Blogul companiei: 10 reguli pentru un blog de succes
7 Moduri prin care Facebook îţi ajută afacerea
11/05/2015Cum Să Scrii Un Titlu Eficient În Social Media?
28/05/201519/05/2015
Asemănător blogului personal, cel al companiei a devenit una dintre cele mai folosite tehnici de marketing pentru vânzarea online. Acesta asigură o apropiere de clienţii potenţiali, generând o vizibilitate mai bună, care la rândul ei poate creşte credibilitatea şi influenţa procesul de cumpărare.
Pe o piaţă în care există zeci de bloguri pe domeniul companiei tale, munca depusă pentru a te diferenţia este din ce în ce mai grea.
Cu toate că nu există o soluţie magică, care să asigure succesul blogului tău, trebuie respectate câteva reguli de bază.
1. Cui te adresezi?
Pentru ca mesajul companiei să ajungă direct la ţintă este nevoie să cunoşti foarte bine audienţa. Chiar dacă lipsa interacţiunii frecvente cu aceasta îngreunează procesul de cercetare, trebuie să afli la ce tip de abordare reacţionează pozitiv, astfel încât să fie mai uşor să-i convingi să îţi viziteze site-ul şi să achiziţioneze. Adresează-te potenţialilor consumatori, nu prietenilor şi vino cu o soluţie la nevoile lor.
2. Învaţă regulile copywriting-ului
O targetare corectă nu este de ajuns. Trebuie să ştii cum să te adresezi în mod convingător, astfel încât potenţialii consumatori să afle despre companie, să o placă şi să aibă încredere în produsele şi serviciile sale. Principiul Keep It Short and Simple se aplică şi pentru blog, însă trebuie să vii cu ceva interesant, factorul declanşator, care îi va determina să citească articolul.
3. Postează în mod constant
Prin postare de articole în mod constant, vei crea aşteptări audienţei, care va şti când urmează să apară următorul articol. Astfel, va şti când să te caute. Frecvenţa de postare a articolelor depinde atât de tematică, cât şi de nevoile audienţei, media fiind de un articol pe săptămână. O frecvenţă mai mică poate crea impresia că blogul nu este actualizat sau chiar nu mai există.
4. Vezi ce face concurenţa şi crează legături
Un research al concurenţei înseamnă să vezi ce strategii folosesc ceilalţi, prin ce subiecte atrag, care sunt interesele audienţei lor şi cum este stimulată să interacţioneze. Învaţă din reuşitele lor, dar nu copia. Crează legături cu alţi boggeri recunoscuţi în nişa ta pentru a avea mai multă expunere şi pentru a creşte traficul.
5. Interacţionează cu audienţa
Pentru a construi şi menţine o relaţie cu cititorii blogului, trebuie să îi stimulezi prin diferite întrebări, solicitări de opinii şi de feedback. Acest lucru te ajută să afli care sunt aşteptările lor şi cum le poţi acoperi. Răspunde întotdeauna la întrebări, comentarii şi plângeri pentru a clarifica nelămuriri, dar şi pentru a oferi sentimentul că le eşti aproape.
6. Acordă atenţie design-ului
Vizitatorii blogului companiei îşi vor face o primă opinie, înainte de a citi articolele, pe baza design-ului blogului. Acesta trebuie să uşureze procesul de citire prin utilizarea unor elemente care să nu distragă atenţia de la ce este important. Design-ul unui blog trebuie să fie în concordanţă cu cel al website-ului companiei, dar să se diferenţieze de celelalte blog-uri. Foloseşte culori care să atragă şi imagini de foarte bună calitate. Apelează la un web-designer sau informează-te prin intermediul tutorialelor sau articolelor pe acest subiect.
7. Foloseşte SEO
Pentru a poziţiona blogul în motoarele de căutare este necesar să schimbi ordinea titlurilor de blog şi post. Dacă de obicei este afişat mai întâi titlul blogului, urmat de cel al post-ului, pentru a asigura poziţionarea în motoarele de căutare, trebuie să inversezi ordinea. O altă metodă o reprezintă adăugarea de meta cuvinte cheie şi meta descriere la pagina principală.
8. Îmbunătăţeşte lista de email-uri
Blogul te ajută să colectezi adrese de email pentru campaniile de Email Marketing ale companiei. Convinge cititorii să se logheze cu adresa de email, pentru a obţine o listă complexă, în baza căreia să realizezi mesaje personalizate şi să stabileşti relaţii cu potenţialii consumatori.
9. Măsoară eficienţa blogului
Măsurarea eficienţei blogului îţi arată dacă mesajul a ajuns la consumatori şi dacă are putere de convingere. Verifică numărul de vizite, acţiuni de download, numărul adreselor de email înregistrate, distribuiri şi menţionări în social media pentru a afla dacă este nevoie de ajustări.
10. Nu folosi blogul cu rolul de reclamă
Articolele care încearcă în mod constant să vândă ceva, devin agasante pentru cititori. Foloseşte blogul pentru a stabili o relaţie cu cititorii tăi, ajută-i să aibă încredere în tine, iar şansele să devină cumpărători vor creşte semnificativ.