuvintelor cheie /
subiectelor, a plasării pe anumite pagini web și prin remarketing. |
Domein name |
Locația unei entități pe Internet. |
Doorway domain |
Domeniu folosit pentru a clasifica anumite cuvinte cheie în motoarele de căutare și care servește drept
punct de intrare prin intermediul cărora utilizatorii ajung pe pagina de destinație dorită. |
Doorway page |
O pagină făcută special pentru a se clasifica bine în motoarele de căutare pentru anumite cuvinte cheie,
care servesc drept punct de intrare prin care vizitatorii trec la conținutul principal. |
Duplicate content |
Se referă la situațiile în care se găsesc aceleași porțiuni de text în 2 locuri diferite de pe web. Când
același conținut se găsește pe mai multe site-uri web, poate provoca probleme de clasificare pentru unul
sau toate site-urile web, deoarece Google nu dorește să afișeze mai multe site-uri web în rezultatele
căutării care au exact aceleași informații. Acest tip de conținut duplicat poate apărea din cauză
plagiatului, scraperi-lor de conținut automatizat sau design leneș. |
e |
E-Commerce (sau comerțul electronic) |
Reprezintă comerțul electronic, este o clasificare pentru companiile care desfășoară activități online.
Cea mai comună formă de comerț electronic este un comerciant online care vinde produse direct
consumatorului. |
eCPM |
Costul efectiv la mia de afișări (tehnic, "costul efectiv per mil."). |
Email Automation |
Un sistem de marketing care utilizează un program software pentru a trimite automat e-mailuri bazate pe
declanșatoare definite. |
Email list |
O colecție de adrese de e-mail care pot fi folosite pentru a trimite campanii de e-mail marketing. |
Email marketing |
Promovarea produselor sau a serviciilor prin e-mail. |
Email spam |
E-mail nedorit, nesolicitat. |
Exclusivity |
Termenul contractual în care o parte acordă unei alte părți drepturi exclusive privind o anumită funcție
comercială. |
f |
Facebook Ads Manager |
Facebook Ads Manager este punctul de pornire pentru difuzarea anunțurilor în rețeaua Facebook,
Instagram, Messenger sau Audience. Este un instrument all-in-one pentru a crea reclame, pentru a
gestiona când și unde vor rula acestea dar și pentru a le putea scala performanța. |
Facebook Advertising |
Canalul de publicitate Facebook. |
Facebook Page |
O pagină web publică pe Facebook, creată pentru a reprezenta o companie. Utilizarea unei pagini de
afaceri oferă utilizatorilor acces la Managerul de anunțuri Facebook. |
Facebook Profle |
Cont personal de facebook, sunt create automat atunci când un utilizator se înscrie în platformă. |
Favicon |
o mică pictogramă folosită de unele browsere pentru a identifica un site web marcat. |
Featured Snippet |
o scurtă descriere a informațiilor pe care Google o trage de pe un site web și o plasează direct în
rezultatele căutării, pentru a afișa răspunsuri rapide la întrebări comune și simple. Fragmentele
recomandate apar într-un bloc aflat în partea de sus a rezultatelor căutării, cu un link către sursă.
Snippet-urile recomandate nu pot fi create de webmasteri; Google culeg programatic cele mai relevante
informații dintr-un site autoritar. Cele mai multe fragmente recomandate sunt afișate pentru întrebări
de întrebare precum "ce este _____" sau "cine a inventat _____". |
Form Fill (formular) |
Utilizat pentru a descrie conversia în domeniul serviciilor - aunci când un vizitator a completat un
formular de contact pe un site web. |
Forum |
O comunitate online unde vizitatorii împărtășesc subiecte de interes comun. |
Frames |
Imagine care poate fi introdusa la nivelul anunțului dinamic (care funcționează pe bază de feed) pentru
personalizarea acestuia. |
Freemium |
o tehnică în care o afacere oferă un produs de bază gratuit, oferind clientului posibilitatea de a
utiliza o versiune avansată pentru un cost premium. |
Frequency |
Numărul mediu de vizualizari al unui anunt plătit de către un utilizator din online. |
Funnel |
Este reprezentat de traseul pe care publicul din online îl parcurge de obicei înainte de a finaliza o
eventuală comandă. |
GCLID |
Stands for Google Click IDentifier. Acesta este un șir mic de numere și litere care servește ca o
insignă de identificare unică pentru vizitatorii unui site web. În mod obișnuit, acest lucru este
folosit pentru a urmări utilizatorii individuali pe măsură ce fac clic pe un anunț PPC, astfel încât
interacțiunea acestora cu site-ul Web (fie că au convertit, pe ce pagină și care utilizează metoda)
poate fi urmărită și atribuită în mod corespunzător folosind Google Analytics. |
Geo-targeting |
o metodă de detectare a locației vizitatorului unui site pentru a servi conținut sau anunțuri bazate pe
locație. |
GIF89a |
(a se vedea animația GIF) |
Google |
Motor de căutare pe internet. |
Google Ads |
Serviciul de publicitate online Google. Acest sistem permite interacțiunea cu clienții prin intermediul
rețelelor de căutare și de afișare. Google Ads oferă mai multe modele de cost care variază în funcție de
strategia de licitare și obiectivele companiei. |
Google Algorithm |
Un sistem programat matematic care determină unde vor apărea site-urile web în paginile cu rezultatele
ale căutării pe Google pentru un anumit număr de accesări. |
Google Analytics |
Platformă gratuită de analiză web care oferă statistici și instrumente analitice de bază pentru
optimizarea motoarelor de căutare și a strategiei de marketing |
Google Data Studio |
Instrument gratuit de la Google, care permite utilizatorilor să facă rapoarte personalizate cu date din
serviciile de marketing Google și din surse externe. |
Google Home |
Dispozitiv destinat consumatorilor care doresc să se conecteze la domiciliu la rețeaua Google. Acesta
funcționează pe bază de comenzi vocale. Utilizările tipice pentru Acasă Google includ întrebări de bază:
căutări Google, programări de întâlniri, redarea de muzică sau setarea alarmei. |
Google Hummingbird |
porecla industriei pentru una dintre primele revizii majore la principalul algoritm de căutare Google.
