Black Friday Pentru E-Commerce: Sfaturi & Recomandări
Digital Marketing Podcasts: Ce recomandăm să asculți
27/10/2020Tik Tok Ads – Cum să devii un brand cool, de care clienții se vor îndrăgosti
15/04/202106/11/2020
Black Friday este unul dintre cele mai importante evenimente comerciale pentru magazinele online și reprezintă ziua (sau perioada) pe care cu toții o așteptăm și în care vrem să câștigam cât mai mult: magazinele online vor să vândă mult, iar clienții vor să obțină cele mai bune prețuri.
În 2020, mai mult ca niciodată, comerțul online a avut parte de o creștere accelerată, pe fondul pandemiei COVID-19, așa că am întrebat jumate din echipa Sinaps, de la specialiști Pay-Per-Click la Graphic Designer – Ce recomandări au de Black Friday pentru magazinele online?
#1 – Anca Isai (PPC Specialist) – “Rămâi deschis la schimbări, Comunică strategic & Fixează-ți un obiectiv realist”
Știm că Black Friday este cea mai mare șansă a magazinelor online de a avea un spike în vânzări și tocmai de aceea atenția la detalii contează foarte mult. Un detaliu important este oferta concurenței. În cazul în care observăm discounturi mult mai mari la aceleași produse, iar vânzările noastre sunt sub pragul așteptat, atunci ar trebui să luăm în calcul reconfigurarea traseului.
Analizează concurența și rămâi deschis la schimbări. Prețurile și discounturile pregătite pentru Black Friday nu sunt bătute în cuie, ele pot fi regândite și adaptate chiar în timpul acelor zile.
Gândește-te că utilizatorii vor fi expuși la mii de anunțuri în zilele de Black Friday. Cum să atragem atenția asupra reclamei noastre și să-i convingem să dea click pentru a ajunge pe site? Contează foarte mult oferta și felul în care o prezentăm și să ținem cont cum este mai avantajos pentru noi să comunicăm.
Sfat: Comunică în avantajul tău! Un discount de 20% poate fi considerat mic, dar reducerea unui produs de la 2000 lei la 1600 lei poate fi considerată substanțială, deși discountul este de 20%.
Poți ajunge să atingi un obiectiv doar atunci când l-ai setat, iar pentru perioada de Black Friday ține cont de 3 întrebări definitorii:
• Ce buget ești dispus să investești în promovare?
• La ce volum de vânzări te aștepți și ce venit ar trebui să genereze aceste vânzări?
• Ce ROAS (Return On Ad Spend) este profitabil pentru tine?
#2 – Alexandra Însurățelu (PPC Specialist) – “Produsele vedetă sunt cheia”
Este indicat să alegi produse vedetă, locomotiva, tractorul, indiferent cum vrei să îi spui. Acesta noțiune nu este nouă, nu este inventată de agențiile de marketing sau de marile magazine care activează pe piață. Este o noțiune de bază în comerț și în mod special în online.
Găsește produsul sau produsele tale vedetă si promovează-le drept cap de afiș pe toate canalele în care business-ul tău activează!
#3 – Oana Alexandru (PPC Team Lead) – “Cooperează cu Agenția de Marketing & Oferă discount-uri competitive”
Nu există prea devreme pentru a pregăti Black Friday. Dacă amâni pregătirile pe ultima sută de metri sunt șanse foarte mari să omiți aspecte importante care trebuiesc luate în considerare pentru a putea vorbi de un Black Friday de Succes.
Pregătește din timp evenimentul și asigură-te că faci echipă cu Agenția de Marketing. Transmite informațiile necesare echipei de specialiști și stabilește împreună strategia de comunicare și de vânzare.
Oamenii sunt cu ochii după reduceri și pentru a-i atrage pe site, pregătește o ofertă bună și discount-uri substanțiale. Oferă discount-uri competitive! După ce te-ai folosit de produsele vedetă pentru a aduce clientul pe site, ajută-te de Cross-Selling și crește valoarea coșului de cumpărături.
Sfat: Oferă discount-uri competitive! După ce te-ai folosit de produsele vedetă pentru a aduce clientul pe site, ajută-te de Cross-Selling și crește valoarea coșului de cumpărături.
#4 – Andreea Lisei (PPC Specialist) – “Stress testing traffic volume & Pregătește stocul optim”
Stress testing traffic volume – vei dori să fii sigur că site-ul tău va face față traficului. Un site lent va ține clienții departe. Stress test pentru platforma utilizată – direcționarea de trafic conform volumelor de trafic așteptate pentru a verifica daca site-ul este configurat corect și nu există probleme.
Sfat: Este esențial ca erorile din site să fie descoperite din timp, urmate de optimizări minore și reducerea timpului de încărcare a site-ului.
Aprovizionarea trebuie gândită astfel încât, clienții tăi să nu se confrunte cu situația în care produsele dorite nu sunt pe stoc. Bazează-te pe datele din trecut și schițează previziuni cât mai clare asupra dinamicii produselor din stoc.
