Știi să folosești Google Analytics eCommerce Dashboard?
Cunoaște echipa Sinaps Marketing: Anca, Account Manager!
11/05/2018Google Marketing Live 2018: Ce este nou?
10/07/201815/05/2018
Google Analytics ajută la identificarea oportunităților de creștere a afacerilor și la targetarea potențialilor clienți.
La Sinaps Marketing credem cu tărie că analiza datelor și identificarea oportunităților de creștere sunt elemente esențiale ale succesului în cadrul campaniilor noastre, de aceea ne începem ziua jucându-ne cu datele colectate de Google Analytics.
Google Analytics este un tool foarte complex, înțelegerea lui necesită destul de mult timp. De aceea, mulți nu folosesc toate informațiile, pur și simplu nu știu de existența acestora. Însă, există un feature care face lucrurile mult mai simple, și anume Tablourile de Bord, sau Dashboard. Îți prezentăm în continuare de unde pot fi create și utilitatea acestora. În plus, la final vei avea parte de o mică surpriză! 😉
Ce este un DASHBOARD și la ce te ajută?
Dashboard-ul reprezintă seturi de widgeturi care îți oferă o imagine de ansamblu asupra rapoartelor și valorilor cele mai importante pentru business-ul tău. Rolul acestora este de a monitoriza într-un timp scurt mai mulți indicatori sau de a descoperi corelații între diverse rapoarte. În felul acesta vei economisi timp… adică bani.
And the best part, poți modifica intervalul de timp, și toate rapoartele ți se vor updata în funcție de intervalul ales. Totodată poți filtra și analiza datele din Dashboard folosind segmentele anterior create în Analytics.
Tipuri de widgeturi disponibile într-un Dashboard
Există 6 tipuri de widget-uri pe care le poți alege pentru reprezentarea datelor. Poți inclusiv să transformi un pie chart într-un donut chart sau liniile dintr-un bar chart să fie afișate pe orizontală în loc de verticală. Există și anumite minusuri ale acestor reprezentări: de exemplu, timeline chart nu poate afișa un număr total de vizite. Bar chart este excelent pentru comparații, dar nu va afișa procent din total.
Cu toate acestea, un dashboard îți va simplifica munca pentru că vei putea urmări toate datele într-un singur loc.
Cum poți creea un Dashboard?
Cum am menționat, există widget-uri care ajută la realizarea propriul Dashboard, însă poate fi time consuming de multe ori. Așadar, pentru simplificarea acestui proces se poate importa din sutele de Dashboards din Gallery prin simpla apăsare a butonului Create. Acestea pot fi modificate, astfel încât să fie afișate doar datele și rapoartele dorite.
Însă, ca să fie și mai simplu, noi am customizat un Dashboard, Standard e-Commerce Dashboard | SINAPS pe care echipa noastră îl folosește pentru toți clienții cu magazine online, ce au modulul de e-Commerce activat.
Cum te ajută Standard e-Commerce Dashboard?
Standard e-Commerce Dashboard oferă o viziune de ansamblu asupra vânzărilor magazinului online. Trebuie doar selectată perioada de timp pe care dorești să o analizezi și afli care este venitul realizat sau rata de conversie, sursa care a adus cea mai mare parte din venit, device-ul sau orele care îți aduc cele mai multe vânzări.
Cum interpretăm datele?
- Gross revenue – Fiecare business trebuie să aibă un business plan în care să fie trecut venitul estimat pentru perioada următoare. Acest indicator va arăta unde ne situăm conform planului.
- Transactions – Dacă indentificăm o variație mare a acestui indicator, atât în minus, cât și în plus, următorul pas este să analizăm raportul ACQUISITION – All traffic – Source & Medium pentru a descoperi sursa sau sursele care au generat această variație.
- AOV– În general, valoarea medie a unei achiziții este mai mică în perioada reducerilor. Este foarte important de stabilit pragul minim al acestui indicator, prag ce va ține contul profitabil.
- e-Commerce Conversion Rate– Dacă ar fi să fac un top al celor mai importanți indicatori pentru un magazin online, cu siguranță rata de conversie ar ocupa un loc în vârful clasamentului. Scăderea ratei de conversie poate fi influențată de mai mulți factori: trafic nerelevant adus de campaniile plătite, prețuri mari față de competiție și, să nu uităm un aspect foarte important, experiența utilizatorului pe site.
- Revenue by Source / Medium – Ce procent din venit aduce fiecare canal – cum poate ajuta această informație? O primă concluzie ar fi alocarea mai multor resurse canalului care aduce cel mai mare procent din venit. Însă atenție, înainte de a lua decizii de a reduce bugetele pe celelalte canale, trebuie analizat și raportul Conversions – Ecommerce – Multi-Channel Funnels – Path Length, pentru a vedea cum au influențat celelalte canale decizia de achiziție.
- Unique Visitors and Revenue – Cu toții ne dorim ca acest grafic să fie întotdeauna în creștere. Când este în acest trend, nu putem decât să ne bucurăm că ceea ce facem merge conform planului. Însă, când această curbă începe să scadă, trebuie începută o analiză minuțiosă pentru identificarea cauzei.
- Best Hours for Sales (24-hr) – Cunoașterea și aplicarea acestor informații vor crește profitabilitatea campaniilor de marketing online – Bugete și bid-uri mărite pe intervalele orare care convertesc cel mai bine.
- Best Seller top 10 – Informațiile despre cele mai vândute produse sunt esențiale atât pentru proprietarii de magazine, pentru a se asigura că stocul pe aceste produse este suficient, cât și pentru echipa de marketing, pentru a crește promovarea pe produsele pentru care se identifică o cerere mare.
- Transactions and e-Commerce Conversion Rate by Device Category – Pe lângă deciziile de marketing care se pot lua pe baza acestor date, acest raport trebuie folosit pentru optimizarea site-ului. Dacă cea mai mare parte a tranzacțiilor se efectuează de pe device-uri mobile, trebuie ca site-ul să fie mobile friendly, cu pași ușor de urmat în finalizarea comenzii.
Adaugă Dashboard-ul creat și folosit de echipa Sinaps Marketing în contul tău de Google Analytics.
Asigură-te că ești conectat cu contul de Analytics pentru care vrei să imporți Dashboard-ul. Link-ul de mai jos va genera un nou tablou de bord, privat, exclusiv pentru contul tău.
Folosește Dashboard-ul Google Analytics