Spre deosebire de actualizările algoritmilor, cum ar fi Panda sau Penguin, Hummingbird intenționa să
actualizeze complet modul în care Google a interpretat interogările de căutare ale utilizatorilor.
Anterior acestei actualizări, rezultatele Google au fost furnizate în mare parte pe baza potrivirii
cuvintelor cheie specifice în cadrul interogării utilizatorului. Acum, o căutare pentru "modul cel mai
ieftin de a construi birdhouse fără a folosi lemnul" va arăta rezultate direct legate de această
interogare. Anterior, utilizatorii ar putea vedea rezultate care au inclus lemnul ca material de
construcție. |
Google Instant |
Funcție a motorului de căutare Google care afișează rezultate pe măsură ce interogarea de cuvinte cheie
este introdusă. |
Google Maps |
Serviciu de localizare și navigare furnizat de Google. Utilizând acest instrument utilizatorii pot căuta
magazine, restaurante, companii și repere oriunde în lume. |
Google My Business |
Instrument gratuit prin care întreprinderile și organizațiile își pot gestiona prezența online pe Google
actualizând constant informațiile demografice, orarul de funcționare și povestea afacerii. |
Google Panda |
O actualizare a algoritmului Google axată pe analiza calității conținutului pe pagină al unui site web.
Inițial lansat în februarie 2011 și actualizat periodic după această lansare, similar cu Google Penguin.
Această actualizare ar determina dacă conținutul paginilor site-ului a fost legat de interogările la
care a fost afișat și ar modifica clasamentul site-ului în consecință. Site-urile cu conținut de
calitate scăzută au înregistrat scăderi semnificative datorită actualizării algoritmului. Algoritmul a
fost acum asimilat algoritmului Google de bază de căutare și poate evalua calitatea conținutului în timp
real. |
Google Partners Agency |
"Programul Google pentru agenții de publicitate, specialiști în digital marketing sau consultanți online
care gestionează promovarea pe platforma de Google Ads. |
Pentru a fi considerată partener Google, in cadrul agenției trebuie să existe minim un angajat
certificat. " |
Google Penguin |
O actualizare a algoritmului Google axată pe analiza calității legăturilor care indică un site sau, mai
exact, a calității globale a profilului backlink al unui site. Inițial anunțat în aprilie 2012 și
actualizat periodic după această lansare, similar cu Google Panda. Acest algoritm a vizat așa-numitele
tactici "negru-hat SEO", care au manipulat clasamentele de căutare prin crearea de legături către
site-uri într-un mod nenatural. Google analizează toate paginile care leagă un anumit site și determină
dacă link-urile sunt un beneficiu pentru utilizatori sau dacă acestea servesc doar pentru a manipula
clasamentele de căutare și pentru a ajusta poziția site-ului în consecință. Google estimează că Penguin
afectează 3,1% din toate căutările în limba engleză, un număr relativ mare pentru un algoritm. |
Google Pigeon |
O actualizare a algoritmului Google axată pe furnizarea de rezultate relevante pentru utilizatorii care
caută. De exemplu, căutarea pentru "magazinul de cafea SOHO" va întoarce rezultatele centrate în preajma
acelui cartier. În plus, Google vă poate determina locația atunci când introduceți o căutare și vă arăta
companiile locale din zona dvs. chiar și fără cuvinte cheie localizate. Acest algoritm a influențat în
mare măsură potențialul afacerilor locale de a apărea în rezultatele căutării. |
Google Reviews |
Recenzii primite prin intermediul utilizării platformei Google My Business. Recenzile constau în
acordarea unui număr evaluativ de stele, de la 1 la 5 și pot fi însoțite de un text scris din partea
celui care alege să lase un review. |
Google Search Console |
Consola de căutare este un instrument gratuit pe care Google îl oferă webmasterilor și caremăsoară
vizibilitatea site-ului pe paginile de căutare și indexabilitatea de către robotul Google cu crawlere.
Măsurile de măsurare din Consola de căutare sunt rata de clic, numărul de pagini indexate, numărul de
linkuri nepermise (paginile AKA 404) și multe altele. |
Google+ |
Platformă de rețele sociale Google care oferă utilizatorilor funcții similare cu cele Facebook. În data
de 2 aprilie 2019 funcționalitatea acesteia a fost oprită. |
Gravity Forms |
Un plugin WordPress care adaugă un formular de contact personalizabil pe un site web. Acest plugin ține
evidența tuturor trimiterilor completate de formular și permite ca toate câmpurile dintr-un formular să
fie personalizate. Gravity Forms este pluginul standard al formularului de contact folosit pe site-urile
construite de Geek Powered Studios. |
Guerrilla Marketing |
Un concept de strategie pentru publicitate concepută pentru întreprinderile mici pentru a promova
produsele sau serviciile lor într-un mod neconvențional cu un buget mic de cheltuit. Acest lucru implică
consum mare de energie și imaginație, cu focalizarea pe reţinerea atenției publicului la un nivel mai
personal și memorabil. |
H |
HARO |
Stands for Help A Reporter Out. De trei ori pe zi, de luni până vineri, e-mailurile HARO sunt trimise,
menționând povesti diferite pentru care reporterii au nevoie de surse. Folosit ca strategie de marketing
pentru a obține oportunități de PR și de legătură. |
Hashtags |
Un cuvânt sau o frază care începe cu simbolul "#" utilizat în social media, în special pe platforma
Instagram, ca o modalitate de etichetare a conținutului pe care utilizatorii să îl identifice mai ușor.
