Cum au fost pregătite campaniile de digital marketing de Black Friday 2023?
Black Friday: Retrospectiva 2022 la Sinaps
02/10/2023Aniversare Sinaps: Cum arată agenția după 11 ani de activitate?
07/03/202423/11/2023
Black Friday este o zi deosebită pentru agențiile de publicitate, în special pentru cele PAID. De obicei, lansăm campanii noi în conturile clienților și le ajustăm cu atenție pentru a ne bucura de rezultate pe termen lung.
În ceea ce privește Black Friday în Google Ads, totul se schimbă radical pentru că avem la dispoziție un timp foarte scurt pentru a ajunge la obiectivele propuse.
Cum am pregătit campaniile Google Ads pentru Black Friday 2023
Black Friday este unul dintre cele mai așteptate evenimente de cumpărături ale anului, și pentru specialiștii în marketing digital, acesta reprezintă o oportunitate unică de a atrage clienți și de a crește vânzările.
Între 25% și 40% din totalul vânzărilor dintr-un an se acumulează în perioada Noiembrie – Decembrie (Black Friday, sărbători). În concluzie, e foarte important pentru un brand să-și facă o promovare corectă și mai intensă în această perioadă, mai ales că piața este suprasaturată, iar concurența nu stă niciodată degeaba.
Sfatul nostru mereu a fost ca firmele să continue campaniile de Black Friday cu cele de sărbători. Pregătirea corectă a campaniilor Google Ads este esențială pentru a obține rezultate de succes în timpul acestui eveniment.
În acest articol vă povestim despre procesul nostru de pregătire a campaniilor Google Ads pentru Black Friday 2023.
DAR, întâi de toate, totul pleacă de la client. Așa că:
În acest Black Friday, ca în fiecare an, a fost esențial să înțelegem ce promoții vor clienții noștri să derulăm. Definirea promoțiilor va avea mult sens pe măsură ce vom trece prin restul sfaturilor.
Așa că, mai întâi de toate, ne-am asigurat care vor fi ofertele clienților și dacă au suficiente stocuri.
În cazul în care magazinele nu aveau un stoc mare, am luat în considerare posibilitatea de a „domoli” ofertele.
Au fost situații în care clienții nu erau siguri că vor avea suficient stoc pentru o anumită promoție și ne-am asigurat că avem pregătită o ofertă de rezervă pentru cuvintele cheie mai generale.
Împreună cu clientul am fost nevoiți să răspundem la diferite întrebări esențiale pentru a ne arăta direcția pentru evenimente de tipul Black Friday:
- Ce am învățat din reclamele pe care le-am difuzat în trecut? Poate un mesaj generic a avut o performanță mai bună decât altele.
- În trecut, anunțurile care descriu beneficiile/caracteristicile produsului au avut rezultate mai bune decât cele care conțin informații despre preț, transport și alte informații specifice?
- Despre ce tip de licitație a fost nevoie pentru a ajunge pe prima poziție?
- Un/mai multe cuvinte cheie sau categorii de produse care s-au dovedit a fi greu de promovat?
- Cum s-au descurcat secțiunile care nu au avut o promoție?
- Cât de mare a fost creșterea cheltuielilor care s-a înregistrat? (Notă – dacă ai fost limitat de buget, atunci acesta este un pas important pe care trebuie să îl revizuiești).
- Display Remarketing a fost un eșec sau a avut succes în ziua de Black Friday de anul trecut?
- Ce s-a întâmplat în zilele de după Black Friday?
- Cu cât de mult trebuie să reducem ofertele în zilele imediat următoare promoției pentru a nu pierde bani?
Pașii pe care i-am făcut pentru derularea campaniilor de Black Friday 2023
1. Buget și licitații pentru Black Friday
Primul pas în pregătirea pentru Black Friday a fost revizuirea și ajustarea bugetului și licitațiilor pentru campaniile PPC (Pay Per Click).
ATENȚIE! Mereu Black Friday atrage o concurență puternică, ceea ce poate determina creșterea costului per click (CPC). Noi ne-am asigurat că bugetul clienților este suficient pentru a face față cererii atât de mari și că vor fi pregătiți să liciteze mai mult pentru cuvintele cheie relevante.
