Tik Tok Ads – Cum să devii un brand cool, de care clienții se vor îndrăgosti
Black Friday Pentru E-Commerce: Sfaturi & Recomandări
06/11/2020Cum continui relația cu clienții după campania de marketing
03/09/202115/04/2021
Cunoaștem deja povestea: din când în când câte o nouă aplicație sau o nouă rețea vine și redefinește complet modul în care ne raportăm și socializăm online. 2020 va rămâne în istorie drept anul în care TikTok a preluat cu brio ștafeta.
Cum a ajuns TikTok să fie în topul aplicațiilor de socializare într-un timp atât de scurt?
Răspunsul este simplu: indivizii de toate vârstele tânjesc după conținut relaxant, ușor de înțeles și care să le ofere senzația că nu consumă o cantitate considerabilă din timpul disponibil pentru această distracție. TikTok a venit cu o alternativă acceptată foarte rapid la nivel macro (worldwide): videouri amuzante, scurte, la modă & cu impact.
De altfel, lăsăm câteva statistici să vorbească de la sine:
- Platforma adună lunar 689 milioane de utilizatori la nivel mondial;
- Utilizatorii TikTok petrec în medie aproximativ 60 de minute pe zi pentru a viziona/ elabora conținut;
- În România, sunt aproximativ 4,1 milioane de utilizatori;
- TikTok estimează că doar 1 din 4 utilizatori deține un cont și pe o altă platformă de socializare;
- 90% dintre users accesează aplicația în fiecare zi;
- Vârsta medie este acoperită de intervalul 25-30 de ani (conform Laura Savu, Global Community Manager TikTok România).
Dacă privim în ansamblu, TikTok e varianta opusă și totodată complementară a LinkedIn: creativitate vs. raționament și seriozitate. Libertate totală de exprimare vs. limitare la esențial. Extravaganță vs. rigurozitate. Diferența principală: în TikTok este o audiență pentru absolut fiecare voce. ORICE business, de la mic la mare, se poate face auzit prin Tik Tok Ads.
Luând în calcul numărul semnificativ de utilizatori TikTok care se găsesc în România, este practic imposibil pentru o afacere autohtonă să nu-și găsească publicul țintă în această aplicație.
Ce poate face TikTok pentru afacerea ta?
Într-un mediu online dominat deja de maeștrii marketingului și advertisingului în mediul digital, noua platformă revoluționară introduce TikTok for Business, o componentă integrală a strategiei sale de construire a ”imperiilor”, atrăgând atenția asupra produselor sale publicitare disponibile tuturor afacerilor.
Mai mult, vin chiar și cu un slogan simpatic: Don’t Make ads. Make TikToks, o formulare prin care compania evidențiază încrederea de nestăvilit pe care o are în produsul său.
Platforma în sine este un mediu propice creativității și susține storytelling-ul prin videouri scurte care captează atenția utilizatorilor – implicit, brandurile joacă un rol important în comunitate: dau startul unor trenduri, aduc laolaltă comunități cu interese comune, sau pur și simplu își promovează imaginea prin engagement cu cei care le consumă deja produsele.
Privind în ansamblu, răspundem la următoarea întrebare: merită sau nu să ai o prezență în această aplicație? DA! Iar dacă publicul tău țintă vizează millennials sau Gen Z, cu atât mai bine!
Tipuri de promovare pe Tik Tok – Continuitate și inovație
La fel ca platformele tradiționale, Facebook și Instagram, și TikTok oferă afacerilor două modalități principale de a ajunge la publicul lor țintă – prin conținut organic sau promovare plătită.
TikTok Organic – Fii parte din cele mai în vogă trenduri
Deja vedete în rândul strategiilor organice, #challenge-urile și #dueturile sunt principalele tehnici la care apelează orice business la început de drum în ale TikTok-ului. În ambele cazuri, este vorba de crearea unui conținut video similar cu cel original.
În cazul unui #challenge, poți face un video în descrierea căruia vei menționa hashtagul aferent provocării. În secțiunea Descoperă a aplicației vei regăsi cele mai populare hashtag-uri ale momentului, care-ți vor servi drept inspirație când cutiuța cu idei a echipei de marketing se va dovedi restrânsă.
Într-un #duet folosești un video original al unui content creator, de regulă un influencer, și poți imita exact filmarea originală sau poți face un comentariu pe marginea ei. Principalul avantaj constă în faptul că îți crești șansele să captezi atenția audienței respectivului creator.