Utilizează datele din istoricul afacerii și pregătește un stoc optim pentru Black Friday!
#5 – Andreea Zisu (PPC Specialist) – “Analizează situația actuală & Disponibilitatea business-ului de a genera vânzări”
Succesul Black Friday ține cont de câteva aspecte meticulos gândite, comportamentul clienților se modifică constant și, implicit, preferințele acestora în materie de achiziții online. Dacă vrei să generezi vânzări, ia în calcul următoarele aspecte:
Analizează situația actuală – Nevoile clienților/ De ce ar cumpăra de la tine și nu de la competiție/ De câte ori are nevoie un potențial client să vadă produsul, până când ia o decizie de achiziție? Astfel de întrebări pot influența strategia unui Black Friday reușit. Decide produsele vedetă, prețul, procentajele de reducere minime și maxime, perioada în care promoția este valabilă, dar și dacă este nevoie de campanii de teasing.
Dacă afacerea a mai participat la acest eveniment în anii trecuți, analizează:
- Care au fost cele mai vândute produse? De ce? Anul acesta clienții ar mai fi interesați de ele?
- Dacă mai aveam câteva cantități din aceste game, oamenii ar mai fi cumpărat?
- Ce produse nu au înregistrat vânzări bune? De ce?
- Care a fost rata de conversie pe anumite categorii de produse?
Dacă business-ul este relativ nou sau pur și simplu nu a participat la Black Friday, trebuie luate în considerare aspecte precum:
- Dacă vânzările dispun de sezonalitate produselor, care au fost cele mai căutate?
- Pot avea prețuri mai mici decât competiția? Aceștia fac campanii de teasing? Care este procentajul de reducere practicat de competiție?
Verifică disponibilitatea business-ului de a genera cât mai multe vânzări. Fiind vorba despre comerț electronic, trebuie realizate stocuri suficiente pentru produsele care sunt înscrise la Black Friday. Însă, cât înseamnă “destul” pentru o afacere poate reprezenta pentru alta “puțin“.
#6 – Mihaela Ciotlăuș (PPC Specialist) – “Bazează-te pe listele de remarketing”
De Black Friday ne bazăm pe listele de remarketing, însă este important să nu uităm că Black Friday este o oportunitate foarte bună de a aduce trafic nou și de a ne reîmprospăta audiențele din Google & Facebook Ads și de a le folosi pe viitorul an.
Asigură-te că experiența utilizatorului în site este ușoară și intuitivă, iar procesul de finalizare al comenzii este simplu și fără cusur.
#7 – Alexandra Stalinescu (Social Media & Content Specialist) – “The power of Social Media – mici artificii care fac diferența de Black Friday”
Fotografia de Copertă este prima care atrage atenția în momentul accesării profilului de Facebook. Discută cu graficianul și ajungeți la un acord asupra unui banner special pentru acest eveniment de e-Commerce.
Butonul de acțiune trebuie să fie actualizat cu link-ul către landing page-ul dedicat de Black Friday, astfel încât strategia de promovare în Social Media să fie unitară și complementară.
Fixează în partea de sus a paginii postarea care anunță cea mai bună ofertă.
Folosește haștaguri dedicate pentru acest eveniment. Un simplu research te va ajuta să le găsești pe cele care îți vor spori vizibilitatea în mod organic.
Viralizează conținutul prin puterea emoțiilor. Iată care sunt cele mai puternice 10 emoții ce funcționează cel mai bine pe Social Media: Amuzament, Plăcere, Interes, Bucurie, Surprindere, Speranţă, Fericire, Afecţiune, Încântare, Inspirație
#8 – Mădălina Ahrițculesei (Account Manager) – “Black Friday – mingea la fileu pentru obiectivele 2020”
Black Friday este oportunitatea de neratat și o ocazie excelentă pentru a atinge obiectivele anului 2020. Pentru a vorbi despre obiective realiste și realizabile și despre un Black Friday de succes, aceste sfaturi sunt un must:
• Analizează evoluția lunară a vânzărilor de la nivelul site-ului și observă creșterile procentuale. Vezi cât este de fezabilă dublarea cifrei de afaceri după aceste date.
• Stabilește o listă de produse vedetă și asigură-te că ai stoc suficient.
• “Agață” clienții prin intermediul unor produse vedetă și direcționează-i către un Landing Page dedicat.
• Respectă timpul de livrare promis pentru feedback-uri pozitive
Răsplătește fidelitatea clienților ce au cumpărat de pe site-ul tău. Oferă-le exclusivitate privind procentul de discount de Black Friday prin Newslettere. Folosește-te de strategia de branding și creionează-ți promovarea în online în concordanță.
#9 – Cosmina Boeru (Account Team Lead) – “Black Friday evenimentul celor cu Mindset de jucător!”
Black Friday este sezonul promoțiilor uriașe și lupta în online este câștigată mai ușor de ceicare pot să facă față presiunii jocului.
• Urca miza prin produsele vedeta, intelegand dimensiunea industriei tale in online.
• Fii cu ochii pe competiție și adaptează rapid strategia de marketing la ce se intampla pe piața digitală în zilele de Black Friday.
