Black Friday: Retrospectiva 2022 la Sinaps
Email Marketing: De la Vizitator la Client loial
24/08/2023Cum au fost pregătite campaniile de digital marketing de Black Friday 2023?
23/11/202302/10/2023
Black Friday a început în SUA, însă treptat a ajuns să schimbe obiceiurile de cumpărare ale clienților din întreaga lume. De fapt, a devenit o perioadă de interes pentru consumatori – și dacă sunteți ca majoritatea magazinelor online, aveți ca obiectiv să atrageți venituri mari prin Black Friday.
În fiecare an, la Sinaps am făcut din această zi un eveniment destul de mare în rândul oamenilor noștri, dar și în portofoliul de clienți. Pentru că o mare parte din conturile administrate de noi își doresc an de an să creăm, implementăm și monitorizăm campanii de Black Friday.
Ce spun statisticile despre Black Friday 2022?
România se poziționează în topul țărilor din Europa ca și popularitate a căutărilor pe Google de Black Friday, depășind țări precum Ungaria, Suedia, Belgia, Olanda sau Danemarca.
În 2021, în prima zi de Black Friday s-a înregistrat vârful comenzilor din an, când doar companiile de curierat au confirmat că au preluat circa 1,2 milioane de colete.
9 din 10 români au auzit de Black Friday, iar în medie, cei ce sunt interesați de ofertele de Black Friday intenționează să aloce peste 2.200 de lei pentru cumpărături.
2022 a adus peste 560.000 de clienți care au cumpărat de la eMAG și de la cei peste 9.560 de selleri care au participat la eveniment. Conform Wall Street, în total, clienții au comandat de Black Friday la eMAG produse cu o valoare totală de peste 644 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult față de ediția precedentă.
Categoriile de produse care au stârnit cel mai mare interes în 2022 au fost: articole de băcănie, băuturi, jucării și articole pentru copii, produse de îngrijire personală, mobilă și articole pentru casă sau electronice și electrocasnice.
Datele comunicate de eMAG arată că, în ziua de Black Friday 2022, s-au înregistrat următoarele date:
- Plata în rate a crescut cu 43% față de 2021, 90% dintre plățile în rate fiind efectuate direct din contul eMAG/Wallet.
- Black Friday a accelerat plata cu cardul, metodă folosită pentru plata a 63,2% dintre comenzi.
- Comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai înalt nivel, cu peste 81,9% din total.
- Cluj-Napoca a preluat primul loc în topul localităților după valoarea medie a comenzii per client, urmat de București, Iași și Constanța.
- 51,8% din comenzi au fost plasate la easybox, iar 40.000 de colete au ajuns deja din seara zilei de Black Friday în locker.
Conform gpec.ro avem Top Categorii de Produse Comandate de Black Friday 2022:
- Băuturi, băcănie și petshop: 380.366
- Articole pentru copii: 364.139
- Îngrijire personală și cosmetice: 276.772
- Mobilier și produse casă: 204.135
- Electrocasnice: 165.194
- Bricolaj, grădină și auto: 142.544
- Telefoane, tablete și gadgeturi: 138.813
- Laptopuri, IT, birotică: 128.049
- Televizoare, audio- video, cărți: 119.159
- Fashion și sport: 102.801
Cum a fost la Sinaps anul trecut?
2022 a fost cel mai frumos an de până acum, care a cuprins o serie de evenimente memorabile.
Biroul din Iași și-a găzduit oamenii din toată țara – iar acesta a fost unul dintre cele mai faine momente: toți în același loc, lucrând la campaniile clienților, cu pauze în care am râs cu lacrimi, brainstorming-uri, meetings, iar pauze, iar campanii, pizza time și tot așa până dimineață.
Gift box-ul de „supraviețuire” pe timp de Black Friday a fost momentul în care am fost recunoscători că suntem oamenii Sinaps.
Am observat că peste jumătate dintre clienții noștri au ales să-și desfășoare evenimentele de Black Friday alături de echipa noastră, generându-le nu mai puțin de 80% din totalul vânzărilor lor.
Acest succes se datorează eforturilor echipei noastre în gestionarea canalelor de marketing, inclusiv publicitatea plătită, campaniile de email marketing și strategiile noastre de social media, care au contribuit la creșterea afacerilor lor în mod semnificativ.
Cum ne-am asigurat în 2022 că suntem pregătiți de eveniment?
Cu toate că Black Friday sărbătorit în SUA ține doar o singură zi, românii au reușit să adapteze această sărbătoare la nevoile și cerințele pieței noastre.
Mare parte din magazinele online preferă să extindă Black Friday și pe perioada weekend-ului, a unei întregi săptămâni și în unele cazuri pe toată luna Noiembrie.
Am analizat comportamentul consumatorilor
Am fost atenți la comportamentul clienților pentru a adapta strategia de vânzare a magazinele online administrate de noi, în timp real.
Astfel am observat un comportament al românilor în ziua Black Friday: este impulsiv la începutul zilei, dar treptat se transformă într-un comportament calculat.
Peste 50% dintre clienții magazinelor online direcționează reducerile de Black Friday către cumpărăturile de sărbători, cadouri pentru cei dragi de Moș Nicolae, Moș Crăciun, Revelion etc.
