Cum Să Interpretezi Datele Din Google Analytics
Ştirile Săptămânii • 21 – 25 Septembrie 2015
25/09/2015Ştirile Săptămânii • 28 Septembrie – 2 Octombrie
02/10/201529/09/2015
În Google Analytics, orice creştere sau descreştere a traficului website-ului tău trebuie interpretată corect, pentru a înţelege ce funcţionează şi ce poate fi îmbunătăţit. Acest instrument gratuit de analiză a traficului te ajută să descoperi cum interacţionează clienţii cu website-ul, putând, astfel să optimizezi eforturile de marketing şi să cheltui eficient bugetul. Pentru a avea acces la rapoarte, paginile website-ului trebuie să conţină codul de urmărire Google Analytics.
Pentru început, trebuie să înţelegi diferenţa dintre vizite/ sesiuni, vizitatori şi click-uri. Rapoartele din Google Analytics pot afişa un număr de vizite diferit de cel al click-urilor indicate de rapoartele din AdWords. Acest lucru se întâmplă deoarece clienţii care doresc să realizeze comparaţii înainte de o achiziţie, vor da click de mai multe ori pe anunţurile ce trimit către site-ul tău, în cadrul unei sesiuni de browser, ceea ce înseamnă mai multe click-uri, dar o singură vizită.
Vrei să afli de ce a suferit schimbări traficul?
Există o mulţime de surse care trimit traficul către website-ul tău. Pentru a afla de unde provine şi unde creşte sau descreşte traficul, trebuie să verifici fereastra “All Sessions”. În exemplul de mai jos, traficul plătit indică o scădere, cel organic, direct şi refferal rămânând constant. Pentru a afla cauza descreşterii traficului, trebuie să te întrebi dacă au avut loc schimbări în strategia afacerii tale sau dacă bugetul a suferit modificări. În cazul în care vei mări bugetul sau vei scădea CPC-ul, va avea loc o creştere generală a traficului, în special a celui plătit.
Oscilaţiile traficului sunt corelate cu sezonalitatea?
O modalitate de măsurare a traficului corelat cu sezonalitatea o reprezintă compararea traficului de la un an la altul, urmărind vârfuri şi pante similare. De asemenea, poţi compara traficul organic cu cel direct. Dacă sezonalitatea este o cauză a oscilaţiilor traficului, graficul îţi va indica vârfuri şi pante similare.
Dacă business-ul tău foloseşte un blog în comunicarea cu clienţii, este important să verifici ROI-ul, pentru a afla dacă sunt atinse obiectivele stabilite.Metricii pe care trebuie să îi analizezi sunt vizitatorii şi conversiile generate de blog. În exemplul de mai jos se observă că blogul generează vizitatori şi conversii, cele mai multe înregistrându-se la articolul “Awesome 1”, 112 noi vizitatori, respectiv 10 conversii. Aceste informaţii vă ajută să realizaţi un plan cu articolele care au cel mai mare potenţial de convertire, cât şi un calendar al publicării lor.
Rapoartele din Google Analytics nu sunt utile, fără o interpretare corectă. Înţelegerea datelor din rapoarte te poate ajuta să măsori rezultatele campaniei de marketing, să ajungi la prospecţi şi clienţi mai uşor şi să optimizezi. Mai mult, Google Analytics se poate conecta cu AdWords, ajutându-te să evaluezi impactul anunţurilor tale asupra vizitelor de pe website.
Sursa: [1]