Limitele Promovării Organice
Deși alternativele organice nu au un cost bine determinat, ele necesită totuși o investiție de resurse – timp, cunoștințe și, în unele cazuri, costuri generate de realizarea unui video. Însă, principalul neajuns se referă la faptul că este aproape imposibil de măsurat rezultatul și impactul real al conținutului. În plus, de scalare nici nu poate fi vorba. Cu alte cuvinte, nu se știe niciodată dacă îți recuperezi investiția.
De asemenea, nu poți avea control asupra publicului la care va ajunge conținutul tău, ceea ce înseamnă că în multe cazuri mesajul tău nu va fi relevant pentru cei care îl primesc. În plus, având în vedere fluxul de postări mult mai dinamic decât pe celelalte platforme, în scurt timp videoclipul tău va dispărea din feed-urile utilizatorilor.
O strategie bazată exclusiv pe conținut organic este precum un avion care încearcă să decoleze cu o singură aripă.
Promovarea Plătită pe TikTok și cum te-ar putea propulsa în TOPUL jucătorilor din industria în care activezi
Din fericire, variantele de campanii plătite oferite de TikTok For Business reușesc să se plieze cu succes pe nevoile de promovare online ale multor afaceri.
3 tipuri de reclame cu care vei cuceri orice audiență:
• Brand TakeOver – O campanie care cu siguranță va capta atenția utilizatorilor. Atunci când se deschide aplicația, va fi afișată pe tot ecranul o imagine timp de 3 secunde sau un GIF de 5 secunde.
Prin acest tip de reclamă poți comunica cele mai bune oferte pentru clienți. Profită de prime time!
• In-Feed Video Ads – Publicitate nativă pe TikTok. Sunt clipuri scurte, similare cu postările organice ale utilizatorilor, care vor fi afișate pe #ForYouPage.
Creează conținut video relevant și lasă specialiștii să îl trimită în feed-ul publicului tău țintă! Ieși din tipare și fii un leader veritabil al industriei pe care o reprezinți!
• Branded Hashtag Challenge – Afișează un banner cu provocarea propusă de brandul tău în partea de sus a secțiunii Descoperă din aplicație.
Utilizatorii care dau click pe imagine vor ajunge pe pagina Hashtagului, unde vor vedea clipurile postate de tine și de ceilalți utilizatori.
Scrie o nouă poveste alături de publicul tău!
Un exemplu de campanie, #AntrenamentulSaptamanii, promovată de un instructor român de fitness, a adunat peste 4 milioane de vizualizări. Printre participanții la challenge s-au numărat vedete precum Pavel Bartoș, Jorge sau Anna Lesko.
Campaniile TikTok te ajută să-ți îndeplinești obiectivele setate – reach, trafic, conversii, instalări ale unei aplicații sau vizualizări ale clipului video pe care vrei să-l promovezi.
Utilizatorii pot fi targetați în funcție de vârstă, sex, limbă, locație, sistem de operare al telefonului și interese. Există peste 40 de categorii de interese create, astfel încât să răspundă necesităților afacerilor de segmentare a audienței.
Profită de expansiunea online-ului în 2021! Adoptă o strategie integrată pe platformele cel mai des frecventate de publicul tău!
Practic, TikTok intră în competiție de la egal la egal cu marii jucători din piața de promovare online, precum Facebook, Instagram, Google și LinkedIn. Aplicația are un avantaj competitiv major – este la început de drum – business-ul tău poate profita de acest nou canal de promovare până platforma ajunge să fie utilizată în masă.
Creșterile spectaculoase pe o rețea de socializare au loc, de regulă, înainte ca aceasta să fie utilizată pe scară largă. Drept dovadă, cei mai urmăriți influenceri români de pe TikTok sunt și primii care au început să posteze conținut în conturile lor, înainte ca acest lucru să fie în trend. La fel stau lucrurile și pe Instagram.
Deși TikTok nu mai este un tabu pentru nimeni, promovarea plătită este încă la început în România.
Deja vedete în promovarea online, Facebook, Google și Instagram vor face de acum echipă cu Tik Tok pentru a asigura o strategie de marketing eficientă pentru brandul tău, cu scopul de a genera awareness prin campanii direct-response.
Tik Tok îmbarcarea! Începe o nouă cursă în marketingul digital! Începe acum pentru a fi primul!