Cum să-ți promovezi afacerea prin Google Ads, în 2023
Cum să crești valoarea medie a comenzii pentru magazinul tău online
07/02/2023Strategie de marketing pentru afaceri la început de drum
05/04/202323/02/2023
Google Ads este cea mai mare platformă de publicitate online din lume, ce le permite companiilor să plaseze reclame pe domeniul google.com și pe site-urile web partenere. Numai în 2022, peste 2 milioane de firme au investit circa 32 de miliarde de dolari în acest instrument de promovare Pay-Per-Click.
Dar cum întotdeauna e loc de mai bine, anul 2023 vine cu o serie de actualizări și automatizări pentru Google Ads. Toate acestea reflectă evoluția tehnologiei și a preferințelor consumatorilor, în era inteligenței artificiale.
Iată 7 dintre cele mai interesante schimbări pe care le face Google Ads, de anul acesta. Fiecare dintre ele te poate ajuta să creezi strategii mai creative și cu adevărat relevante pentru un business modern și publicul țintă.
- Anunțurile extinse sunt de domeniul trecutului
- Campaniile all-in-one deschid posibilități multiple
- Publicitatea audio și video câștigă și mai mult teren
- Targetarea devine tot mai specifică
- Bugetul este maximizat prin noi opțiuni inteligente
- Rezultatele se măsoară mai ușor ca niciodată
- Concurența devine o carte deschisă
1. Anunțurile extinse sunt de domeniul trecutului
De ani de zile, specialiștii în marketing s-au bazat pe anunțurile text de la Google ca element central al campaniilor lor de PPC. Și, pentru a le oferi cât mai multe șanse de expunere, platforma de publicitate a dublat periodic dimensiunea acestor reclame.
De acum, însă, gigantul tech pariază pe calitate, în detrimentul cantității. De aceea, înlocuiește anunțurile text extinse cu anunțuri adaptate la căutări (RSA – responsive search ads). Acestea le permit publicitarilor să creeze mai multe elemente și variante de text pentru un singur ad, pe care Google le va afișa selectiv, în funcție de căutările utilizatorilor. În noul format, Google Ads poate oferi peste 40.000 de versiuni unice ale unui anunț, câtă vreme este bine redactat. Ceea ce înseamnă că reclamele devin mai dinamice și mai relevante ca niciodată.
Totuși, cei mai sceptici susțin că aceste RSA limitează controlul brandurilor asupra propriilor mesaje publicitare, ce s-ar putea afișa trunchiat sau defectuos. Ca să previi orice surpriză neplăcută, încearcă să urmărești performanța fiecărei versiuni de text oferite și să faci ajustările necesare, din mers.
Campaniile all-in-one deschid posibilități multiple
Pentru ca brandurile să obțină beneficii maxime din noile anunțuri dinamice, Google a creat și un nou tip de campanie all-in-one, numit Performance Max. Acesta este complet automatizat și alege strategia optimă pentru fiecare obiectiv, prin diferite îmbinări ale materialelor furnizate – de la texte la imagini foto sau video.
Conform așteptărilor, campaniile Performance Max vor depăși rezultatele celor locale și de cumpărături inteligente, pe care le vor înlocui complet. În plus, datorită parteneriatelor îmbunătățite cu terțe părți, specialiștii Pay-Per-Click vor putea să-și maximizeze raza de acțiune, în rețeaua Google și dincolo de ea. Astfel, vor ajunge mai ușor la segmente de public care preferă alte platforme și instrumente de comunicare decât cele standard de până acum.
3. Publicitatea audio și video câștigă și mai mult teren
Toate tipurile de anunțuri și campanii incluse în varianta îmbunătățită a Google Ads necesită imagini de calitate. De aceea, pentru fiecare reclamă vei putea încărca până la 20 de fișiere foto și video pe care platforma să le folosească prin rotație, în diverse combinații. Iar ca să-ți fie mai ușor să creezi conținut optimizat, contul de Ads îți oferă o serie de unelte și șabloane speciale pentru campaniile desfășurate prin intermediul partenerilor Google și YouTube.
Potrivit datelor recente împărtășite de eMarketer, se estimează că veniturile din reclamele de pe YouTube vor depăși 8 miliarde de dolari în 2023. Și e de așteptat ca acest număr să continue să crească, pe măsură ce agențiile își reorientează strategia și bugetul către tânăra generație, ce preferă muzica, podcasturile și cărțile audio în detrimentul formatului scris.
