Cum Să Alegi Cuvintele Cheie Pentru Anunţurile Din Google AdWords
Ştirile Săptămânii • 31 August – 4 Septembrie 2015
04/09/2015Ştirile Săptămânii • 7 – 11 Septembrie 2015
11/09/201507/09/2015
Alegerea cuvintelor cheie potrivite te ajută să ajungi la consumatorii produselor tale, prin intermediul publicităţii PPC. Când licitezi pentru unul dintre acestea, trebuie să alegi tipul de potrivire pentru a declanşa afişarea anunţului în modul dorit de tine. Există 5 tipuri de potrivire a cuvintelor cheie: potrivirea amplă, modificatorul potrivirii ample, potrivirea expresiei, potrivirea exactă şi potrivirea negativă, pe care le poţi folosi pentru a asigura succesul campaniei tale PPC.
Potrivirea amplă include greşeli de ortografie, sinonime şi căutări similare, fiind indicat pentru a atrage mai mulţi vizitatori pe website.
Modificatorul potrivirii ample te ajută să targetezi termeni apropiaţi, dar nu şi sinonime, fiind folosit pentru a creşte traficul relevant. Prin potrivirea expresiei targetezi o anumită expresie, plus variante asemănătoare ale acesteia şi te ajută să ajungi la consumatorii potenţiali atunci când caută exact cuvântul cheie, precedat sau urmat de alte cuvinte.
Cu ajutorul potrivirii exacte, cuvintele cheie sunt direcţionate mai precis, anunţurile fiind afişate doar utilizatorilor care caută exact acel cuvânt cheie, fară alţi termeni sau variante apropiate.
Pentru a elimina traficul irelevant, foloseşte potrivirea negativă, iar anunţul tău nu va mai fi afişat persoanelor care folosesc acele cuvinte în căutarea lor. De asemenea, excluzând cuvintele irelevante pentru afacerea ta, vei reduce costurile.
Iată câteva exemple pentru fiecare tip de potrivire a cuvintelor cheie:
Tip De Potrivire |
Simbolul Special |
Exemple De Cuvinte Cheie |
Exemple De Căutări |
Broad Match Potrivirea amplă |
niciunul | tricouri bărbaţi | cumpără tricouri de bărbaţi, tricouri mari, cămăşi bărbaţi |
Broad Match Modifier Modificatorul potrivirii ample |
+cuvânt cheie | +tricouri +bărbaţi | tricouri pentru bărbaţi, tricouri originale bărbaţi |
Phrase Match Potrivirea expresiei |
“cuvânt cheie” | “tricouri bărbaţi” | cumpără tricouri de bărbaţi, unde găsesc tricouri de bărbaţi |
Exact Match
Potrivirea exactă |
[cuvânt cheie] | [tricouri bărbaţi] | tricouri bărbaţi |
Negative Keywords Potrivirea negativă |
-cuvânt cheie | -bărbaţi | tricouri de firmă, tricouri de damă |
În primul rând, este esenţial să înţelegi importanţa relevanţei cuvintelor cheie. Acestea trebuie să fie în strânsă legătură cu anunţul, website-ul şi landing page-ul tău. Asigură-te că utilizatorii găsesc pe website exact ceea ce caută prin cuvintele cheie, astfel vor creşte şansele de a se transforma în cumpărători după ce dau click pe anunţ.
Evită să foloseşti termeni prea generali, deoarece vei genera un cost ridicat, atragând persoane care nu sunt interesate de ceea ce vinzi.
Un alt criteriu este cel al cunoaşterii şi înţelegerii nevoilor consumatorilor. Pentru a şti ce cuvinte cheie funcţionează, trebuie să cunoşti cuvintele şi expresiile pe care aceştia le folosesc când caută produse ca ale tale. Cu alte cuvinte, trebuie să înveţi să gândeşti ca unul dintre consumatorii tăi. Poţi folosi variaţii ale cuvintelor cheie, sinonime, versiuni de singular/ plural sau chiar greşeli de ortografie, pentru a acoperi căutările consumatorilor care folosesc cuvinte diferite pentru a găsi produsele tale.
Pentru a ajunge la consumatorii potriviţi foloseşte targetarea în funcţie de limbă şi locaţie. Astfel, anunţurile vor apărea pe site-urile care folosesc aceeaşi limbă ca şi consumatorii tăi. De exemplu, poţi alege să afişezi un anunţ în limba română pe un site din Anglia, pe care va intra un român. De asemenea, alegerea locaţiei te ajută să ajungi la consumatorii tăi prin selectarea ţării, oraşului sau a razei.
Consultarea Google Keywords Tool te ajută să îţi îmbunătăţeşti lista de cuvinte cheie prin găsirea cuvintelor pe care potenţialii clienţi le folosesc în procesul de căutare. Folosirea acestui tool necesită introducerea mai multor cuvinte cheie sau a URL-ului website-ului tău sau a altora din domeniul business-ului, urmând să se afişeze cuvinte similare.
Deoarece nu există o reţetă universală pentru găsirea cuvintelor cheie, care să convertească la fel pentru toate business-urile, trebuie să găseşti cuvintele care vând cel mai bine pentru afacerea şi consumatorii tăi. Învaţă să studiezi piaţa, să testezi cuvintele şi să le monitorizezi.