Adăugarea de hashtags la o postare permite utilizatorilor să găsească acea postare atunci când caută
alte postări sau conturi care publică conținut din aceeași sferă de activitate. |
Header |
Se poate referi la porțiunea de sus a unei pagini Web care de obicei conține logo-ul și meniul sau
secțiunea de cod HTML într-un cod de site web care conține informații importante despre site. |
Header Code |
Pe un site web, anumite coduri sunt plasate în secțiunea antet universal, astfel încât să poată fi
accesate în toate paginile site-ului. În mod obișnuit, în codul antetului veți găsi lucruri cum ar fi
Schema de marcare, Codul Analytics, Codul Adwords și alte instrumente utilizate pentru urmărirea datelor
pe un site Web. Acestea sunt plasate în codul antetului astfel încât să poată fi redate și să înceapă
informațiile de urmărire pe măsură ce se încarcă site-ul. |
Header Tags (h1, h2, h3, etc) |
Etichetele header sunt folosite în HTML pentru clasificarea titlurilor de text pe o pagină Web. Acestea
sunt, în esență, titlurile și subiectele majore ale unei pagini web și indică cititorilor și motoarelor
de căutare despre ce este vorba despre pagină. Header tags utilizează un format cascadă în care o pagină
trebuie să aibă doar un singur H1 (titlul principal), dar sub acesta pot fi mai multe H2 (subtitrare) și
fiecare H2 poate avea H3s sub (sub-subtitluri) și așa mai departe. -H1 este folosit o singură dată pe o
pagină Web și este folosit pentru a afișa cel mai important titlu; -H2 este utilizat pentru a afișa
subdomenii majore ale unei anumite pagini web; -H3 este folosit pentru a afișa subtopice majore sub un
tag H2. |
Heatmap |
Reprezintă o reprezentare grafică a modului în care utilizatorii interacționează cu site-ul dvs.
Software-ul Heatmapping este utilizat pentru a urmări unde utilizatorii fac clic pe o pagină, cum
defilați și ce se deplasează. Fișele sunt folosite pentru a colecta date despre comportamentul
utilizatorilor pentru a ajuta la proiectarea și optimizarea unui site Web. |
Hit |
cerere a unui fișier de pe un server Web. |
House ad |
auto-promoțională pe care o companie o desfășoară pe propriul site / rețea pentru a utiliza inventarul
nevândut. |
Hreflang Tag |
Un cod în html-ul unui site web care spune motoarelor de căutare ca Google care vorbesc limba pe care o
folosește o pagină web. Acestea sunt utile în special pentru site-urile care au versiuni de pagini în
mai multe limbi, deoarece acestea ajută Google să înțeleagă ce pagini sunt legate și care ar trebui să
fie afișate anumitor segmente de public. |
HTML |
Suport pentru limbajul de marcare hipertext. HTML este un set de coduri care sunt folosite pentru a
indica unui browser web cum să afișeze o pagină web. Fiecare cod individual este numit un element sau o
etichetă. HTML are un element de pornire și sfârșit pentru majoritatea marjelor. |
HTML banner |
un anunț banner care utilizează elemente HTML, care includ adesea formulare interactive în loc de (sau
în plus față de) elementele grafice standard. |
HTML email |
e-mail formatat folosind Hypertext Markup Language, spre deosebire de e-mailul de text simplu. |
HTTP |
suport pentru protocolul de transfer de hipertext. HTTP este protocolul utilizat de web-ul global pentru
a defini modul în care sunt formatate și transmise datele și ce acțiuni ar trebui să întreprindă
browserele web și serverele web pentru a răspunde la o comandă. Când introduceți un site web în
browserul dvs. web și apăsați pe Enter, acesta trimite o comandă HTTP către un server web, care îi spune
serverului să preia și să trimită datele pentru site-ul web în browser. |
HTTPS |
Suport pentru protocolul de transfer al hipertextului. Este o versiune securizată a HTTP, care este
utilizată pentru a defini modul în care datele sunt formatate și transmise pe web. HTTPS are un avantaj
față de HTTP prin faptul că datele trimise la preluarea unei pagini web sunt criptate, adăugând un nivel
de securitate astfel încât terții să nu poată aduna date despre pagina web atunci când datele sunt
trimise de la server către browser. |
Hummingbird |
Vedeți "Google Hummingbird" |
Hybrid model |
o combinație de două sau mai multe modele de plată online de marketing. |
Hyperlink |
Un hyperlink este un cod HTML care creează un link dintr-o pagină web la o altă pagină web, caracterizat
de multe ori printr-un cuvânt sau o imagine evidențiată care vă duce în locația dorită când faceți clic
pe acel element evidențiat. |
i |
Iframe |
Un document HTML care se află în interiorul unui alt document HTML pe un site Web. Dacă interfețele sunt
utilizate în mod obișnuit pentru a încorpora conținut dintr-o singură sursă pe o altă pagină web. |
Impression |
Un termen utilizat în publicitatea Pay per click, care reprezintă de câte ori a fost afișat un anunț.
