Ce Schimbări Va Aduce Eliminarea Anunţurilor Google Din Dreapta?
Cum Poţi Crea Audienţe Personalizate Pe Facebook Ads
03/02/20166 Practici pe Care Trebuie să le Testezi în Google AdWords Acum
18/03/201626/02/2016
Recent, Google a confirmat una dintre cele mai mari schimbări implementate la promovarea prin AdWords. În urma unei perioade lungi de testări, s-a decis renunţarea la afişarea anunţurilor din partea dreaptă a rezultatelor căutării pe desktop. Această modificare este tradusă prin reducerea numărului de anunţuri pe care un utilizator le poate vedea în pagina de rezultate, de la 11 la 7.
Pentru interogările pe nişe foarte competitive, însă, Google va permite afişarea a patru anunţuri în partea superioară a paginii, deasupra rezultatelor organice. Acest lucru se va întâmpla doar atunci când Google va prezice o intenţie ridicată de cumpărare.
Se preconizează un impact considerabil asupra numărului de click-uri şi afişări pe care le vor avea anunţurile, dacă nu se află în top 3 sau 4 anunţuri plătite. De asemenea, introducerea celui de al patrulea anunţ poate afecta şi vizibilitatea rezultatelor organice.
Afişarea a mai puţine anunţuri va îngreuna situaţia business-urilor ce încearcă să-şi menţină acelaşi număr de afişări şi click-uri, ceea ce va duce la creşterea competitivităţii. Lupta pentru primele poziţii poate însemna atât nevoia de a investi bugete mai mari, cât şi o monitorizare mai atentă, pentru a nu pierde teren în faţa competitorilor. Devine mai difici să administrezi o campanie AdWords care să genereze rezultatele dorite, în lipsa experienţei şi a unor cunoştinţe solide, motiv pentru care apelarea la o agenţie specializată poate fi o soluţie în lupta cu concurenţii tăi din online.
Cum vor fi afectaţi clienţii Sinaps Marketing de modificări?
Rezultatele analizei poziţiei anunţurilor semnalează un impact nesemnificativ pentru conturile AdWords administrate de Sinaps Marketing. Având aproximativ 70% dintre clienţi cu anunţuri situate pe poziţiile 1, 2 şi 3, conchidem că aceştia nu vor fi afectaţi considerabil de noile schimbări, poziţia pe toate conturile administrate înregistrând o medie de 2.6. Raportul a măsurat rezultate de pe 1 ianuarie 2015 până pe 1 februarie 2016, indicând faptul că 62.6% din afişări, respectiv 72.2% din click-uri vin de pe poziţiile 1, 2 şi 3, cea mai joasă poziţie fiind de 4.8. În timp ce majoritatea clienţilor noştri se bucură de poziţii ridicate, doar 5% din conturile administrate vor fi afectate într-o oarecare măsură.
Aşadar, modificările aduse de Google nu vor avea un impact dramatic, ci vor impune o monitorizare mai atentă atentă a campaniilor şi îmbunătăţirea realizării anunţurilor.