Campanie de Promovare a Unui Produs – Partea 2
e-Commerce: Află ce Platformă pentru Magazine Online Ți Se Potrivește
02/07/2014Google AdWords: Certificare în YouTube Video Advertising
19/07/201409/07/2014
În partea a doua a articolelor din seria “Campanie de Promovare a Unui Produs” vom discuta despre alegerea canalelor prin care iți poți promova un anumit produs sau serviciu. Le vom împărți în două categorii: canale de promovare online și canale de promovare offline.
Un principiu de bază a alegerii canalelor de promovare este publicul-țintă. Acolo unde sunt potențialii tăi clienți, acolo trebuie să se facă promovarea mai agresiv, acolo trebuie să fie prezent brand-ul tău și afacerea ta.
Promovare Online
În prezent, în România, cele mai folosite metode de promovare online și care s-au dovedit a fi profitabile sunt:
- Campanii de tipul PPC (Pay-Per-Click) sau PPA (Pay-Per-Action). Pentru acest tip de campanii se pot folosi multiple canale: Google AdWords, Facebook Ads, YouTube Advertising, Yahoo! Advertising, LinkedIn Ads, etc.
- E-Mail Marketing – Campaniile de E-Mail Marketing sunt obligatorii în orice strategie de marketing. Acest tip de promovare te va ajuta să îți consolidezi brand-ul și să generezi vânzări constante.
- Media Buying – Cumpărarea de spațiu pentru bannere pe diverse site-uri sau blog-uri cu ajutorul cărora îți poți face produsele sau serviciile cunoscute.
- Comunicare și PR Digital – Comunicate de presă, relații cu jurnaliști și bloggeri ce pot scrie despre afacerea ta sau comunicare în Social Media. Toate acestea te vor ajuta să depășești granițele impuse de PR-ul tradițional și să îți construiești o imagine puternică in mediul online.
Promovare Offline
Promovarea offline este cu siguranță un factor ce nu trebuie neglijat. Cu toate că online-ul a depășit toate celelalte metode de promovare, prezența în offline nu poate fi decât benefică afacerii tale.
- Magazine Proprii / Showroom – Dezvoltarea unei locații fizice a afacerii tale va crește încrederea publicului și va genera mai multe vânzări. Numeroși utilizatori din România fac research online și cumpără din offline.
- Promovare în Canale de Media Offline – Televiziune, Radio, Print. În cadrul acestor metode de promovare legatura dintre campanii și efecte / rezultate este mai dificilă dar rămân canale ce au impact masiv asupra consumatorilor. Românii încă sunt devoratori de TV și Radio iar reclama ta poate ajunge la sute de mii de persoane în câteva zile.
- Distribuirea de Materiale Promoționale – Flyere, pliante, etc. Pentru bugete restrânse și servicii sau produse ce vizează un public local, această soluție poate însemna un start de succes. Costurile sunt relativ reduse, iar majoritatea firmelor ce îți pot crea materialele promoționale se vor ocupa și de grafica acestora, așadar nu vei avea nevoie de un departament intern.
- Francizarea Afacerii – Prin dezvoltarea unui sistem de franciză vei acorda drept de utilizare a brand-ului tău unui partener și de know-how-ul acumulat de tine în schimbul unei taxe de franciză. Printr-un sistem de franciză te poți asigura ca produsele sau brand-ul tău va acoperi o suprafață cât mai mare și va putea atrage cât mai mulți clienți.
- Vânzare Directă – Imaginea pe care o are consultantul de vânzări și modul prin care acesta transmite informații clientului este oglinda business-ului tău. Din acest motiv companiile investesc în training-uri și calificări pentru agenții de vânzari, atât prin cursuri de negocieri în afaceri cât și prin tehnici de marketing relațional.
Fiecare afacere este diferită, așadar nimeni nu poate garanta eficiența unei anume metode de promovare online sau offline. Prin testarea continuă a canalelor de promovare și analiza constantă a indicatorilor de performanță poți afla ce sursă este profitabilă pentru afacerea ta și care trebuie abandonată.
Citește și Campanie De Promovare a Unui Produs – Partea 1, în care vorbim despre definirea produsului, identificarea publicului țintă și identificarea beneficiilor produsului în raport cu nevoile consumatorilor.