|
Impression Share |
Utilizată în publicitatea Pay Per Click. Procentajul de afișare pe care anunțurile îl primesc în
comparație cu numărul total de afișări pe care anunțurile le-ar putea obține. (Ponderea afișărilor =
afișări/ afișăti totale eligibile) |
Inbound Link |
Un link de pe un site în afara site-ului dvs. |
Inbound Marketing |
Marketingul inbound se referă la activitățile și strategiile utilizate pentru a atrage potențiali
utilizatori sau clienți către un site web. "Inbound" este un eufemism utilizat pentru ceea ce în mod
tradițional se numește "SEO". Marketingul inbound este foarte important pentru a avea o prezență bună pe
web, deoarece este folosit ca o modalitate de a atrage clienții potențiali prin educarea și construirea
încrederii în serviciile, produsul și / sau marca |
Index |
Când este folosit ca nound, indexul se referă la toate paginile web pe care Google le-a accesat cu
crawlere și au fost stocate pentru a fi afișate utilizatorilor Google (de exemplu: "Indicele Google are
miliarde de site-uri web"). Atunci când este folosit ca verb, se referă la actul Google care copiază o
pagină web în sistemul său (de exemplu: "Google a indexat astăzi site-ul meu web, astfel încât acesta va
începe să apară în rezultatele căutării"). |
Interactive agency |
Agenție de marketing online care oferă o combinație de servicii: design, dezvoltare web, publicitate pe
internet, marketing sau consultanță E-Business - E-Commerce. |
interstitial |
Un anunț care se încarcă între două pagini de conținut. |
Invisible web |
Porțiunea de pe Web care nu este indexată de motoarele de căutare. |
IP Adress |
O adresă IP (Internet Protocol) este un număr unic care identifică un dispozitiv care utilizează
internetul pentru a comunica printr-o rețea. Fiecare dispozitiv are o adresă IP unică și poate fi
utilizat pentru a localiza și diferenția acest dispozitiv de toate celelalte dispozitive atunci când
utilizează internetul. Puteți găsi adresa IP publică accesând Google și căutând "what is my ip address".
|
j |
Java |
Java este un limbaj de programare folosit pentru a crea aplicații care pot rula pe un dispozitiv
digital. Java poate fi folosit pe cont propriu, în timp ce Javascript poate fi folosit numai în
browserele web. |
Javascript (JS) |
Javascript este un limbaj de scripting. Javascript este folosit pe browserele web pentru a oferi
elemente interactive paginilor web dificile sau imposibil de realizat doar cu HTML sau CSS. |
k |
Keyword |
Un cuvânt sau o expresie care indică tema principală într-o căutare. Când scrieți ceva într-un motor de
căutare, tastați un cuvânt cheie și vă vor fi oferite rezultate bazate pe respectivul cuvânt. Ideal este
ca site-urile web să fie afișate în căutări pentru cât mai multe cuvinte cheie. |
Keyword Density |
Densitatea cuvintelor cheie se referă la frecvența cu care apare un cuvânt cheie pe o pagină web în
raport cu cuvintele totale de pe pagina respectivă. |
Keyword Marketing |
Afișarea unor anunțuri sau mesaje pentru persoanele care caută după anumite cuvinte cheie și expresii.
|
Keyword Phrase |
Un grup de două sau mai multe cuvinte care sunt folosite pentru a găsi informații într-un motor de
căutare. Uneori, când se caută ceva, un singur cuvânt cheie nu furnizează informațiile suficiente pentru
căutarea efectuată. |
Keyword Research |
Procesul de căutare și selecție a cuvintelor cheie asociate site-ului web. Acestea vor fi folosite în
campaniile PPC și SEO. |
Keyword Stuffing |
Situație în care o pagină web folosește un cuvânt cheie prea des sau în mod excesiv, cu intenția de a
manipula motoarele de căutare. Acest tip de comportament este penalizat de către algoritmii Google. |
Keywords tag |
Eticheta META utilizată pentru a ajuta la definirea cuvintelor cheie primare ale unei pagini Web. |
l |
Landing Page |
Pagina pe care un utilizator ajunge după ce a făcut click pe un link (într-un anunț sau oriunde pe web).
|
Lead Magnet |
Un produs sau o ofertă specifică oferită potențialilor clienți, în schimbul informațiilor de contact.
|
Lead |
Potențial client care a contactat o afacere cu intenția de a beneficia de serviciile sau produsele
acesteia. O astfel de comunicare se realizează de obicei prin apel telefonic, e-mail sau prin
completarea unui formular online. |
Like-gate |
Barieră online regăsită pe site-urile web care impune utilizatorilor să apese butonul de Like pentru a
accesa un anumit conținut. |
Link |
Cunoscut și sub numele de hyperlink, un link este un șir de text structurat, folosit pentru a conecta
paginile web pe internet. Există două forme principale: link-uri interne, care indică pagini de pe
același site și link-uri externe, care indică pagini web de pe un alt site. |
Link Building |
Procesul de creștere a numărului de link-uri către un site. Astfel, site-ul web va urca în clasamentul
motorului de căutare. |
Link Checker |
Instrument utilizat pentru verificarea hyperlink-urilor eronate. |
Link Network |
O strategie de construire a link-urilor care utilizează o rețea de site-uri interconectate. |
Link Popularity |
Un instrument de măsurare a cantității și a calității link-urilor de pe alte site-uri care trimit spre
un anumit site. |
Link Profile |
Gruparea cumulativă a tuturor link-urilor care trimit către un site web. Poate fi folosit pentru a
determina puterea, încrederea, subiectul și conținutul unui site web. Profilurile sunt importante pentru
a determina locul în care se situează un site web în rezultatele căutării Google. Dacă un site web are
un număr mare de link-uri de pe site-uri care nu sunt de încredere, atunci site-ul va fi indexat
negativ. Dacă un site web are un număr mare de link-uri din partea unor furnizori puternici de conținut
sau surse de informații cu reputație, acesta va urca in clasament. |
Link text |
Textul pe care îl conține un hyperlink. |
Linkbait |
Procesul de creare a conținutului de calitate menit să atragă cât mai multe link-uri (backlink-uri) de
pe alte pagini web. |
LinkedIn |
O rețea de socializare orientată spre conectarea profesioniștilor și întreprinderilor cu alți
profesioniști din industria lor. Este o platformă puternică pentru marketing, angajări și partajarea
conținutului profesional. |
Linkedin Advertising |
Platforma de publicitate a rețelei LinkedIn. Prin intermediul diferitelor formate de anunțuri, agenții
de publicitate pot licita în spațiul publicitar și pot viza segmente de public unice bazate pe
specializarea de la locul de muncă, ani de experiență, industrie și multe alte elemente demografice.
