Ce S-a Întâmplat Anul Trecut De Black Friday În România?
Ştirile Săptămânii • 19 – 23 Octombrie
23/10/2015Ştirile Săptămânii • 26 – 30 Octombrie
30/10/201528/10/2015
Ziua cu cele mai mari reduceri din an a luat amploare şi în România, după ce conceptul a fost adus de Black Friday de eMAG, fiind promovat cu precădere de marile magazine de IT&C. După patru ani în care magazinele din România au organizat promoţii în „Vinerea Neagră”, s-au observat creşteri de la un an la altul a numărului de vânzări, atât online, cât şi offline.
În 2014, retailerul online eMAG, a ţinut la curent utilizatorii prin publicarea constantă pe blog, a numărului de comenzi ce aveau loc şi a celor mai cumpărate produse de Black Friday.
În primele două ore, eMAG făcea public faptul că s-au comandat deja 200.000 de produse în valoare totală de 65 de milioane de lei. În primele 4 minute, media produselor comandate a fost de 100 pe secundă.
Pentru a eficientiza procesul de livrare a produselor, 20 de tiruri cu marfă de la eMAG au plecat către clienţi în jurul orei 12. Până la această oră s-a înregistrat un record 700.000 de vizite de pe mobil, durata medie a unei vizite fiind de 10 minute. Ultimele cifre comunicate au indicat în jurul orei 18 că 15% dintre comenzi au fost făcute de pe mobil. Tot până la această oră, s-au vândut 420.000 de produse în valoare de 145 de milioane de lei – 44 de maşini şi 40.000 de bonuri pentru carburanţi. Printre cele mai vândute produse s-au numărat telefoanele mobile – 30.000, tabletele – 20.000, televizoare – 12.000 şi parfumuri – 4000. eMAG a vândut cel mai scump produs comercializat vreodată online, un BMW X6 la 66.500 de euro şi a aplicat cel mai mare discount, de 20.000 de euro.
În cadrul platformei 2Parale, 217 magazine au organizat Black Friday, înregistrând în 2014, 6.33 milioane de lei, cu 1370 vânzări/ oră până în ora 11 dimineaţa. Vânzările totale generate de 2Parale au avut o creştere de 41%, faţă de anul anterior, 60% dintre acestea provenind din domeniul IT&C.
Ora de vârf a vânzărilor în IT&C a fost 9 dimineaţa, în timp ce 2 noaptea a fost ora la care s-au făcut cele mai multe comenzi în Fashion.
Şi în ceea ce priveşte modalităţile de plată alese s-au sesizat schimbări faţă de anul trecut, numărul celor alternative dublându-se de Black Friday, ajungând la de cinci ori mai multe decât într-o zi obişnuită. Cele mai multe tranzacţii au fost recepţionate la ora 7:22 dimineaţa, acestea fiind în număr de 14 pe secundă, atât în Visa, cât şi Mastercard.
În 2014, plăţile prin internet banking au avut o creştere de 3217% faţă de anul trecut, iar cele cu cardul în rate fără dobândă s-a dublat.
Alt magazin ce a anunţat rezultatele financiare obţinute în urma Black Friday, a fost F64, care a avut vânzări de 2.95 milioane de euro, cele mai populare produse fiind DSLR-urile Nikon şi D7100 și Canon 650D. evoMAG a fost singurul magazin care a vândut produse resigilate, acestea fiind achiziţionate în proporţie de 77%, în timp ce aproximativ 80% dintre stocurile MarketOnline.ro au fost epuizate din prima zi. A doua zi, 40% dintre comenzile procesate de MarketOnline.ro au fost livrate.
Anul acesta, Black Friday va avea loc pe 27 noiembrie. Compania ta este pregătită pentru ziua cu cele mai mari vânzări din an?