PPCește Românește
#lifewithsinaps de acasă – sau experiența WORK from HOME a echipei SINAPS
27/04/2020Trimestrul 4 Pentru Afacerile Online: Bătălia Ofertelor & Clickurilor
14/10/202030/09/2020
Finalul de an este crucial pentru toate companiile, iar moda ultimului deceniu dictează mișcări ample ce se pot desfășura în doar 3 luni: Black Friday, Cyber Monday, inevitabilele Sărbători de Iarnă – în prim plan Crăciunul, culminând apoi cu Revelionul.
În spațiul românesc, datorită influențelor religioase puternice și a evenimentelor istorice, ne putem mândri cu o paletă mai largă de oportunități de promovare. Astfel, la cele menționate anterior, adăugăm cu generozitate și: Sfântul Andrei, sărbătoarea Sfântului Nicolae și Ziua Națională A României.
Cronologic acum, să vedem cum putem transforma aceste evenimente românești în oferte speciale pentru (potențiali) clienți.
Sfântul Andrei
Sărbătoarea Sfântului Andrei deschide oficial sezonul sărbătorilor la români și, implicit, dă startul campaniilor tale de promovare pentru această perioadă din an. Pentru că sărbătoarea în sine are influențe religioase și se adresează doar unei categorii de consumatori, poți beneficia la maximum de această zi dacă știi cum să te adresezi publicului.
Pe scurt, pune în lumină faptul că ceea ce vinzi ar fi cadoul ideal pentru o oarecare persoană ce își sărbătorește ziua onomastică. În cazul în care comercializezi flori, adaugă oferte precum transport la domiciliul sărbătoritei sau discount la un număr anume de fire de flori – absolut orice, dar evidențiat că ar fi atenția de care persoana sărbătorită are nevoie.
Ziua Națională a României
Ziua Națională sau 1 Decembrie e ocazia ta ideală să promovezi tot ce ține de mediul autohton. Produsele românești din portofoliul tău sunt exact ce ai nevoie în această zi a anului; promovează-le intens și mândrește-te cu acest avantaj competitiv!
Susține ideea de consum local de la branduri autohtone și responsabilitatea civică! Cum trendurile BIO, 100% Organic, ”Din materiale reciclate/naturale” etc. sunt în plină ascensiune, nu uita să menționezi aceste aspecte ”vitale” în campaniile tale acolo unde este cazul – cu ocazia aceasta te poți remarca și pe latura de sustenabilitate.
Concurența poate fi acerbă în preajma zilei de 1 Decembrie, dar aceasta nu înseamnă că nu poți oferi clientului o experiență inedită: ai grijă ca pachetul să fie livrat în timpul estimat, obiectele fragile să fie ambalate corespunzător, scrie-i un mesaj de mână, dacă timpul îți permite.
Dacă nu, lasă o amprentă unică și neașteptată în colet – un customer experience corespunzător face mai mult decât toate canalele de promovare pe care ești prezent. Adaugă acum niște coduri de reducere ce se obțin pe baza unei comenzi plasate și care pot fi folosite ulterior în apropierea sărbătorilor mari (Moș Nicolae, Crăciun).
Alege să te promovezi atât pe Google, cât și pe Facebook pentru o vizibilitate mai bună. Lasă clișeele la o parte – nu e momentul să menționăm că ia, sarmalele și tricolorul sunt ce ne leagă de această țară. Fii unic și spune-ți în câteva cuvinte propria poveste, inspirată doar de tine și de afacerea ta.
Nu uita – e perioada ideală să folosești latura emoțională în favoarea business-ului pe care îl deții! Creează un hashtag doar al tău pentru această zi și urmărește reacțiile oamenilor – așa poți descoperi publicul care este atras de ceea ce tu comercializezi. Investește în grafică de calitate, stabilește bugetul pentru luna în curs și setează niște așteptări realiste!
Moș Nicolae
Ziua de Moș Nicolae e de așa natură încât până pe data de 6 decembrie trebuie să îți fi rulat deja toate campaniile și ofertele pentru această sărbătoare. Altfel spus, odată ce ai terminat cu specificul autohton, pornești imediat campaniile pentru această sărbătoare a copiilor și nu numai: scoate în evidență jucării, cărți, articole de îmbrăcăminte, pachete promoționale – orice poate fi un cadou, atâta timp cât îl prezinți în această lumină.