|
Long Tail Keyword |
O frază sau un cuvânt cheie care are o lungime mai mare și se potrivește în mod specific cu o căutare a
utilizatorului. Un astfel de cuvânt cheie primește mai puține căutări pe lună, dar are o relevanță mai
mare și, de obicei, o mai mică concurență. |
Lookalike Audience |
Opțiune oferită de Facebook Ads prin care un segment de public este creat de la un alt public sursă (de
exemplu, fanii paginii dvs. de pe Facebook, lista de e-mailuri, etc.). Facebook va identifica
caracteristicile comune între membrii publicului sursă, iar apoi va viza alți utilizatori care prezintă
interese sau calități similare cu aceștia. |
m |
Manual Submission |
Adăugarea manuală a unei adrese URL în motoarele de căutare. |
Map Pack |
Secțiunea din pagina cu rezultate Google care conține o hartă locală și o listă cu adresele a 3
business-uri. Extensia de hartă se afișează și pentru căutările de tipul "aproape de mine" (near me).
|
Marketing Automation |
Utilizarea de software-uri pentru automatizarea sarcinilor repetitive legate de activitățile de
marketing. |
Marketing Plan |
Partea din planul de afaceri care conturează strategia de marketing pentru un produs sau serviciu. |
Medium (source/medium) |
Categoria generală de trafic prezentă în rapoartele din Google Analytics. Câteva exemple comune sunt:
organic, CPC, e-mail, referral. |
Meta Description |
Etichetă care oferă o descriere în 160 de caractere a paginii de destinație. Meta descrierea este un
aspect important într-o pagină web, aceasta fiind cea care apare în rezultatele motorului de căutare.
|
Meta Keyword |
Este un meta-tag specific care apare în codul HTML al paginilor web și ajută motorul de căutare să
înțeleagă care este specificul acestora. |
META Tags |
Bucăți de conținut inserate în codul HTML. Acestea descriu conținutul paginilor web și ajută motorul de
căutare la înțelegerea și clasificarea acestora. |
Multivariate testing |
O metodă în cercetarea de marketing prin care se modifică simultan mai multe variabile într-un scenariu
de control și se testează strategiile alternative, pentru a îmbunătăți eficacitatea strategiei de
marketing finale. |
n |
Navigation |
Ceea ce facilitează trecerea de la o pagină web la alta. |
Netiquette |
Codul de conduită privind comportamentul online acceptabil. |
Network effect |
Fenomenul prin care un serviciu devine mai valoros pe măsură ce mai mulți oameni îl folosesc, încurajând
astfel un număr din ce în ce mai mare de utilizatori. |
Nofollow |
Un link pe care utilizatorii îl pot accesa, însă Google nu îl va lua în considerare în ceea ce privește
SEO. |
o |
Opt-in email |
E-mail solicitat în mod explicit de către destinatar. |
Organic |
Sursă de trafic către un site web provenită din click-uri directe pe anunțurile neplătite din motoarele
de căutare. Traficul organic este principalul element al unei campanii de SEO. |
Organic search |
Afișările neplătite dintr-o pagină a unui motor de căutare, care derivă în urmă relevanței cuvintelor
cheie optimizate prin SEO. |
Outbound link |
Un link prezent pe o pagină web care trimite spre alt site. |
p |
Page View |
O vizită pe o pagina a unui site. |
Pagejacking |
Proces ilegal de copiere a conținutului unui site și publicarea acestuia pe un alt site Web. |
PPC (Pay per click) |
Model de plată publicitară online, în care plata se bazează exclusiv pe clicuri calificate. |
PPL (Pay per lead) |
Model de plată publicitară online, în care plata se bazează exclusiv pe potențialii clienți. |
PPS (Pay per sale) |
Model de plată publicitară online, în care plata se bazează exclusiv pe vânzări calificate. |
Payment threshold (pragul de plata) |
comisionul minim acumulat pe care un afiliat trebuie să câștige pentru a declanșa plata de la un program
de afiliere. |
PBN (Private Blog Network) |
Rețea de site-uri web utilizate pentru a construi legături către un singur site web în scopul
manipulării clasamentelor motoarelor de căutare. |
PDF |
Format de fișier pentru captarea și trimiterea de documente electronice în formatul dorit. |
Penalty |
O penalizare emisă de Google pentru încălcarea regulilor. Pedeapsa este emisă de Google prin Search
Console și poate duce la eliminarea site-urilor din rezultatele motorului de căutare. |
Permission marketing |
Un privilegiu de a transmite mesaje anticipate, personale și relevante către persoanele care și-au dat
acordul să le primească. |
Podcast |
O serie de episoade audio sau video în format digital pe care un utilizator le poate descărca.
Alternativ, termenul de "podcast" se poate referi și la un singur episod al unei astfel de serii. |
Pop-under ad |
Un anunț care se afișează într-o fereastră nouă de browser în spatele ferestrei browserului curent. |
Pop-up ad |
Un anunț care se afișează brusc într-o fereastră nouă a browserului peste conținutul vizual urmărit.
|
Portal |
Un site care servește drept punct de plecare și punct de acces frecvent către Web. |
Premium WordPress theme |
o temă codată pentru sistemul de management al conținutului WordPress care costă bani. |
q |
Query (Interogare) |
O solicitare de date sau informații dintr-o bază de date. |
Quality Score |
" |
O estimare a calității anunțurilor, a cuvintelor cheie și a paginilor de destinație." |
r |
Rankings |
" |
Poziția pe care site-ul web este listat în Google atunci când un utilizator caută acea frază sau cuvânt
cheie." |
Rate card |
Un document furnizat de o publicație tipărită care prezintă tarifele pentru diferite opțiuni de plasare
a anunțurilor. |
Reciprocal Link |
" |
Un acord între doi webmasteri pentru a oferi un hyperlink în cadrul propriului site către site-ul
celuilalt." |
Redirect |
O modalitate de a trimite atât utilizatorii cât și motoarele de căutare pe o adresă URL diferită de cea
pe care au solicitat-o inițial. |
Referral |
O metoda pentru a raporta vizitele care au venit pe site din surse din afara motorului de căutare. |
Rel Canonical |
În HTML, "rel" este un atribut asociat cu linkuri. "Canonical" poate fi aplicat atributului "rel", care
va face legătura cu pagina originală sau cu autoritate din care este utilizat sau referit conținutul.
