Cum Să Scrii Anunţuri AdWords Pentru O Campanie De Succes
Ştirile Săptămânii • 12 – 16 Octombrie
16/10/2015Ştirile Săptămânii • 19 – 23 Octombrie
23/10/201520/10/2015
Succesul unei campanii PPC nu constă doar în structura campaniei, suma de bani licitată sau găsirea cuvintelor cheie potrivite, ci şi în modul de concepere a anunţurilor. Atunci când urmăreşti o poziţionare mai bună sau când bugetul zilnic este redus, îţi poţi concentra eforturile pe crearea anunţurilor mai relevante şi mai convingătoare pentru clienţii tăi, repectând politicile Google Adwords.
Mai jos sunt cinci paşi pe care trebuie să-i parcurgi pentru a crea anunţuri eficiente:
Pasul 1: Notează beneficiile, caracteristicile şi datele statistice
Înainte de scrierea propriu-zisă a anunţurilor, notează toate atributele produsului sau ale serviciului, ce ar putea fi relevante pentru clienţii tăi. Scrie tot ce te-ar putea ajuta mai apoi să realizezi anunţul, indiferent dacă se încadrează în cele 25 sau 35 de caractere limită. Atunci când eşti constrâns de numărul de caractere, creativitatea îţi este îngrădită, motiv pentru care la acest pas nu trebuie să ţii cont de reguli. În urma acestui brainstorming vei aduna o listă de 20 – 40 de rânduri de descriere, gata să fie stilizate în paşii următori.
Exemple de beneficii
Aparate dentare de calitate la preţuri accesibile
Primim pacienţi şi fără trimitere de la medicul de familie
Nu percepem taxă de livrare
Exemple de promoţii
Discount de 20% pentru clienţii noi. Obţine o reducere de 20% la prima tunsoare şi vopsit.
Beneficii pentru pensionari. Reduceri de 30% pentru ecograf.
Reduceri pentru copii. Obţine o reducere de 50% pentru consultaţiile stomatologice.
Exemple de date statistice
Avem peste 100 de pacienţi noi lunar.
Peste 90% dintre pacienţii noştri ne recomandă.
Suntem experţi în ortodontiţie, având peste 50% dintre tratamentele noastre specializate în domeniu.
Pasul 2: Verifică numărul de caractere şi personalizează
Odată ce ai realizat lista atributelor, trebuie să te asiguri că respectă formatul Google AdWords. Deoarece trebuie să te limitezi doar la 35 de caractere pentru un rând de descriere, încearcă să renunţi la cuvintele mai puţin relevante şi concentrează textul pe transmiterea atributelor cheie, pe care vrei să le afle clienţii tăi. Un instrument util pentru numărarea caracterelor îl poţi găsi aici.
Personalizează atributele prin unul din cele patru moduri:
1. Rescrie
Beneficii pentru pensionari. Reduceri de 30% pentru ecograf. → Eşti Pensionar? Obţine Discount De 30% La Ecograf.
2. Redu numărul cuvintelor
Avem peste 100 de pacienţi noi lunar. → +100 Pacienţi Noi Lunar.
3. Scrie afirmaţii, nu propoziţii
Suntem experţi în ortodontiţie, având peste 50% dintre tratamentele noastre specializate în domeniu. → Specializaţi În Ortodontiţie.
4. Foloseşte abrevierile
Discount de 20% pentru clienţii noi. Obţine o reducere de 20% la prima tunsoare şi vopsit. → Discount 20% Primul Tuns & Vopsit.
Pasul 3: Combină rânduri de text ce se completează reciproc
La acest pas combini rândurile de text create, pentru a obţine un anunţ complet. Există câteva indicii pe care le poţi urma în procesul de combinare a textelor:
1. Nu te repeta
Numărul de caractere este deja limitat, nu repeta aceeaşi idee. Scopul este să obţii un anunţ eficient, cu un mesaj clar. Mai jos este prezentat un exemplu de anunţ, ce repetă acelaşi atribut:
Aparat Dentar La Preţ Accesibil.
Ofertă Specială. Preţuri Mici!
2. Scrie pentru potenţialii clienţi aflaţi în targetul tău
Atunci când realizezi un anunţ este important să te pui în locul prospecţilor tăi: Este acesta relevant pentru el? Ce beneficii îi aduce? Îl convinge? Doar pentru că un anunţ sună bine, nu înseamna că va fi şi eficient.
Exemplu negativ: Ortodontiţie Cu Plan De Plată.
Exemplu pozitiv: Aparat Dentar Invizibil – Preţ Mic!
Pasul 4: Foloseşte un Call-To-Action
Un anunţ corect scris nu este neapărat şi convingător, de aceea, este necesar un call-to-action. Pentru a obţine rezultate mai bune, este indicat să existe o conexiune între CTA şi îndemnul utilizat în landing page. Utilizarea aceloraşi cuvinte face ca mesajul să pară mai credibil şi să rămână în mintea utilizatorilor.
Un CTA va spune clienţilor tăi ce acţiune trebuie să realizeze, odată ce au ajuns pe website. Dacă vinzi servicii cu programare prealabilă, un exemplu de call-to-action ar putea fi: „Fă-ţi o programare acum!”
Pasul 5: Testează anunţurile şi ia-o de la capăt
După ce ai parcurs paşii de mai sus, vei obţine mai multe anunţuri, pe care urmează să le testezi. Trebuie să ai în vedere următoarele:
- Stabileşte o perioadă de timp la care să optimizezi anunţurile: 1, 2, 4 săptămâni.
- Setează metrici pe care să îi testezi.
- Pune pauză anunţurilor ce nu afişează rezultate diferite după 4 – 8 săptămâni şi începe o nouă testare.
Realizarea unor anunţuri de calitate joacă un rol important în succesul campaniei AdWords. Acestea dictează cine îţi va vizita website-ul şi cu ce aşteptări o va face. Stârnirea interesului clienţilor şi satisfacerea nevoilor lor trebuie să fie deviza în crearea anunţurile tale.
Sursa: [1]