Cum Să Sponsorizezi Eficient O Postare Pe Facebook
Noua interfață Google AdWords – Ce este diferit?
19/03/2018Lăsăm piesele din playlist să descrie acest articol!
30/03/201829/03/2018
Oricine deţine o pagină de Facebook sau se ocupă de promovarea acesteia, cu siguranţă a observat în ultimii ani o scădere a numărului de followeri expuşi la postările organice. În medie, aproximativ 16% dintre fanii paginii văd în feed-ul lor ceea ce postăm. Însă cum putem ajunge şi la restul de 84%? Sau cum putem targeta alt public, nu doar pe cei care au dat like paginii?
Simplu: sponsorizăm postarea pentru a-i creşte reach-ul. În acest articol vă vom explica care este modalitatea corectă şi eficientă de a sponsoriza/ promova o postare. Nu este de ajuns să scrii postarea şi să apeşi pe butonul de boost post ce apare în colţul din dreapta, iar apoi să alegi o targetare vagă.
Noi recomandăm să optezi pentru sponsorizarea anunţului din Facebook Ads, nu direct de pe pagina de Facebook. Iată şi motivele:
1. Folosirea audiențelor custom și lookalike
Facebook Ads îţi oferă o multitudine de opţiuni specifice de a targeta publicul pe care vrei să îl atingi, spre deosebire de opţiunile pe care le ai dacă alegi să dai boost de pe pagină. Spre exemplu:
- poţi folosi audienţele custom făcute de tine, precum listele de retargeting – persoanele care au ajuns pe site-ul tău;
- poți folosi listele de lookalike făcute pe baza celor de retargeting – persoanele cu interese, comportamente similare cu cele din lista de retargeting.
De asemenea, poţi opta să excluzi una dintre aceste liste dacă ai mai folosit-o în alte campanii şi nu ai vrea să concureze între ele. Şi lista opţiunilor de targetare pe care le ai în plus în Ads Manager poate continua.
2. Targetarea automată a celor mai mari orașe și excluderea altor locații
Al doilea motiv este că atunci când dai boost direct de pe pagina de Facebook nu poţi selecta top 20 de oraşe ale României şi nu poţi exclude o locaţie din targetare. Să spunem că ai vrea să targetezi cele mai mari oraşe din ţară, mai puţin oraşul Bucureşti. Ei bine, doar din Ads Manager poţi face asta, incluzând topul oraşelor şi excluzând Bucureşti.
3. Posibilitatea de a opta pentru un buget zilnic / Programarea ad-urilor pentru a rula într-un anumit interval de zile/ore
Când dai boost de pe pagină eşti obligat să pui un buget total pe toată perioada în care vrei să ruleze boost-ul şi, bineînţeles, data limită la care se va opri. Dar dacă nu te-ai decis încă asupra unui end date şi nu ai vrea să ţi se oprească campania într-o anumită zi? Atunci Ads Manager îţi sare în ajutor oferindu-ţi posibilitatea de a pune un buget zilnic, fără să îţi impună o dată limită şi vei putea opri campania manual.
De asemenea, un alt pro este că poţi programa zilele şi intervalul orar în care vrei să fie afişată postarea, însă în acest caz este necesar să selectezi un buget lifetime şi o dată limită.
4. Placement-uri multiple – Poți alege doar un tip de device sau sistem de operare
În ceea ce priveşte placement-urile, atunci când dai boost postării direct de pe pagină aceasta se va afişa doar în feed-ul de pe Facebook şi Instagram. Din nou, Ads Manager vine cu un mare avantaj: aici poţi selecta şi celelalte placement-uri: Instagram, Audience Network sau Messenger.
5. Adăugare butonului Call-To-Action
Un alt avantaj al boost-ului creat din Facebook Ads este faptul că poţi pune un buton de call-to-action către site. Vrei ca cel care vede anunţul să acţioneze? Atunci spune-i ce ar trebui să facă: să cumpere de pe site, să îți trimită un mesaj, să afle mai multe detalii etc.
Și dacă tot am făcut o trecere peste setările unei postări sponsorizate din Ads Manager, hai să vedem și care ar fi pașii pentru implementare:
- După ce optezi pentru crearea unei campanii noi selectezi obiectivul acesteia: scopul unui boost post este ca publicul tău să interacţioneze cu postarea – Engagement ➳ Post Engagement
- Apoi ajungi la ad-set unde alegi audienţa, placement-urile, device-urile, bugetul. Poți opta pentru un bid automat sau manual şi o metodă de afişare standard sau accelerată şi dacă este cazul, un anumit interval de zile sau ore în care se va afişa anunţul.
- Ultimul pas este ad-ul: aici selectezi pagina de Facebook şi cea de Instagram, apoi alegi postarea de pe pagină pe care doreşti să o promovezi şi adaugi butonul de call-to-action pe care îl doreşti.
Voilà! Campania e gata şi abia aşteptă să “atingă” publicul pe care ţi-l doreşti. 😊