Google Ads valorifică această tendință și introduce funcția de voice-off pentru reclamele video postate pe YouTube. Deocamdată, sunt disponibile opt variante de voce, pe care le poți accesa cu ușurință, fără să ai nevoie de experiență în editare sau post-producție. Ceea ce nu poate decât să ne bucure, pentru că includerea unei voci face ca aceste anunțuri să fie mai memorabile cu până la 25%, față de cele lipsite de suport vocal.
4. Targetarea devine tot mai specifică
Încă din 2008, Google a introdus cu succes segmentarea în audiențe similare (Similar Audiences) pentru targetare și raportare. Însă, sub presiunea noilor reglementări privind confidențialitatea, compania va elimina treptat această funcție, de la 1 mai 2023.
În schimb, Google Ads va lansa o suită de funcții automatizate pentru targetarea demografică și behaviorală. Pe baza lor și pornind de la datele primare disponibile, vei putea crea noi segmente de public. Astfel, produsele sau serviciile tale vor ajunge nemijlocit la cei cu adevărat interesați să le cumpere, prin reclame personalizate și cât de poate de specifice. Iar asta înseamnă că fiecare leu cheltuit va fi mai bine investit, pentru a-ți aduce conversiile dorite.
5. Bugetul este maximizat prin noi opțiuni inteligente
Pentru optimizarea bugetului investit, Google Ads a creat un sistem de licitație inteligentă și automatizată. Datorită tehnologiei de învățare automată, acesta interpretează sute de semnale pe care licitația manuală le-ar fi omis. Apoi, ajustează în timp real valoarea ofertelor în funcție de obiectivele fiecărei campanii și companii. Iar oricând există opțiuni mai avantajoase decât cele alese de tine, sistemul te avertizează și îți oferă acele alternative.
În plus, de anul acesta nu mai trebuie să setezi și să te limitezi la un buget zilnic fix. În schimb, numărul de anunțuri este limitat la 50 pe zi, dar tu alegi dacă vrei ca acestea să ruleze 24/7 sau doar în anumite zile ori la anumite ore. Iar ca să-ți optimizezi cheltuielile și să crești comanda medie a unui magazin online, poți ajusta ofertele pentru cuvintele cheie folosite, după o perioadă de 90 de zile. Perioada extinsă, față de cea de 30 de zile cu care ne-am obișnuit deja, îți permite să monitorizezi mai atent rezultatele și să iei decizii mai informate.
6. Rezultatele se măsoară mai ușor ca niciodată
Google Ads dezvoltă noi instrumente de monitorizare, statistici îmbunătățite și rapoarte customizabile. Cea mai mare schimbare este introducerea suitei Google Analytics 360. Aceasta combină caracteristicile vechiului Google Analytics cu cele ale altor instrumente precum Search Console și DoubleClick Digital Marketing. Prin urmare, este concepută pentru a le oferi comercianților o perspectivă cât mai amplă asupra performanțelor înregistrate pe toate platformele.
Ca să verifici campaniile și să iei decizii strategice mai informate, chiar și din mers, vei avea acces la aceste date de pe orice dispozitiv. Și cum noile opțiuni de monitorizare și raportare sunt complet automatizate, nu-ți vor lua prea mult din timp pentru configurare sau întreținere.
7. Concurența devine o carte deschisă
În urmă cu doi ani, Google a anunțat că își va extinde programul de verificare a agenților de publicitate și va oferi mai multă transparență. Gigantul tech s-a ținut de cuvânt, iar din 2023 devine și mai simplu să-ți spionezi concurența directă, prin Auction Insights. Această funcție îți permite să vezi cum se comportă reclamele tale în comparație cu cele postate de competitorii din aceeași nișă, pe și în afara SERP, în anumite limite.
Ba mai mult, în Pagini pentru advertiseri, poți vedea toate celelalte anunțuri pe care un brand le-a difuzat în ultimele 30 de zile și chiar să filtrezi aceste rezultate între anunțuri text, imagine și video. Bineînțeles, și reciproca este valabilă. Dar astfel de provocări nu fac decât să crească nivelul calității pentru întreaga industrie.
Prin aceste modificări, Google Ads valorifică din plin tehnologia disponibilă și continuă să fie un atu pentru firmele de toate dimensiunile.
Totuși, pentru gestionarea unei campanii Pay-Per-Click este nevoie de timp, expertiză și o înțelegere aprofundată a tuturor algoritmilor implicați. De aceea, poate fi util să apelezi la o agenție care are deja o experiență vastă și rezultate dovedite în acest domeniu, așa cum este Sinaps. Dacă vrei să afli ce putem face pentru tine, contactează-ne!