Marketing Online – Pipeline de Vanzari
e-Commerce: De ce prea multe fotografii pot crea confuzii pentru consumatori?
04/06/201420/01/2014
Dezvoltarea rapidă a internetului a făcut ca un simplu site de prezentare să nu mai fie suficient pentru o companie care dorește să se promoveze în mediul online.
Utilizatorii de Internet folosesc acest mijloc pentru a se informa și pentru a cumpăra diverse bunuri și servicii, iar adeseori nu se rezumă doar la site-ul companiei, orientându-se și spre site-urile de socializare, știri, etc.
Varietatea modalitaților de atragere a clienților prin Internet poate deveni copleșitoare în realizarea unui plan de marketing eficient, care să își indeplinească obiectivul: vânzari cât mai mari cu investiții minime.
Pentru obținerea celor mai bune rezultate este necesar un plan de lucru bazat pe un flux corect de vânzare online.
1. Surse de trafic.
Aducerea de vizitatori pe site este esențială pentru obținerea de clienți. Astfel primul pas îl reprezintă atragerea acestora prin diferite modalități: listarea printre primele rezultate la căutarile în cele mai mari motoare de căutare (Google / Bing / Yahoo) , prezența pe rețele sociale precum Facebook, Google+ sau Pinterest, publicitate platită sau bannere pe diferite site-uri.
2. Vizitatori pe site.
Mai mult trafic pe site nu înseamnă neaparat și mai mulți vizitatori interesați de produsele și/sau serviciile companiei. Este important ca fiecare sursă de trafic sa fie studiată și monitorizată, astfel vor fi identificate cu ușurință canalele care aduc mai mulți clienți sau care au costuri mai mici.
Spre exemplu, monitorizarea traficului de pe site ne poate spune dacă prin intermediul paginii de Facebook vin mai mulți clienti decât prin intermediul unui banner publicitar de pe un site de știri.
3. Interacțiunea cu site-ul.
Această etapă presupune identificarea traficului “de calitate”, adică acei vizitatori cu adevarat interesați de oferta comercială a companiei. Monitorizarea acestui segment valoros de trafic oferă informații utile despre comportamentul acestora pe site: ce produse sau servicii preferă, ce fel de informații găsesc interesante sau cât timp petrec în medie pe site până se decid să cumpere.
4. Colectarea informațiilor.
Odată trezit interesul vizitatorilor, aceștia trebuie să aibă o modalitate ușoară și rapidă de a contacta compania. Informațiile de contact ar trebui să fie cât mai vizibile sau contactarea companiei să fie la maxim doua click-uri distanță.
5. Oportunități de vânzare.
Vizitatorii care îți lasă datele de contact pe site-ul companiei sunt transferați cu ușurintă câtre reprezentanții de vânzari, pentru selectarea potențialilor clienți.
6. Vânzare.
Odată identificați potențialii clienți, departamentul de vânzari va trebui doar să finalizeze vânzarea.
Pe baza acestui model poate fi construit cu ușurință un sistem de creștere și optimizare a vânzarilor prin mediul online:
Un astfel de sistem prezintă urmatoarele avantaje:
- Fiind un sistem ușor de implementat, oferă rezultate într-un timp mai scurt;
- Monitorizarea transparentă a costurilor permite un control mai riguros al cheltuielilor;
- Flexibilitatea sistemului permite adaptarea pentru orice tip de piață;
- Cheltuieli minime de implementare – Poate fi integrat cu alte sisteme de marketing;
- Sistemul poate fi dezvoltat și modificat pe măsura rezultatelor.
Rezultate:
- Creșterea numărului de vizitatori de calitate pe site;
- Creșterea numărului de clienți potențiali veniți din mediul online;
- Creșterea notorietății firmei – Mai mulți clienți (vânzari direct prin site cât și vizitatori ai site-ului care contactează compania prin alte canale: telefon, vizita,etc.)