Sugerează ideea de generozitate și bunăstare – oferte de neratat plasate strategic în site și chiar categorii speciale pentru cadouri de sărbători pentru cei mai puțin inspirați. Asigură-te că ai campanii cât mai variate; alternează transportul gratuit cu pachetele 1+1, cu diverse recompense, puncte în plus și vouchere de reducere. Schimbă strategia în mod constant și vezi ce funcționează cel mai bine pentru categoriile promovate.
Pe Facebook poți trece la un alt nivel: realizează sondaje și concursuri prin care poți afla ce este predispus să achiziționeze publicul țintă de la tine. Invită potențialii clienți să se aboneze la newsletterul tău, cu promisiunea unui cod de reducere pe care îl pot folosi la următoarea comandă – o modalitate simplă de a-ți construi o bază de date cu contacte. Dacă nu folosești aceste informații acum, sigur îți vor fi de folos mai târziu.
Perioada Crăciunului
Cumpărăturile de sărbători de anul acesta vor fi puțin diferite față de anii trecuți, Spre exemplu, între 31% și 61% din cumpărătorii din țările Central-Estice Europene afirmă că pandemia le va afecta comportamentul normal de cumpărare din timpul sărbătorilor de iarnă.
Acest lucru face ca planificările obișnuite să fie un adevărat challenge pentru că, în fapt, nimic nu mai este normal. Așadar, atenția în cea mai mare parte va cădea asupra mediului online, statisticile previzionând procente de 30-70% dintre cumpărători să se regăsească în magazinele electronice.
Acum, e la latitudinea ta strategia pe care vrei să te axezi: fie pregătești campanii în online și postări sponsorizate pe care le lași să ruleze întreaga lună Decembrie, fie lași totul pe ultima sută de metri, să spunem după 20 decembrie. Alegerea îți aparține, compară plusurile și minusurile de fiecare parte și descoperă ce s-ar putea potrivi cel mai bine modelului tău de business.
Indiferent de strategie, ia în considerare promovarea pe cât mai multe canale pentru vizibilitate și, de ce nu, chiar brand awareness. Pregătește logistica din timp, de la tot ce înseamnă contracte cu furnizori până la firme de curierat. Asigură-te că oamenii tăi sunt capabili să facă față cererii spontane – ia în considerare să angajezi sezonier pentru această perioadă din an. Orice insight despre audiențele tale pe care l-ai obținut prin evenimentele comerciale anterioare – acum e momentul să-l folosești!
De asemenea, nu uita că este perioada ideală să folosești latura emoțională în favoarea afacerii tale, iar acest lucru se poate reflecta foarte bine în modul tău de a descrie produsele (copy-urile anunțurilor). Folosește baza de date cu clienți și trimite ocazional câte un newsletter informativ despre reducerile care au sau vor avea loc în magazinul tău. Alternează promoțiile, oferă vouchere, adaugă catalogului și produse sezoniere – decorațiuni, jucării etc. Schimbă bannerele din site cu o grafică veselă, ce respectă paleta de culori specifică acestei sărbători. Vizual, site-ul tău trebuie să atragă – implicit, să fie în ton cu atmosfera sezonului.
Creează un landing page special pentru ofertele de Crăciun – grupează produsele în funcție de tematică, alege un mesaj atrăgător în prim plan, oferă chiar tu sugestii de cadouri celor mai puțin inspirați, scoate în evidență beneficiile cu care vin la pachet comenzile plasate la tine (transport gratuit, puncte cadou etc), conturează un cadru care să facă utilizatorul să înțeleagă cât de puțin mai este și că el trebuie să ia acțiune chiar acum (un countdown, spre exemplu).
Dacă vrei să fii cu un pas deasupra tuturor, creează din timp o secțiune de blog pe site și oferă acolo idei inspirate de cadouri, inserând câte un CTA ce redirecționează cititorul în magazinul tău online.
În spiritul sărbătorilor, poți face un customer experience formidabil, care să te recomande pentru viitor: poți oferi opțiunea de împachetare cadou a produselor comandate, poți oferi chiar tu o mică atenție în colet, poți crea oferte personalizate de tipul coșulețelor festive.
Fii creativ și lasă-ți imaginația să lucreze pentru tine – totul ține de modul în care prezinți ceea ce ai.
SURSE: [ Think With Google 1 ] ; [ Think With Google 2 ] ; [ Think With Google 3 ] ; [ Content Speed ]