2. Scrierea anunțurilor PPC de Black Friday
Anunțurile trebuie să fie atrăgătoare și relevante pentru Black Friday. Am folosit cuvinte-cheie specifice acestei zile și am evidențiat ofertele și promoțiile exclusive. Ideea de „urgență” în anunțuri încurajează acțiunea imediată.
3. Maximizarea randamentului în Shopping Ads de Black Friday
Campaniile cu placement în Google Shopping pot fi extrem de eficiente în timpul Black Friday deoarece permit cumpărătorilor să-ți vadă produsele direct în rezultatele de căutare.
Aici am intervenit noi și ne-am asigurăm că feed-ul de produse este actualizat, iar titlurile și descrierile sunt optime. Ne folosim de strategii de licitații inteligente pentru a obține cel mai bun randament din campaniile din campaniile Performance Max.
4. Pregătirea feed-ului din Merchant Center pentru Black Friday
Acest feed este coloana vertebrală a campaniilor Performance Max cu placement în zona Google Shopping. Am verificat și optimizat constant feed-ul pentru a ne asigura că produsele clienților noștri sunt prezentate corect și sunt ușor de găsit de către cumpărători.
5. Retargeting pentru Black Friday
Retargeting-ul este o parte esențială a strategiei de Black Friday. Am segmentat publicul pentru a prezenta oferte personalizate și am avut grijă ca brandurile să fie prezente pe site-urile partenere și rețelele de socializare – pentru a-și recupera potențialii cumpărători.
6. Cuvinte cheie strategice folosite în Google Ads pentru Black Friday
Apoi am revizuit și actualizat lista de cuvinte cheie pentru a include termeni specifici Black Friday. S-au adăugat cuvinte cheie negative pentru a filtra traficul irelevant. Apoi s-a monitorizat cu atenție performanța cuvintelor cheie și am ajustat licitațiile și anunțurile în consecință.
Există viață după Black Friday?
Black Friday nu se încheie odată cu evenimentul în sine. Este important să evaluați rezultatele campaniilor și să învățați din experiență. Noi folosim datele colectate pentru a îmbunătăți strategia clienților în viitor și pentru a-i pregăti pentru următoarele evenimente de cumpărături.
Vă plac cifrele?
Deși pentru unii clienți campaniile de Black Friday s-au prelungit, noi am tras puțin cu ochiul în CRM și avem următoarele rezultate:
- În PAID (Google, Facebook și TikTok) clienții noștri au investit un total de 2.100.000 lei;
- Am creat peste 2.000 de anunțuri noi;
- Serviciul de email marketing a generat în medie între 7-10% din vânzările totale;
- S-au trimis peste 600 de newslettere diferite;
- Am făcut 25 de giveaway-uri, 356 de postări, 142 de stories și am administrat peste 80 de canale de social media (Facebook și Instagram);
- 30% clienți au pornit campaniile de Black Friday în noaptea de Joi spre Vineri;
- Jumătate dintre clienți au avut campanie de Black Friday în perioada vineri-sâmbătă-duminică și au pornit odată cu Emag.
Ce am mai făcut pe la birou
Am adus în biroul de la Iași toți oamenii noștri de prin țară: Galați, Constanța, Bacău, Oradea, București și lista continuă pentru că suntem cam peste tot în România. Vorbim, ne sfătuim, ne ajutăm, ne mai și jucăm (sau ne destresăm), mai și mâncăm, iar aparatul de cafea începe să nu mai facă față.
În toată săptămâna care a cuprins Black Friday ni s-a schimbat programul de muncă, dar și activitățile: am fost conectați mai bine de 12 ore constant la conturile clienților și am avut grijă ca totul să fie așa cum am plănuit. Și ne-a ieșit. Cum s-a întâmplat în fiecare an.
Dacă ești interesat să afli mai multe despre serviciile noastre de marketing digital și cum putem să-ți oferim soluții personalizate, te îndemnăm să ne contactezi.
Vom programa o întâlnire sau o discuție telefonică în care să discutăm în detaliu despre afacerea ta, provocările cu care te confrunți și obiectivele tale.