Ce este Facebook Insights Şi La Ce Te Ajută
Ştirile Săptămânii • 5 – 9 Octombrie
09/10/2015Ştirile Săptămânii • 12 – 16 Octombrie
16/10/201514/10/2015
Ştiai că datele din Facebook Insights te ajută să îţi cunoşti mai bine audienţa şi să identifici cele mai oportune momente pentru a face postări? Acest instrument îţi oferă posibilitatea de a analiza atât activitatea fanilor pe reţeaua de socializare, cât şi performanţa paginii tale.
Facebook Insights permite analiza mai multor metrici şi secţiuni cu informaţii detaliate, printre care:
Overview
Din această secţiune poţi avea o privire de ansamblu asupra ultimelor tale postări, pentru a analiza impactul asupra audienţei. Tot aici vei remarca datele din ultima săptămână cu privire la post reach, engagement şi numărul de like-uri al paginii. Fiecare dintre aceste rubrici pot fi accesate pentru mai multe detalii.
În josul paginii vei vedea cinci dintre cele mai recente postări, alături de numărul de like-uri, comentarii şi share-uri, dar şi suma de bani cheltuită, în cazul promovării plătite.
Likes
La Total Page Likes as of Today vei vedea afişat numărul de like-uri pe care pagina ta le-a primit până acum. Mai mult, poţi selecta perioada de timp pe care vrei să o monitorizezi: o anumită zi, câteva săptămâni sau luni.
În cea de-a doua parte, Net Likes, vei observa un grafic privind numărul total de like-uri (inclusiv postări), like-uri plătite sau organice, dar şi numărul de unlike-uri. De asemenea, poţi vedea de unde provin: de pe pagină, de pe un anunţ, o pagină sugerată de Facebook sau de pe dispozitive mobile. Astfel, vei descoperi direcţia pe care trebuie să o urmezi pentru ca postările tale să producă efectul dorit.
Reach
Post Reach te ajută să afli numărul utilizatorilor care au văzut conţinutul publicat de tine şi dacă au găsit singuri pagina sau interacţiunea este rezultatul anunţurilor plătite. Pentru a afla mai multe despre rata de engagement, verifică numărul de like-uri, comentarii şi share-uri. Vino cu propuneri de optimizare a interacţiunii fanilor cu pagina de Facebook: postări consecvente, mai multă interactivitate şi focus pe ceea ce joacă rolul de trigger pentru aceştia.
Pentru a descoperi punctele slabe, analizează nu doar numărul de unlike-uri, raportările de abuzuri şi spam, ci şi postările care au atras acţiunile negative. Astfel îţi vei cunoaşte mai bine clienţii şi vei şti ce nu trebuie să mai postezi.
La Total Reach găseşti numărul tuturor fanilor care au intrat in contact cu postările tale în ultimele şapte zile.
Visits
Pentru a descoperi zonele de interes ale paginii tale, apelează la informaţiile secţiunii Visits. Aici vei afla care sunt ariile cele mai vizitate dintre timeline, info sau fotografii. Cum te poate ajuta această informaţie? Dacă observi că anumite secţiuni ale paginii înregistrează puţine vizite, poţi plasa un conţinut care să îi atragă mai mult pe utilizatori.
Următorul grafic indică external referrers, adică numărul vizitatorilor care provin de pe alte website-uri, decât pagina de Facebook. Întrucât informaţiile introduse la Page Info şi conţinutul postat de tine poate fi căutat pe internet de către utilizatori, graficul te ajută să verifici prezenţa online a paginii companiei. De asemenea, dacă te promovezi pe un alt website, această secţiune îţi va arăta cât de eficient este traficul referral pentru pagina ta.
Posts
Pentru a ajunge la potenţialii tăi clienţi, trebuie să ştii când sunt online pe Facebook şi ce postări le stârnesc interesul. Graficul din această secţiune precizează atât ora la care este cel mai indicat să postezi, cât şi postările la care ai avut cele mai multe like-uri, comentarii sau distribuiri. Mai mult, fiecărei postări în parte îi este specificat tipul, targetarea, reach-ul, engagement-ul şi bugetul de promovare. Pentru a afla dacă vizitatorii postărilor tale sunt fani sau nu şi dacă există acţiuni negative, foloseşte săgeţile din dreapta-sus a tabelului.
Informaţiile din această rubrică te ajută să descoperi tipul de conţinut cu care clienţii tăi interacţionează pozitiv, scopul fiind acela de a continua să postezi imagini şi text ce vor genera o rată mare de engagement, eliminând postările neutre.
People
Vrei să afli la cine ajung postările tale? Facebook îţi pune la dispoziţie datele demografice ale fanilor tăi, ale persoanelor la care au ajuns postările şi ale celor angajate într-o acţiune cu pagina. Ştiind procentajul de femei şi bărbaţi, vârsta, limba şi oraşul în care locuiesc, poţi construi un mesaj personalizat, pe care să îl livrezi într-un moment ce va determina o reacţie dorită. De exemplu, dacă fanii paginii tale sunt persoane în jurul vârstei de 60 de ani, poţi posta conţinut cu privire la vacanţe, întrucât vor avea mai mult timp liber, odată cu pensionarea.
Monitorizarea datelor din Facebook Insights te ajută să dezvolţi o relaţie cu fanii tăi, printr-o cunoaştere mai precisă a intereselor şi nevoilor acestora, atrăgând doar prin postări relevante. Acest lucru creşte atât şansele de dezvoltare a afacerii tale, cât şi gradul de diferenţiere faţă competiţie.
Află mai multe aici despre cum te poate ajuta Social Media Marketing să te promovezi şi să comunici cu potenţialii clienţi. Daca te interesează să încerci și promovarea prin Facebook Ads, suntem aici pentru tine.
Sursa: [1]