• Orientează-te pe nevoile clienților tăi prin flexibilitate în oferte și discounturi.
Scoate în evidență avantajele competitive și planifică strategia de marketing cu tenacitate.
#10 – Remus Corcaci (PPC Specialist) – “Google Shopping Ads va genera de 2-3 ori mai multe tranzacții decăt Search Ads!”
Pentru zona de e-commerce, 2020 a fost anul în care zona de Search Ads (text) a fost detronată de Shopping Ads. Dacă anul trecut, de Black Friday, campaniile de Shopping încă erau la primii pași în România, in Noiembrie 2020 deja advertiserii investesc 50% din bugetele de Google Ads aici.
Împarte campania de Shopping Standard pe produse-vedetă vs. restul sau pe best-deals vs. restul produselor.
Pentru anumite categorii în care ai produse vedetă asigură-te că poziția în lista de anunțuri Google Shopping este cu un produs la care ai cea mai bună ofertă. Astfel, îți crești șansele de câștigă licitația respectivă, traficul pe site și implicit tranzacțiile.
Folosește toate canalele pe care le ai la dispoziție – Nu te baza pe un singur canal, ai o mulțime de metode de a te poziționa în fața posibililor tăi clienți. Folosește orice mijloc, orice cale pentru a-ți spori vizibilitatea!
#11 – George Rășchitor (General Manager) – “Ajustează strategia de achiziție & alege vedetele campaniilor”
Acum este momentul sa eliberezi depozitul de stocuri mai vechi cu rata de rotație mica. Astfel, deblochezi bani pentru a achiziționa marfă nouă de sezon.
Alege câteva produse de referință pentru oferta de Black Friday la prețuri foarte bune și în cantități mari (avantaj: obții discount de la furnizor). Aceste produse vor fi vedetele campaniilor de promovare – vor asigura un rulaj mare și vor atrage după ele vanzarea altor produse.
Pregătește stoc de marfă dedicat de Black Friday. Ajustează-ți anual strategia de achizitie și comandă stocul de marfă cu cateva luni inainte.
#12 – Alexandra Vamanu (Business Development Manager) – “Folosește-te de feedback-ul pieței și simte-i pulsul! “
Fie că organizezi Black Friday pentru un weekend, o săptămână sau mai mult, e clar ca ai nevoie de o strategie dedicată pentru acest eveniment.
Utilizatorii vor fi asaltati de reclame si oferte. Cum îi convingi sa te aleagă pe tine?
- Checklist-ul – pentru un Black Friday de succes este lung și e recomandat să se facă din timp, pentru a nu avea surprize pe partea de stocuri produse, website, ori în implementarea campaniilor.
- Research-ul – ce produse s-au vândut în anii trecuți, care sunt produsele vedeta pe care sa le folosești drept carlig și la care sunt așteptate discount-uri mai mari? Te poți folosi chiar de feedback-ul din piața, consultând diverse grupuri de Facebook pentru a descoperi ce produse au pe lista de cumparaturi potentialii clienti de BF 2020.
- Fii pregatit cu oferte noi în acel weekend, dacă rulezi Black Friday pe o perioada mai lungă și fii flexibil. Analizează constant feedback-ul publicului tău, oferta concurenței și incorporeaza în strategia ta în timp real ce te poate ajuta să-ți maximizezi rezultatele: noi produse reduse, discount-uri mai mari, scalare bugete pentru licitare mai agresivă, etc.
Nu uita că utilizatorii vor să simtă că au făcut cea mai bună afacere cumpărându-ți produsul!
#13 – George Gavril (Senior Graphic Designer) – “Tips & Tricks pentru a câștiga bătălia vizuală in online “
Pune în prim-plan ofertele tale cele mai atractive, fie prin discount-uri la produsele vedetă, pachete speciale sau servicii la preț redus. Asigură-te că bannerele au mesaje clare, evidențiate prin culori, dimensiuni și contrast precum și poze de calitate cu produsele vândute, ce pun în valoare promoțiile tale de top pentru a atrage potențialii clienți pe site-ul tău.
Design atractiv și unitar – Realizează un design potrivit pentru Black Friday, folosind o abordare diferită față de grafică obișnuită din restul anului, dar fără să neglijezi elementele ce definesc brandul tău.
Poți crea o tematică, un motiv, sau un stil special ce va aduce un plus de vizibilitate în oceanul de reclame din aceasta perioadă. Asigură-te că aspectul și mesajele materialelor grafice sunt consecvente atât pe platformele de promovare, cât și pe site-ul tău.
Creează efectul FOMO! – O tactică psihologică ce aduce rezultate, efectul FOMO (Fear of missing out) inspiră clientului o stare de acțiune pentru a nu pierde oferta ta. Moduri ideale de a implementa acest efect în materialele vizuale sunt mesajele de reminder precum și prezentarea perioadei limitate de reduceri.
Sfat: O metodă foarte bună pentru a crea acest efect pe site-ul tău este un cronometru cu finalul perioadei de reduceri.