Ce Platformă Se Potriveşte Mai Bine Pentru Magazinul Tău Online?
Cum Te Ajută Ad Extensions Să Îţi Optimizezi Campania Google AdWords?
05/08/2015Ştirile Săptămânii • 17 – 21 August 2015
21/08/201514/08/2015
Una dintre problemele cu care se confruntă proprietarii de business-uri online este cea a alegerii platformei de e-Commerce. De cele mai multe ori, aceştia ajung să aleagă platforme foarte costisitoare, fără a le folosi la capacitate maximă. Din acest motiv, este important să depistezi platforma care ar putea funcţiona pentru magazinul tău online şi să nu te orientezi doar după ce folosesc ceilalţi.
Iată câteva dintre avantajele şi dezavantajele celor mai folosite platforme de e-Commerce din România:
Prestashop este una dintre cele mai populare platforme de e-Commerce, este gratuită şi recomandată magazinelor online de mărime mică şi medie. Viteza de încărcare a paginilor este ridicată şi are peste 100 de module gata instalate. Deşi există mii de teme pentru care poţi opta, este recomandat să te orientezi spre temele contra cost. Cele gratuite sunt foarte simple şi nu au un design destul de atrăgător, de asemenea, au şi cele mai multe bug-uri din cauză că nu sunt testate suficient.
OpenCart este un sistem open source pentru cumpărături online, disponibil gratuit, cu un număr nelimitat de produse şi categorii introduse. Cu o procedură de instalare de dificultate mică, OpenCart are un instrument simplu de management al conţinutului pentru paginile fără produse, iar costurile sunt minime. Unul dintre dezavantaje, în schimb, îl reprezintă optimizarea SEO care nu este inclusă în pachetul de bază, putând fi downloadată ulterior. De asemenea, OpenCart are o comunitate pe forum în jur de 12.000 de membri, destul de mică, comparativ cu Prestashop care are peste 100.000.
Magento este cea mai mare platformă open source de comerţ electronic din lume, fiind 100% optimizată pentru motoarele de căutare. Această platformă scade riscul ca un client să abandoneze o tranzacţie, datorită concentrării procedurii de comandă a unui produs într-o singură pagină. Acest lucru permite vizualizarea tuturor informaţiilor despre tranzacţia în curs şi oferă oportunitatea clientului de a face modificări în timp real. Prin intermediul platformei poţi crea promoţii care să includă toate produsele, anumite categorii de produse sau doar produsele selectate. Având un cod complicat, Magento este o platformă cu costuri ridicate. Aşadar, preţurile pentru modificări sau dezvoltări de module personalizate sunt destul de mari, comparativ cu preţurile altor platforme.
WooCommerce este un plugin de WordPress gratuit, uşor de folosit, cu o mulţime de opţiuni de configurare. Este compatibil cu orice temă WordPress, îţi permite să editezi sute de produse şi are numeroase opţiuni pentru pagina de produs: cupoane, descrieri ample, review-uri, etc. Accesul la starea comenzilor şi a listei de clienţi, însă, se face prin intermediul unor plugin-uri adiţionale, ce nu sunt disponibile în mod gratuit. Acestea te ajută să ţii evidenţa vânzărilor şi să afli informaţii despre performanţa produselor. WooCommerce este potrivit pentru magazinele online mici, confruntându-se cu o viteză redusă de încărcare a paginii în cazul în care există multe produse.
Printre cele mai folosite platforme de e-Commerce din România întâlnim: Prestashop, Opencart, Magento, Joomla – VirtueMart, osCommerce, Shopmania, WordPress – WooCommerce, WordPress – Wp-ecommerce, Zencart, Bigcommerce. Întrucât proiectarea şi configurarea unui magazin online presupune timp, cunoştinţe şi costuri, este necesară focusarea pe nevoile magazinului tău, pentru a evita investirea inutilă a efortului în platforme populare, dar care nu sunt eficiente în cazul tău.