Pagina "canonică" este conținutul original, iar orice pagină care face referire la aceasta este o pagină
duplicat sau similar. Se folosește pentru a preveni problemele de conținut duplicat și pentru a menține
clasamentul motorului de căutare. |
Remarketing |
Un tip de anunț plătit care permite agenților de publicitate să afișeze anunțuri clienților care au
vizitat deja site-ul lor. Odată ce un utilizator vizitează un site, o mică bucată de date numită
"cookie" va fi stocată în browser-ul utilizatorului. Atunci când utilizatorul accesează alte site-uri,
acest modul cookie poate permite afișarea anunțurilor de remarketing. |
Rep firm |
partener de vânzări de anunțuri specializat în vânzări cu un singur site. |
Responsive Web Design |
Dezvoltarea unui site web care să permită afișarea corectă a conținutului, indiferent de mărimea
ecranului sau dispozitiv. |
Return days |
Numărul de zile în care un afiliat poate câștiga un comision pentru o conversie (vânzare sau lead) de la
un vizitator. |
Rich media |
Termen de publicitate digitală pentru un anunț care include funcții avansate, precum videoclipuri, audio
sau alte elemente care încurajează spectatorii să interacționeze cu conținutul. |
ROAS (Return On Advertising Spend) |
Un indicator care măsoară profitabiliatea unei campanii de marketing. Acesta măsoară suma veniturilor pe
care afacerea le înregistrează pentru fiecare dolar pe care îl cheltuie în publicitate. |
Robots.txt |
Un fișier text stocat pe serverul unui site web care conține reguli de bază pentru indexarea robotilor
care "accesează cu crawlere" site-ul. Acest fișier vă permite să permiteți (sau să interzicați) anumite
fișiere și foldere de la a fi văzute de robotul crawler, ceea ce vă poate menține paginile indexate doar
la paginile pe care le doriți. |
ROI |
Un indicator care măsoară direct venitul înregistrat în raport cu costul investiției. |
RSS |
Stare pentru o sindicalizare foarte simplă. Este o modalitate prin care utilizatorii pot urmări
actualizările la mai multe site-uri web (site-uri de știri, bloguri și multe altele) într-un singur loc,
spre deosebire de necesitatea de a verifica manual fiecare site individual. Un flux RSS este un loc în
care toate actualizările sunt urmărite împreună, într-un format ușor de vizualizat. |
s |
Schema Markup |
" |
Un sistem software conceput pentru a efectua o căutare web într-un mod sistematic pe baza cuvintelor
cheie după care s-a făcut căutarea. Cele mai cunoscute motoare de căutare sunt Google, Youtube, Bing și
Yahoo. |
" |
Search Engine |
Search engine optimization (optimizarea motorului de căutare) |
" |
Un proces de maximizare a numărului de vizitatori pe un anumit site web, asigurându-se că site-ul apare
în topul listei de rezultate făcute de motorul de căutare." |
Search engine spam (motorul de căutare spam) |
Manipulare excesivă pentru a influența clasamentul motorului de căutare, adesea pentru paginile care
conțin puțin sau deloc conținut relevant. |
Search engine submission |
Acțiunea de a furniza o adresă URL către un motor de căutare în încercarea de a face un motor de căutare
conștient de un site sau o pagină. |
Search Network |
Un grup de site-uri web în care pot apărea anunțuri. Rețeaua de căutare Google, de exemplu, este un grup
de site-uri web Google și site-uri care colaborează cu Google pentru a afișa anunțuri text. |
Search Operator |
Un caracter sau un șir de caractere utilizate într-o interogare a motorului de căutare pentru a se
focusa pe rezultate mai precise. |
Search retargeting |
" |
Vizați după cuvinte cheie. O formă de retargeting folosită de marketerii online care vizează o audiență
pe baza căutărilor anterioare pe care le-au efectuat pe alte site-uri web. |
" |
Self-serve advertising |
Posibilitatea unui agent de publicitate de a plasa propriile reclame fără asistența unui reprezentant
real de vânzări de publicitate. |
SEM (Search Engine Marketing) |
" |
O formă de marketing pe Internet care presupune promovarea site-urilor web prin creșterea vizibilității
lor în paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare. In principal prin publicitatea plătită. " |
SEO (Optimizarea motorului de căutare) |
Procesul de îmbunătățire a performanței și poziționării site-ului în rezultatele motorului de căutare
organică. |
SERP |
"Paginile afișate de motoarele de căutare ca răspuns la o interogare de către un utilizator. |
" |
Session |
Un grup de interacțiuni care au loc pe site-ul web într-un anumit interval de timp. De exemplu, o
singură sesiune poate conține mai multe afișări de pagină, evenimente, interacțiuni sociale și
tranzacții. |
Shopping cart (coș de cumpărături ) |
Siri |
"Un asistent virtual care face parte din sistemele de operare ale produselor Apple. O interfață care
permite utilizatorilor să transmită comenzi vocale într-un limbaj natural și să primească răspuns la
acestea. |
" |
Site search |
Căutarea pe site vă ajută să înțelegeți măsura în care utilizatorii au folosit funcția de căutare a
site-ului web., ce termeni de căutare au introdus și cât de eficiente au fost rezultatele căutării în
crearea unei interacțiuni mai puternice cu site-ul web. |
Sitelink |
O extensie a anunțurilor în Google Ads care apare sub anunțul text. Acestea îi direcționează pe
utilizatori la anumite pagini de pe site, cum ar fi la programul de funcționare, la un anumit produs și
multe altele. Atunci când cineva dă clic pe link va accesa direct ceea ce dorește să afle sau să
cumpere. |
Sitemap |
"O listă de pagini ale unui site web. Această listă ajută motoarele de căutare să înțeleagă rapid tot
conținutul pe care ar trebui să îl cunoască de pe un anumit site web. |
" |
Skyscraper ad |
Un anunț semnificativ mai înalt decât bannerul vertical de 120 × 240, plasat în dreapta conținutului
unei pagini web. |
Slug |
Porțiunea unei adrese URL care apare după .com. De exemplu, pagina de pornire ar putea fi
http://www.domain.com, dar pentru pagina Contactați-ne, la sfârșitul adresei URL, s-ar adăuga un slug
pentru a direcționa browserul către o pagină a site-ului, respectiv http: // www.domain.com/contact-us.
