Cum Să Scrii Un Titlu Eficient În Social Media?
Blogul companiei: 10 reguli pentru un blog de succes
19/05/20157 Metrici Importanţi Pentru Social Media
15/06/201528/05/2015
Câte texte citeşti dintre cele cu care iei contact zilnic? Titlurile sunt de cele mai multe ori responsabile de succesul, ori eşecul unui text. Dacă titlul nu va atrage atenţia audienţei din primele secunde, şansele ca materialul respectiv să fie parcurs sunt foarte mici. Părintele publicităţii, David Ogilvy afirma că numărul persoanelor care citesc un titlu este de 5 ori mai mare decât al celor care citesc întregul text. Aşadar, scrierea unui titlu eficient a devenit la fel de importantă ca și realizarea textului propriu-zis.
Iată câteva sfaturi pentru a scrie titluri care atrag cititorii:
1. Foloseşte întrebări în titlu
Întrebările în titlu funcţionează pentru că stârnesc curiozitatea cititorilor, care vor da click pentru a vedea răspunsul. Pentru a te asigura de acest lucru, trebuie să faci referire la un subiect de interes pentru audienţa vizată.
Studiile arată că titlurile ce conţin semnul întrebării înregistrează mai multe click-uri decât cele cu semnul exclamării sau un banal punct. TrackMaven a realizat un studiu în urma căruia a reieşit că 95% dintre titlurile de blog nu conţin semnul întrebării, celelalte 5%, în schimb, sunt distribuite în Social Media în proporţie de 46%.
2. Inserează numere
Folosirea numerelor în titlu îţi poate aduce de două ori mai multe distribuiri în Social Media. Buzzfeed, un site de succes, a constatat că numerele mari atrag cititorii. Creierul uman asociază numărul mare cu un conținut de calitate, din acest motiv cititorii vor percepe că în schimbul click-ului dat vor primi mai multe informaţii relevante.
Conform Moz.com, titlul 30 de moduri de a face experienţa ceaiului mai plăcută a avut o rată a click-urilor de 36%, în timp ce titlul Moduri de a face experienţa ceaiului mai plăcută a avut o rată de doar 15%.
3. Acordă atenţie numărului de cuvinte
Numărul potrivit de cuvinte în titlu depinde de cultura audienţei, astfel încât titlurile în engleză se încadrează între 8 şi 12 cuvinte, pe când italienii îşi pierd interesul faţă de titlurile mai lungi de 12 cuvinte. În general, titlul ideal are 8 cuvinte, studiile arătând că înregistrează o rată de click cu 21% mai mare decât în cazul altui număr de cuvinte.
Pentru a găsi reţeta care funcţionează pentru publicul tău ţintă, trebuie să testezi mai multe titluri. Evită să plictiseşti audienţa cu titluri prea lungi. De asemenea, fereşte-te de cele scurte, care nu transmit ideea principală şi nu stârnesc interesul.
4. Apelează la titlurile care dau sfaturi – cum să/ 10 paşi
Titlurile care fac promisiuni oferă o soluţie rapidă la problema clientului şi sunt utilizate tot mai des. Sfaturile din titlu fac o introducere la cum pot fi acoperite nevoile clienţilor, dacă aceştia vor parcurge întregul text. Pentru a fi eficiente, însă, trebuie să ajungă la publicul interesat de subiect.
5. Foloseşte-te de emoţie
Titlurile care trezesc o reacţie emoţională au o putere mai mare de convingere şi au şanse mai mari să determine o acţiune în rândul publicului. Studiile au arătat că oamenii se simt mai atraşi de lucrurile negative, motiv pentru care în urma analizei titlurilor de pe 100 de bloguri diferite, s-a constatat că cele mai accesate titluri conţin cuvinte precum moarte, sânge, război.
6. Utilizează sentence case
Titlurile ale căror cuvinte încep cu o majusculă sunt preferate în proporţie de 64%, pe când cele cu majuscule în toate cuvintele sunt preferate în jur de 21%.
Sentence case: Cum Să Scrii Un Titlu Eficient În Social Media?
Majuscule: CUM SĂ SCRII UN TITLU EFICIENT ÎN SOCIAL MEDIA?
Lower case: cum să scrii un titlu eficient în social media?
7. Completează titlul cu imagini
Simţul vizual este cel mai dezvoltat, din acest motiv inserarea imaginilor în apropierea titlului va atrage oamenii şi va completa ceea ce cuvintele vor să transmită. Studiile arată că rata click-urilor poate creşte în jur de 27%, atunci când folosim imagini.
8. Fii precis
Această regulă poate fi aplicată la orice text scris, inclusiv la titluri. Acestea atrag mai mult, deoarece par mai credibile. Optează pentru folosirea numerelor ce par rezultate în urma unui studiu, cât mai reale şi evită clişeele.