Care Sunt Semnele Că Trebuie Să Schimbi Agenţia De Marketing Online?
7 Metrici Importanţi Pentru Social Media
15/06/2015Ce Îi Determină Pe Consumatori Să Te Recomande În Social Media?
29/06/201522/06/2015
Când lucrezi cu o agenţie de marketing online, de cele mai multe ori simţi că pui soarta companiei tale în mâinile acesteia. Pentru a face acest lucru, trebuie să alegi o agenţie profesionistă şi onestă, care urmăreşte îndeplinirea obiectivelor firmei şi îţi oferă sentimentul că sunteţi din aceeaşi echipă.
În primul rând, relaţia cu agenţia trebuie să se bazeze pe comunicare şi transparenţă. Aceasta este responsabilă să îţi comunice informaţiile cu privire la campanie şi eventualele schimbări. Dacă rezultatele pozitive sunt comunicate imediat, ar trebui să se întâmple la fel şi cu cele negative. Atunci când eşti ţinut departe de ceea ce se întâmplă cu propria campanie, e un semn că ar trebui să colaborezi cu o altă agenţie, care să îţi inspire mai multă încredere.
O problemă destul de frecventă constă în restricţionarea accesului la conturile administrative. Acest lucru nu trebuie să se întâmple dacă nu e nimic de ascuns şi dacă relaţia se bazează pe colaborare. De asemenea, trebuie să ai permisiunea să contactezi direct managerul de conturi, dar şi alte persoane responsabile din agenţie, când acesta nu este disponibil. Astfel, vei obţine informaţiile dorite într-un timp util. În alte situaţii, întreaga colaborare se desfăşoară exclusiv pe e-mail, ceea ce nu poate echivala cu discuțiile telefonice sau întâlnirile faţă în faţă, ce au scopul de a câştiga încrederea celuilalt. Restricţionarea la oricare dintre aceste aspecte nu este de acceptat.
Pentru a putea fi la curent cu starea campaniei este indicat să primeşti un raport lunar detaliat. Dacă agenţia refuză să îl ofere, e semn că ascunde ceva sau organizarea este defectuoasă, ceea ce te va costa. Unele agenţii încheie contracte pe termen lung, cu clauze de reziliere restrictive, ceea ce nu este avantajos pentru beneficiar. În cazul în care costurile campaniei devin prea mari, fără a ţi se da explicaţii, ar trebui să ai libertatea de a întrerupe colaborarea.
Deseori companiile fără experienţă sau aflate într-o situaţie de criză tind să creadă promisiunile agenţiilor, care garantează obţinerea anumitor rezultate. Nimic nu poate fi mai fals! Nicio agenţie nu poate garanta cu exactitate rezultatul unei campanii, însă poate preconiza efectele acesteia şi influenţa mersul afacerii, ce se va observa în vânzări. Dacă aştepţi de ceva timp să se adeverească profeţiile agenţiei, poate ar trebui să o schimbi.
Se ţine cont de interesele companiei? Îţi poţi da seama de acest lucru după întrebările adresate la începutul colaborării. Sunt anumite întrebări de aprofundare, ce trebuie adresate pentru a şti prin ce se diferenţiază compania, cât de familiari sunt clienţii cu anumite canale şi ce rezultate se doresc a fi obţinute. Există agenţii care nu adresează întrebări de clarificare, ajungând să propună servicii ce nu satisfac în totalitate nevoile firmei. Mai mult, aleg scurtături în rezolvarea problemelor campaniei, fapt ce ar putea provoca neplăceri în viitor. Dacă rezultatul unei sarcini nu te mulţumeşte, poţi solicita refacerea acesteia sau poţi apela la o agenţie ce pune mai mult accent pe calitate.
O altă problemă o reprezintă cea a testării anunţurilor și a diferitelor canale de promovare. În timp ce unele agenţii mizează pe testare pentru a observa ce funcţionează pentru afacerea ta, altele se bazează pe ceea ce au realizat în trecut. Dacă anumite keyword-uri, de exemplu, au funcţionat cu ceva vreme în urmă, nu e o garanţie că vor aduce aceleaşi rezultate în prezent. Preferinţele şi cerinţele audienţei se schimbă, iar în lipsa testării, nu se poate determina dacă un tip de anunţ ar putea conduce la mai multe conversii.
Scopul este să dezvolţi o relaţie de lungă durată, bazată pe încredere, cu o agenţie dispusă să înţeleagă şi să satisfacă nevoile firmei. Transparenţa comunicării poate fi cheia profitabilităţii atât a activităţii companiei, cât şi a agenţiei.