Black Friday 2022 – Date & Viziunea agenției
GO4GA4 – Google Analytics 4 – Ce este, de ce este diferit și cum se instalează?
20/06/2022Cum să crești valoarea medie a comenzii pentru magazinul tău online
07/02/202329/11/2022
Black Friday 2022, ediția ce aproape s-a încheiat, reprezintă al 10-lea an consecutiv de Black Friday pentru agenția noastră. Cum s-a desfășurat Black Friday în acest an? Care au fost rezultatele campaniilor? Ce canale de promovare au funcționat cel mai bine? Ce industrii au avut parte de creșteri sau scăderi?
Am strâns date la cald, intern. Iată imaginea de ansamblu, mai jos.
- Jumătate din clienții de e-commerce din portofoliul SINAPS au organizat Black Friday anul acesta.
- La nivel de agenție acest procent a fost în creștere față de anul trecut, dar sub valorile anului 2020, când peste 60% din clienții e-commerce au avut campanii active de Black Friday.
- SINAPS a oferit anul acesta un pachet complet de servicii de marketing digital: PAID (Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, Instagram Ads, YouTube Ads), SOCIAL MEDIA (Strategie, Content, Postări), E-MAIL MARKETING (Newsletters, e-Commerce Automation), WEB & GRAPHIC DESIGN (Landing Page Design, Banners, etc.) și VIDEO ADS.
- 3 din 5 clienți au dorit servicii complete pentru a promova ofertele de Black Friday, comunicarea fiind unitară, atât la nivel de mesaj, cât și la nivel de grafică.
- În total, magazinele online cărora le administrăm campanii au generat peste 30 mil. LEI în vânzări pe perioada Black Friday, din care 70% generate de sursele administrate de echipa noastră.
- 1 din 2 magazine din portofoliul nostru organizează Black Friday pe termen lung (2-3 săptămâni).
- Pe lângă “veterani”, o bună parte din magazinele online aflate în primul an de activitate, s-au organizat exemplar anul acesta pentru a profita de Black Friday.
- Recordul de anul acesta: Magazin online din industria Baby, Kids & Toys și-a depășit targetul de venit de Black Friday cu +800%.
- Sursa de trafic care a generat cele mai multe comenzi a fost: Google Ads (40-50% din comenzi).
- Sursa de trafic cu cel mai mare ROAS: E-Mail Marketing (am generat de 100 de ori investiția în Newslettere).
- Sursa de trafic care a susținut cel mai mult (a generat cele mai multe conversii asistate): Facebook Ads + Social Media.
- Buget investit în total de clienții SINAPS ce au organizat Black Friday: Aprox. 4 mil. LEI (aprox. 800.000 EURO).
- Mai mulți clienți au ales ediția aceasta opțiunea plății în rate și livrare prin EasyBox-uri.
- Ziua de Vineri rămâne ziua cu cele mai mari vânzări din an, weekendul ce urmează generând în medie de 1.5x vânzările de vineri.
- Weekend-urile, în afară de cel după 11 Noiembrie, reprezintă zilele cu scăderi în numărul tranzacțiilor.
Cum a fost Black Friday 2022 din viziunea agenției?
Black Friday este într-o oarecare măsură definit de restul anului: Dacă anul a fost bun, atunci și luna Noiembrie se ridică la nivelul așteptărilor. 2022 a pornit diferit, chiar și comparativ cu 2020, cu anumite incertitudini fix de la începutul anului, iar apoi a continuat cu creșteri de prețuri, inflație și o impresie generală că ediția din acest an nu se va ridica la nivelul așteptărilor.
Dar, cu toate acestea, afacerile ce au analizat bine situația și momentul, afaceri ce s-au pregătit din timp de Black Friday, au avut și succesul pe care îl doreau.
O surpriză anul acesta a reprezentat pentru noi magazinele la început de drum, start-up-uri de e-Commerce, ce au generat în câteva zile de Black Friday, vânzări cât 2-3 luni din anul acesta.
Cum a lucrat echipa SINAPS de Black Friday?
SINAPS are membrii în toate colțurile țării: Iași, București, Cluj-Napoca, Constanța, Suceava, iar anul acesta am strâns cât mai mult din echipă la sediul nostru din Iași, 30 de membri fiind prezenți fizic, la birou.
Ne-am bazat în continuare pe ce știam că funcționează: documente, proceduri, procese, dashboard-uri, sedințe 1-la-1 – tot ce a funcționat în pandemie, perioada ce ne-a împins să ne eficientizăm munca, a fost pus acum la test.
Echipa a lucrat, atât fizic, cât și remote, pe program extins: joi și vineri până târziu în noapte, iar sâmbătă și duminică s-au continuat implementările și monitorizarea campaniilor active.
Chiar în seara de Black Friday, în plină acțiune, George Rășchitor (General Manager SINAPS) a povestit cu Cosmin Dărăban de la GoMag despre Black Friday 2022, despre ce strategii sau campanii am adoptat anul acesta și despre ce funcționează și ce nu. Descoperă aici întregul interviu.