Ce Trebuie Să Faci Pentru A Avea O Campanie De Remarketing Optimizată?
Ce Indică Cele Mai Multe Audituri de Campanii AdWords?
09/12/2015Cum Poţi Crea Audienţe Personalizate Pe Facebook Ads
03/02/201608/01/2016
Remarketing-ul în Google AdWords este o modalitate des utilizată, pentru a ajunge la potenţialii clienţi care ţi-au vizitat site-ul. Campaniile de remarketing oferă posibilitatea de a targeta şi construi mesaje mai relevante pentru clienţi, însă succesul acestora depinde de o multitudine de factori.
Atunci când înregistrezi rezultate slabe, poţi parcurge următorii paşi pentru a aduce îmbunătăţiri:
1. Analizează audienţa campaniei
Printre cele mai importante aspecte ale campaniei de remarketing este cel cu privire la targetarea audienţei. Cu cât este mai specifică, cu atât cresc şansele de a avea rezultate mai bune. Un prim pas în acest sens este să îţi segmentezi audienţa în funcţie de anumite pagini vizitate din site, pentru ca apoi să continui prin a realiza textul anunţului, adresându-te direct acestor clienţi.
Un instrument prin care poţi construi audienţa în astfel de campanii este Google Analytics. Folosindu-te de informaţii legate de comportamentul utilizatorilor precum timpul petrecut pe site sau vizualizările anumitor pagini, ai ocazia să construieşti mesaje cât mai relevante pentru aceştia. Alt lucru către care ar trebui să îţi îndrepţi atenţia este perioada de valabilitate a cookie-urilor.
2. Examinează modul de structurare al campaniei
La acest pas trebuie să verifici cum este segmentată campania. Poţi arunca o privire în structură pentru a afla dacă imaginile şi textele anunţurilor se află în ad group-uri separate, dacă fiecare segment al audienţei are câte un ad group separat sau dacă segmentarea campaniilor se realizează în funcţie de categorii de produse, servicii sau alte teme. O structură clară şi bine organizată te ajută să înţelegi mai bine campania şi să interpretezi mai uşor rezultatele.
3. Verifică anunţurile
În continuare poţi studia anunţurile din campania de remarketing, comparându-le cu cele din campania de Search sau Display. Dacă sunt la fel, încearcă să testezi un nou mesaj, cu atât mai mult dacă targetezi utilizatori care au ajuns pe site deja în urma unor anunţuri plătite. Pentru a fi cât mai relevant, textul unui anunţ trebuie să ţină cont de caracteristicile utilizatorilor la care vrei să ajungi. Astfel, dacă te adresezi unor potenţiali clienţi care au vizitat secţiunea cu rochii elegante din site-ul tău, anunţurile din campania de remarketing trebuie să facă trimitere la acestea şi nu doar la rochii în general.
4. Revizuieşte destinaţiile de plasare ale anunţurilor
Dacă nu eşti mulţumit de performanţa campaniei tale de remarketing, trebuie să fii atent la toţi factorii ce ar putea influenţa rezultatele. Unul dintre aceştia este legat de destinaţiile de plasare. Atunci când se consumă buget considerabil pe anumite destinaţii de plasare, dar nu există conversii e semn că trebuie să faci nişte schimbări.
5. Stabileşte un număr rezonabil de afişări
Pentru a alege numărul de afişări dorite trebuie să intri la setările din campanie, secţiunea Frequency. Aici poţi fixa numărul maxim al afişărilor pe o anumită perioadă de timp, pe întreaga campanie, ad group sau anunţ. Acest lucru este necesar pentru a nu agresa utilizatorii, afişând de prea multe ori un anunţ.
Pentru ca o campanie de remarketing să poată fi optimizată este nevoie de monitorizare constantă şi de testări, pentru a descoperi pe ce anume trebuie să mizezi. De asemenea, o ajustare realistă a aşteptărilor, în funcţie de potenţialul pieţei şi de puterea de convingere a produsului tău, poate elimina unele preconcepţii.
Sursă: [1]
Sursă imagine: [2].