Ce Este Google Tag Manager Şi De Ce Trebuie Să-l Foloseşti?
Care Sunt Cele Mai Bune Canale Pentru A Te Promova Online?
08/04/2016De Ce Trebuie Să Faci Remarketing Dinamic Pe Facebook?
13/05/201622/04/2016
Google Tag Manager este un tool pe care îl poţi folosi gratuit, pentru a simplifica adăugarea de tag-uri în site, proces ce necesită de obicei ajutorul unui programator. Tag-urile sunt bucăţi de cod, ce au multiple funcţii, printre care măsurarea traficului sau a comportamentului vizitatorilor. Prin introducerea lor, GTM oferă informaţii despre acţiunile realizate de utilizatori pe site-ul tău. Fie că vorbim despre vizualizarea unui text, efectuarea unor click-uri sau completarea unui formular, acest tool îţi pune la dispoziţie informaţii pe baza cărora poţi crea o targetare mai specifică.
GTM vine în ajutorul departamentului de marketing, ce poate edita sau adăuga propriile tag-uri în site: fragmente de cod JavaScript, coduri de urmărire a conversiilor, remarketing, etc.
6 avantaje ale Google Tag Manager
Noul sistem de management al tag-urilor conţine un container de coduri, ce îţi permite să introduci tag-uri, folosind o interfaţă web uşor de utilizat. Toate modificările pot fi făcute prin intermediul interfeţei, fără a fi necesară modificarea codului sursă al site-ului.
1. Uşurinţa utilizării. În timp ce specialiştii din marketing pot edita şi adăuga noi tag-uri, fără modificări complicate ale codurilor din site, echipa tehnică se poate focusa pe task-uri mai complexe.
2. Funcţia de debug. Aceasta îţi permite să testezi şi scapi de bug-uri la fiecare update pe site, asigurându-te că tag-urile funcţionează corespunzător, înainte de a fi live.
3. Control asupra versiunii. De fiecare dată când publici o modificare prin GTM, se realizează o nouă versiune arhivată. Astfel, te poţi întoarce la modificările făcute cu ceva timp în urmă, fiind o soluţie optimă pentru minimizarea efectelor bug-urilor.
4. Management-ul userilor. Tool-ul îţi permite să acorzi acces pentru anumiţi useri, şi să decizi cine are permisiunea de a realiza modificări în site sau de a crea tag-uri.
5. Templates pentru tag-uri. GTM oferă template-uri, cum ar fi cele pentru Analytics, conversii AdWords şi remarketing. Astfel, chiar şi cei lipsiţi de cunoştinţe solide în programare, pot implementa tag-uri.
6. Monitorizarea evenimentelor. Acest proces are loc, în mod obişnuit, prin adăugarea unui cod pe site, pentru urmărirea evenimentelor întreprinse de vizitatori. Prin intermediul funcţiei automate de urmărire a evenimentelor din GTM, nu mai trebuie să alegi manual fiecare link pe care vrei să îl monitorizezi.
Google Tag Manager este un instrument util în măsurarea impactului promovării online şi în creare unei targetări specifice a audienţei. GTM facilitează setarea unor funcţii mai complicate, precum Remarketing Dinamic pe Facebook şi AdWords. Daca ai nevoie de ajutor în astfel de implementări, apelează la o agenţie de marketing online cu experienţă.
Sursă: [1]