|
Social networking (rețele sociale) |
O platformă online pe care oamenii o folosesc pentru a construi comunități virtuale sau relații sociale
cu alte persoane cu care împărtășesc interese, activități etc. |
Source |
Un termen din Google Analytics care ajută marketerii să identifice de unde provine traficul (adică
"sursa" traficului web). Sursa poate fi un motor de căutare (de exemplu, Google) sau un domeniu
(site-example.com) |
Spam |
Mesaje nesolicitate, de obicei comerciale (e-mails, mesaje text, comentarii sau postări pe Internet)
trimise spre un grup mare de persoane, site-uri,etc. |
Spider |
un program automatizat care vizitează site-uri, uneori denumit și "crawler" sau "bot". Un spam spider
vizitează site-uri web din motive nefaste, afișând adesea în Google Analytics ca trafic junk. Cu toate
acestea, Google utilizează un bot pentru a accesa cu crawlere site-urile web, astfel încât acestea să
poată fi clasate și adăugate la căutarea Google. |
Splash page |
O pagină de pe un site web pe care utilizatorul o vede înainte de a primi opțiunea de a continua să
vizualizeze conținutul site-ului. Această pagina are drept scop promovarea unei companii, unui serviciu
sau unui produs. |
Sponsorship |
Formă de publicitate care încearcă să stabilească o asociere și o integrare mai profundă între un agent
de publicitate și un editor, care implică adesea plasări coordonate dincolo de banner. |
Stickiness |
Încurajarea vizitatorului să stea mai mult timp pe site-ul web. |
Super affiliate |
Un afiliat de top care este deasupra celorlalți afiliați, având programe de marketing afiliat foarte
profitabile și de succes. |
Surround session |
Secvență de publicitate în care un vizitator primește anunțuri de la un singur agent de publicitate pe
parcursul unei vizite a site-ului. |
t |
Tag |
În WordPress, o etichetă este un marker de identificare utilizat pentru a clasifica diferite postări în
funcție de cuvinte cheie și de subiect. Similar cu categoriile WordPress, etichetele sunt mai granulate
și mai specifice, în timp ce categoriile sunt largi și tematice. |
Text Ad |
O formă de publicitate pe care agenții de publicitate o pot utiliza pentru a-și promova produsul sau
serviciul în Rețeaua Google. |
Title Tag |
Un element HTML care este folosit pentru a descrie un subiect specific al unei pagini web. Etichetele
titlu sunt afișate în bara de sus a unui browser web. În SEO, este cea mai bună practică să aveți
etichete descriptive care să conțină cuvintele cheie principale, și nu ceva de bază, cum ar fi "acasă".
|
Top 10 |
Primele zece rezultate ale motorului de căutare pentru un anumit termen de căutare. |
Traking Code |
Un fragment de cod JavaScript care urmărește activitatea utilizatorului unui site web colectând date și
trimițându-le către analiză. |
Trick banner |
Un anunț conceput pentru a copia stilul unui sistem de operare sau un mesaj important de eroare software
pentru a păcăli oamenii să facă clic pe acesta. |
Twitter |
Un serviciu de microblogging și rețea socială pe care utilizatorii postează și interacționează cu mesaje
cunoscute sub numele de „tweet-uri". |
Twitter Advertising |
Permite comercianților să promoveze un tweet pe fluxurile utilizatorilor, fără ca acel utilizator să
urmărească marca dvs. pentru ca acesta să apară în feedul lor. |
u |
UI |
Este seria de ecrane, pagini și elemente vizuale, cum ar fi butoanele și pictogramele pe care userul le
utilizează pentru a interacționa cu un dispozitiv. Este ceea ce vede cel care accesează site-ul, de
accea navigarea pe website trebuie să fie fluidă și ușor de înțeles. |
Underdelivery |
Atunci când livrezi mai puține afișări, aduci mai vizitatori sau conversii decât cele propuse într-o
anumită perioadă de timp. |
Unique Visitors |
" |
Un indicator folosit în analiza web pentru a arăta câte persoane diferite, unice vizionează un site web
într-o perioadă de timp. Vizitatorii unici sunt urmăriți prin intermediul adreselor IP. Dacă un
vizitator vizitează mai multe site-uri de mai multe ori, acesta va fi luat în considerare numai o
singură dată atunci când analizăm acest indicator. |
" |
URL |
URL-ul (Uniform Resource Locator sau "localizator uniform de resurse") reprezinta caractere
standardizate, folosite pentru denumirea, localizarea si identificarea resurselor online, fiind un
standard impus de Tim Berners-Lee, programator englez si inventator al World Wide Web (www). Tot el
recomanda ca un URL sa nu aiba spatii libere si, pe cat posibil, sa nu fie duplicat. |
Usability (utilizabilitate) |
Amplasarea principalelor elemente web ale unui magazin online.Focusul trebuie să fie pe utilizator și
lui trebuie să îi fie oferite informații într-un mod cât se poate de accesibil și ușor de procesat. |
UX |
Reprezintă experiența utilizatorului pe un site sau aplicație, modul în care acesta interacționează. UX
poate fi modelat prin testarea diferitelor aspecte ale paginilor, CTA-urilor (butoane de acțiune),
culorilor, conținutului etc. cu scopul de a îmbunătăți rata de conversie. |
Viral Marketing |
