Cum Să Construieşti Un Call-To-Action Interactiv?
Ştirile Săptămânii • 7 – 11 Septembrie 2015
11/09/2015Ştirile Săptămânii • 14 – 18 Septembrie 2015
18/09/201515/09/2015
Pentru a atrage mai multe lead-uri pe site şi pentru a creşte numărul de vânzări, business-urile trebuie să aibă un call-to-action eficient. Abreviat şi CTA, acesta constă într-un banner, buton, grafică sau text ce are puterea de a convinge potenţialii clienţi să acţioneze.
Conţinutul interactiv se diferenţiază de cel clasic printr-o angajare mai profundă a prospecţilor cu brandul, solicitându-le să îşi împărtăşească preferinţele, în schimbul unui rezultat personalizat. Un call-to-action interactiv are şanse mai mari să stabilească o relaţie de lungă durată cu un prospect, în comparaţie cu cel clasic.
Iată câteva idei care te ajută să construieşti un conţinut interactiv:
1. Quiz-urile
Cum ar fi dacă prospecţilor unui cabinet optic li s-ar propune să răspundă la întrebările unui quiz pentru a afla ce ramă de ochelari li se potriveşte? Acest quiz, intitulat “Find your frame” s-a bucurat de succes, fiind completat de aproape 600.000 de ori.
Oamenii răspund pozitiv la conţinutul de tip quiz, deoarece le oferă ocazia de a-şi verifica propriile ipoteze. Quiz-urile transformă potenţialul client în personajul principal, ajută la identificarea unei nevoi şi furnizează informaţii utile în realizarea unui mesaj personalizat. De asemenea, acestea au şanse mai mari de a fi citite. 95% dintre respondenţii unui studiu au afirmat că preferă formatele mai scurte.
Un alt motiv pentru care quiz-urile sunt eficiente este reprezentat de oferirea unei recompense. Potenţialii clienţi dau click în schimbul primirii unui feedback, fapt ce îi motivează să întreprindă mai multe acţiuni dorite de tine. Rezultatul quiz-ului joacă rolul unei demonstraţii a credibilităţii business-ului tău.
Quiz-urile trebuie să conţină puţine întrebări, pe care respondenţii să le poată parcurge uşor. Unele quiz-uri au rolul de a informa prospectul cu privire la un anumit topic, în timp ce altele sunt pentru entertainment.
Find your frame Quiz, realizat de Zenni Optical
2. Testarea cunoştinţelor
Funifi, o aplicaţie mobilă care îi ajută pe părinţi să îşi motiveze copiii să ducă la bun sfârşit sarcinile primite, a folosit un test cu întrebări intitulat „Ce tip de părinte eşti?”, pentru a atrage noi clienţi. În 72 de ore, baza de date cu subscriberi a crescut cu 2.700 de contacte.
Un call-to-action de tip testare face referire la stârnirea curiozităţii potenţialilor clienţi prin oportunitatea de a-şi evalua anumite cunoştinţe sau abilităţi. În cazul unui magazin online, de exemplu, clienţii potenţiali pot fi convertiţi mai uşor dacă li se dă ocazia să afle mai multe informaţii despre produse prin testarea cunoştinţelor lor. De asemenea, îndemnul de a testa este mai convingător decât cel de a cumpăra sau downloada, deoarece oferă un rezultat prospecţilor, fără a-i agasa cu diverse cerinţe la care ar putea fi sceptici.
Mai mult, testările cresc vizibilitatea şi oferă informaţii despre prospecţi, informații ce pot fi folosite în construirea mesajelor personalizate, privind design-ul, limbajul şi alte elemente ce oferă o experienţă unică potenţialilor clienţi.
Test What type of parent are you?, realizat de Funifi
3. Calcularea preţurilor
Utilizate de majoritatea băncilor pentru a calcula rata lunară în urma creditelor ipotecare, calculatoarele cresc gradul de angajament al prospecţilor faţă de brandul tău, deoarece oferă soluţii la nevoile acestora. Dacă activezi în domeniul B2B, de exemplu, ai putea pune la dispoziţia clienţilor tăi un serviciu de calculare a ROI-ului. Calculatorul va colecta date privind performanţa afacerii lor şi va estima profitul obţinut în urma folosirii serviciilor/ produselor tale.
Conform studiului realizat de The Demand Gen Report în 2015, 40% dintre respondenţi au plasat pe locul 4 şi 5 din 5 importanţa unui calculator în decizia de cumpărare. Utilizate atât în serviciile B2B, cât şi B2C, calculatoarele contribuie la credibilitatea unui call-to-action. Persuasive în procesul de cumpărare, acestea oferă informaţii relevante despre serviciile companiei, cu privire la economiile pe care le poate face un prospect dacă devine clientul tău.
Pentru a fi eficient, un calculator trebuie să conţină următoarele câmpuri: costul general suportat de prospect pentru serviciile cumpărate de la alţi furnizori, costul serviciilor oferite de compania ta şi suma de bani pe care o economiseşte în schimbul alegerii serviciilor tale.
Calculator Tarife Cadastru al firmei de cadastru şi intabulare EuroSurvey
Clienţii tăi sunt asaltați constant de butoane în culori stridente şi îndemnuri ineficiente la acţiune. Oferirea unui conţinut interactiv va creşte vizibilitatea companiei tale, va stârni interesul prospecţilor şi va stabili o relaţie, care i-ar putea convinge să devină clienţii tăi. Pentru a te remarca, alege să comunici şi să convingi într-o manieră unică, care să răspundă mai bine intereselor clienţilor tăi.
Sursa:[1]