Cum am ajutat business-urile din portofoliu să fie cât mai vizibile?
În medie, clienții de Google Ads și Facebook Ads din România își măresc bugetele de promovare cu până la 20x valoarea dintr-o zi normală.
În întâlnirile cu clienții noștri am avut grijă ca multe elemente de marketing să fie corect implementate. Spre exemplu, oferta de Black Friday trebuie să fie cât mai vizibilă din homepage, din paginile de categorie sau din paginile de produs.
Totodată, am avut grijă să verificăm viteza de încărcare a site-urilor pentru că așteptările clienților din online cresc în materie de tehnologie, viteză și performanță.
Ne-am asigurat că mesajele, bannerele și apoi site-urile spun aceeași poveste în ziua sau perioada de Black Friday.
Campaniile de teasing reprezintă și ele un element cu greutate de Black Friday, așa că am venit cu propuneri de buget suplimentar pentru clienții noștri, buget care a reușit să atragă pe site-uri numeroși potențiali clienți. Desigur, campaniile de teasing sunt destinate fie foștilor vizitatori, fie pentru a genera trafic nou.
Am creat și campanii de newslettere, element cheie în campaniile cu reduceri de preț și încă o serie de newslettere opționale, livrate pe parcursul zilei pentru a informa consumatorii despre noile produse adăugate în ofertă sau câte ore mai sunt până la reducerile finale.
Comunicarea între părți: agenție – client
De-a lungul anilor, am înțeles că un pas în plus pentru garantarea succesului este comunicarea eficientă. Am observat că majoritatea proprietarilor de afaceri se confruntă cu această problemă în perioadele intense.
Așa că în 2022 am avut grijă să fim cât mai prompți și am început pregătirile în conturile clienților cu aproximativ o lună și jumătate înainte de Black Friday, însemnând propunerea, în permanență, de soluții în care aveam încredere și discutând constant cu firmele despre orice lucru care ar putea să ne influențeze campaniile, atât pozitiv cât și negativ.
Serviciile Sinaps care au ajutat clienții Sinaps să performeze de Black Friday 2022
Perioada acesta a fost un moment crucial pentru afacerile noastre partenere, iar Sinaps a fost acolo pentru a le susține în demersul lor de a se evidenția în mediul online și de a atrage mai mulți clienți de Black Friday (și nu numai).
Canalele Paid precum Google, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn sau Pinterest au fost „vedetele” cu care am defilat de Black Friday 2022.
Am pregătit listele de remarketing și audiențele pentru targetare în perioada de teasing și în perioada de reducere și am făcut setup la campanii pe canalele paid fără administrare activă în prezent.
Pe parcursul evenimentului am făcut destul de multă consultanță în baza istoricului și know-how-ului agenției, acumulat în cele 9 ediții anterioare de Black Friday, am realizare anunțuri și texte dedicate perioadei, campanii dedicate pentru atragere clienți noi & foști vizitatori și campanii top produse/ servicii.
Desigur, am monitorizat, monitorizat și optimizat, optimizat – constant am supravegheat și intervenit rapid pe zonele pe care le-am descoperit că nu sunt rentabile și le-am scalat pe cele performante. Verificarea și ajustarea bugetelor au fost acțiuni de nelipsit din task-urile zilnice, precum și ajustarea strategiei în real time în funcție de disponibilitatea stocului produse.
Am pregătit liste speciale pentru clienții care au interacționat cu conținutul de pe rețelele sociale, permițând personalizarea comunicărilor ulterioare. Cu ajutorul anunțurilor către audiențele speciale, diferite față de cele din campaniile obișnuite, echipa noastră maximizat impactul mesajelor.
În plus, au fost create postări de teasing în perioada pre-Black Friday, contribuind la stârnirea interesului și anticipării în rândul publicului.
La Sinaps susținem și partea grafică pentru bannerele de promovare utilizate în campaniile de Google Ads, Facebook Ads, TikTok, LinkedIn și pe site-urile web ale clienților. Așa că am pus la dispoziția clienților noștri o identitate vizuală specială pentru evenimentul Black Friday. Acest aspect a ajutat clienții să iasă în evidență în mediul online.
Majoritatea clienților noștri au dorit și implementarea unei strategii de e-mail marketing, inclusiv newslettere comerciale și generarea de noi abonați. Prin segmentarea publicului și trimiterea de e-mailuri personalizate, ne-am asigurat că mesajele ajung la publicul potrivit într-un mod corespunzător și eficient.
Făcând o retrospectivă a Black Friday 2022, noi spunem că a fost un an de succes. Sinaps a fost un partener de încredere pentru clienții săi în timpul acelei perioade, oferind soluții digitale personalizate și eficiente pentru campaniile paid, contribuind la succesul acestora într-o perioadă „agitată” pentru e-commerce.
Dacă ești interesat să afli mai multe despre serviciile noastre de email marketing și cum putem să-ți oferim soluții personalizate, te îndemnăm să ne contactezi.
Vom programa o întâlnire sau o discuție telefonică în care să discutăm în detaliu despre afacerea ta, provocările cu care te confrunți și obiectivele tale.