Reprezină orice strategie ce încurajează cititorii să distribuie conținutul, ajungând astfel sa fie
vizualizat de un număr foarte mare de persoane. Este numit viral deoarece numărul de vizualizări pe care
le înregistrează materialul distribuit este atât de mare încât se poate spune ca se răspândește mai
repede decât un virus. |
Visitors |
Un indicator din Google Analytics ce cuantifică un utilizator al unui site într-o anumită perioadă de
timp. Vizitatorii sunt adesea împărțiți între "vizitatori noi" care accesează site-ul pentru prima dată
în perioada de timp raportată și "vizitatorii recurenți" care au mai accesat site-ul cel puțin o dată în
intervalul de timp dat. |
Visits |
Un termen vechi din Google Analytics care a fost recent înlocuit cu termenul "sessions/sesiuni". |
Vlog |
Un blog ce publică conținut video. |
w |
Web 2.0 |
Este a doua etapă majoră de dezvoltare a World Wide Web, marcată de trecerea de la pagini web statice la
conținut dinamic, precum și la conținut social-media și conținut generat de utilizatori. |
Web Browser |
Este o aplicație software ce permite navigarea pe World Wide Web. |
Web Design |
Este termenul general folosit pentru a descrie o etapă importantă în dezvoltarea unui site - etapa în
care se concepe identitatea vizuală a site-ului, se construiește imaginea grafică cu care vizitatorii
vor fi întâmpinați. |
Web hosting |
Este un serviciu ce permite organizațiilor, companiilor, indivizilor și tuturor tipuri de entități să
adauge un website sau o pagină web în Internet. |
Website traffic |
Numărul de vizitatori și vizite pe care le primește un website. |
Website usability |
Ușurința și fluiditatea cu care vizitatorii pot folosi un website. |
Webinar |
Este un seminar sau un curs transmis live pe internet cu scopul de a instrui și de a informa publicul.
Acest curs sau seminar este realizat fie de către traineri, fie de către profesori, dar pi de catre
profesionisti in diferite domenii, care doresc sa-si prezinte lucrarile sau cercetarile. |
Website |
Este un ansamblu de fişiere interconectate într-un mod special pentru a deveni o entitate distinctă în
reţeaua de site-uri numită internet. |
White Hat |
Termen folosit uzual în marketing ce descrie acțiunile legale, etice și oneste folosite în optimizarea
pentru motoarele de căutare. |
Wireframe |
Este o schiţă a interfeţei unui website ce urmează a fi dezvoltat, necesară pentru a prezenta vizual
structura de ansamblu a acestuia. Este puntea de legătură dintre arhitectura informaţională şi design-ul
grafic. |
Word-of-mouth marketing |
Înseamna în termeni largi marketing-ul "prin viu grai", o tehnică ce se bazează pe părerile transmise de
public despre un produs sau un serviciu. |
x |
XML |
Este un suport pentru limbajul etichetelor eXtensible, similar cu HTML (Hypertext Markup Language),
fiind folosit în principal pentru a clasifica diferite date pentru computere și oameni ce pot fi
utilizate mai eficient. Scopul documentelor XML e acela de a aranja și de a stoca date într-o anumită
ordine și structură erarhică pentru a putea fi citite și prelucrate de un alt limbaj. |
XML Sitemap |
Un document în format XML ce clasifică toate paginile relevante, postările, fișierele etc. ale unui
website. Acest document nu este destinat utilizării umane, deși poate fi văzut de oameni. În schimb,
sitemap-ul XML este conceput pentru a ajuta boturile crawlere ale motoarelor de căutare să găsească cu
ușurință toate paginile de pe un website. |
y |
Yahoo! Advertising |
Este o platforma pentru serviciile de publicitate Yahoo. |
Yahoo Search |
Este al treilea motor de căutare din SUA, deținut de Yahoo. Începând cu anul 2009, motorul a fost
preluat de Bing. |
Yelp |
O platformă de revizuire socială și un motor de căutare ce permite utilizatorilor să lase recenzii
pentru companii. Yelp oferă, de asemenea, posibilitatea de a face publicitate pe această platformă,
afisând anunțuri utilizatorilor pe baza căutărilor pe care le-au efectuat. |
YouTube |
Un website cumpărat de Google în 2006, unde utilizatorii pot încărca și viziona materiale audio-video.
YouTube face parte din rețeaua publicitară Google. În prezent este al doilea în topul celor mai folosite
motoare de căutare din lume. |
YouTube Advertising |
YouTube oferă publicitate în 6 formate diferite: anunțuri grafice / de tip display, anunțuri suprapuse,
anunțurile video ce pot fi închise, anunțuri video ce nu pot fi închise, anunțurile de tip bumper de 6
secunde și card-urile sponsorizate; Aceste anunțuri pot fi create și difuzate prin intermediul
platformei Google Ads. |
# |
301 Redirect |
Redirecționarea unui vizitator dintr-o pagină web la o altă pagină web. Acest tip de redirecționare va
fi utilizat pentru redirecționări permanente. |
302 Redirect |
Redirecționarea unui vizitator de la o pagină la alta, folosită doar pentru situații temporare. Pentru
redirecționările permanente se folosește 301. |
404 Error |
Mesajul de eroare care apare când un vizitator încearcă să acceseze o pagină web care nu există. |