Cum Să Scrii Titluri Convingătoare Pentru Campanii De E-mail Marketing
Ştirile Săptămânii • 16 – 20 Noiembrie
20/11/2015Bilanţul Black Friday 2015 Pentru Marile Magazine Online
27/11/201524/11/2015
O campanie eficientă de e-mail marketing solicită o atenţie deosebită asupra ofertei pe care compania ta o face abonaţilor, asupra modului în care a fost construit textul, dar şi asupra titlului e-mailului. Dacă în cazul articolelor de blog, atenţia potenţialilor clienţi poate fi captată de imagini, în cazul e-mailurilor singura şansă pe care o ai ca să îi convingi să citească întregul text este prin intermediul liniei de subiect.
Pentru a construi un titlu cât mai convingător trebuie să ai în vedere următoarele:
- Acesta trebuie să facă un rezumat al conţinutului e-mailului. Între cinci şi 10 cuvinte sunt suficiente.
- Trebuie să creeze impresia că este urgent. Găseşte un motiv pentru care abonatul trebuie să deschidă e-mailul cât mai repede.
- Scrie un titlu care să se potrivească cu ceea ce prezintă conţinutul e-mailului. Pistele false îi pot determina pe cititori să se dezaboneze.
- Stârneşte curiozitatea abonaţilor. Foloseşte un cârlig pentru a-i convinge să dea click şi să citească întregul e-mail.
- Oferă un beneficiu. Transmite încă din titlu ce beneficii primesc abonaţii, dacă îţi citesc e-mailul.
Pentru a creşte şi mai mult şansele ca e-mailurile să fie citite şi ca abonaţii să realizeze activităţile dorite de tine, personalizează-le. Verifică lista persoanelor care s-au abonat la e-mailurile tale, inserarea numelor personale sau ale firmelor te poate ajuta să realizezi o comunicare directă. Acest lucru este posibil prin intermediul câmpurilor dinamice.
Înainte de a pune în practică o idee, află la ce reacţionează pozitiv abonaţii tăi. O metodă prin care poţi testa mai multe versiuni de titlu este prin A/B testing. Astfel, vei obţine date concrete, ce pot fi implementate imediat. Trimite prima versiune de titlu doar unei părţi din lista cu abonaţi, iar pe a doua celeilalte părţi, astfel încât, la final vei putea compara rezultatele.
Tot la capitolul testare va trebui să îţi stabileşti nişte metrici pe care să îi monitorizezi, cum ar fi rata de deschidere a e-mailului, număr de click-uri pe anumite link-uri, vânzări sau o combinaţie între acestea, în funcţie de ce este mai important pentru afacerea ta.
Când testezi mai multe versiuni de titlu pentru un e-mail trebuie să ai în vedere următoarele:
- Abonaţii reacţionează mai bine la variantele scurte sau lungi de titlu?
- Obţii rezultate mai bune dacă titlul e-mailului este general sau personalizat?
- Limbajul preferat este unul specific sau general?
- Titlurile convingătoare pentru abonaţii tăi sunt interogative sau exclamative?
- Există rezultate mai bune pentru titlurile ale căror cuvinte încep cu majuscule?
Odată implementate aceste rezultate, trebuie monitorizate pentru a observa dacă au loc anumite schimbări în preferinţele abonaţilor. În acest caz va trebui să realizezi optimizări, pentru a îmbunătăţi rezultatele campaniei de e-mail marketing.
Sursa: [1]