Nu știi cum să-ți comunici brandul în social media? Iată trei principii!
Campanii Google AdWords cu doar 1 Euro / Luna !
31/10/2014Remarketing Dinamic – Cum să afișezi reclame adaptate clienților tăi
04/03/201525/11/2014
Chiar dacă ai o companie mică, care face primii pași în a comunica online, sau reprezinți un business mai mare care de-abia acum își îndreaptă atenția către comunicarea directă cu clienții și publicul folosind social media, trebuie să știi că prezența pe acest mediu e ca o sabie cu două tăișuri. Iată trei principii de bază.
1. Comunicare “ca la carte”
Ai în social media un loc de joacă în care să testezi și să exersezi campanii, pornind de la insight-uri primite direct de la fanii tăi. Dar e un loc de joacă periculos – dacă publicul îți poate ierta o scăpare, nu înseamnă că îți va ierta cinci.
Este foarte important să acorzi atenție și responsabilitate întregului “engineering” de comunicare – de la brief-ul către agenție până la decizia asupra conceptului de campanie și asupra execuțiilor. Doar așa vei putea crea, alături de agenția cu care lucrezi, un cadru în care raportările și măsurarea rezultatelor să fie eficiente.
2. Gândește în termeni de relații
Da, în social media îți poți îmbunătăți și crește conversiile (aici îți recomandăm și articolul nostru despre Facebook Ads). Dar în primul rând, e un loc în care deschizi ușa relațiilor directe cu publicul, transparente și benefice pentru ambele părți. Atunci când planifici campanii, fii sigur că acorzi destul spațiu de mișcare pentru soluții creative și juste în poziționarea brandului tău și că toate părțile implicate în proces înțeleg bine obiceiurile consumatorilor și lumea brandului.
Comunitățile se pot închega destul de rapid, dacă apropierea le este firească și confortabilă, construită pe premise autentice, dar într-o mare majoritate, oamenii au nevoie de timp ca să capete încredere în prezența unui brand. Ca în orice relație, timpul construiește și oferă o dimensiune solidă. Nu te aștepta la rezultate imediate dacă de-abia intri în social media, ci ajută-te de această mișcare ca să-ți cunoști dintr-o altă perspectiva publicul.
3. Măsoară de două ori, taie o singură dată
Ca să măsori cu adevărat “sănătatea” comunității tale în social media, trebuie să analizezi tabloul de ansamblu.
Bineînțeles că ratele de engagement sunt foarte importante, dar analiza în profunzime trebuie să ajungă atât în relația calitativă cu publicul, cât și în asocierile cu ceilalți indicatori (numărul de mesaje private, subiectele abordate acolo, click-urile care merg în afara rețelei, de exemplu).
Ce e frumos în social media e faptul că analizând aceste date, observi extrem de rapid ce merge și ce nu. Vei avea feedback imediat și vei putea planifica schimbările justificat, argumentat.