Profită de evenimentele Primăverii: În luna lui Mărțișor, convertește mai ușor
Cum continui relația cu clienții după campania de marketing
03/09/2021Sinaps împlinește 9 ani
07/03/202203/03/2022
Venirea Primăverii și în special evenimentele care au loc în luna Martie – 1 Martie și 8 Martie – sunt un prilej perfect pentru a crea campanii de promovare pe Google Ads sau Facebook Ads care să aducă mai mulți clienți pentru business-urile din mediul online.
În această perioadă, atât bărbații, cât și femeile sunt în căutare de cadouri pentru cei dragi, moment ideal pentru antreprenori de a veni cu produse care să inspire și să ofere zâmbete. Iată câteva dintre aspectele pe care trebuie să le iei în considerare pentru a converti mai ușor și a avea campanii PPC performante în această lună:
- Identifică industriile care se pliază eventimentelor și au posibilități de creștere
- Adaptează conținutul în funcție de evenimente
- Promovează ofertele avantajoase și pachetele atrăgătoare
- Definește audiența și targetează specific
- Testează mai multe tipuri de campanii
- Pregătește din timp campania de Paște
1. Identifică industriile care se pliază eventimentelor și au posibilități de creștere
Fiindcă luna Martie este dedicată femeilor dintotdeauna, iar bărbații sunt în căutare de flori, mărțișoare, bijuterii, articole fashion sau cadouri simbolice, business-urile din aceste industrii pot profita de această ocazie.
Dacă produsele tale se pretează pentru a fi oferite în dar, atunci e momentul perfect pentru a-ți crește vânzările. Astfel, focusul în această lună este pe florării, magazine cu bijuterii, magazinele online cu haine, magazine care personalizează cadouri, restaurante, saloane de înfrumusețare, magazine cu produse de beauty & skincare și chiar librării.
Totuși, în situația în care serviciile/produsele business-ului tău nu sunt direct legate de temele lunii martie, cu puțină creativitate poți veni cu o promovare relevantă și atrăgătoare pentru orice public, cum ar fi un cadou simbolic (un mărțișor sau o felicitare personalizată) care te vor ajuta să-ți crești notorietatea.
2. Adaptează conținutul în funcție de evenimente
Este important să adaptăm conținutul și campaniile în funcție de ocaziile din fiecare lună și să venim cu informații care să atragă și să convingă clienții.
Testează grafică nouă, mesaje variate și de diferite dimensiuni. În general mesajele scurte, puternice, prind cele mai bine, însă textele lungi vor descrie mai bine ce vrei să transmiți.
Astfel, putem testa grafica noua, mesaje variate și de diferite dimensiuni (în general cele scurte prind cel mai bine, însă poți testa și texte mai lungi) sau tipuri de anunțuri pe care nu le-am mai avut în trecut în campanii (carusel, video, story, newsfeed, collection).
3. Promovează ofertele avantajoase și pachetele atrăgătoare
Ce motiv mai bun poți avea pentru a face o reducere sau o promoție decât acela de a sărbători 1 Martie? Profită de entuziasmul și mentalitatea proaspătă din jurul primelor zile de primăvară pentru a stimula intenția de cumpărare a clienților.
Într-o eră în care magazinele online sunt la ordinea zilei, tu te poți diferenția de competitori prin elemente de noutate, așa cum sunt discounturile sau pachetele cu mai multe tipuri de produse. Astfel, poți atrage consumatorii prin crearea unei strategii de preț nouă, care să te avantajeze, atât pe tine ca brand, cât și pe clienți.
4. Definește audiența și targetează specific
Identificarea publicului țintă este unul dintre cei mai importanți pași de care trebuie să ținem cont pentru a avea campanii PPC eficiente. Luna Martie este ocazia perfectă pentru a folosi audiențele demografice, de gen, vârstă sau a ținti interesele clienților. În funcție de platforma pe care implementezi campaniile, poți crea diferite tipuri de audiențe: customer, lookalike, in-market sau affinity market.
Atât pe Facebook, cât și pe Google poți selecta categorii și subcategorii de interese nișate, pe care le poți folosi în campaniile PPC pentru a ajunge la publicul tău țintă. Câteva exemple pe care le poți utiliza în campanii, în luna Martie sunt: Mother’s Day, Gift, Fashion, Gift shop, Flowers, Jewelry etc. Este foarte clar că ținta principală sunt bărbații, însă nu exclude femeile din aria ta fiindcă și acestea pot fi în căutarea unui cadou, fie pentru mamele lor, fie pentru prietenele, surorile sau colegele de la locul de muncă.
5. Testează mai multe tipuri de campanii
Proverbul românesc ”Cu o floare nu se face primăvară” are un miez de adevăr, așa cum putem și noi spune faptul că o singură campanie în Google sau Facebook nu îți garantează vânzări numeroase în perioada 1-8 Martie.
Din acest motiv, este important să testezi mai multe tipuri de campanii pe platformele de socializare, dar și pe Google. Poți implementat, atât campanii cu obiectiv pe conversii, cât și cu obiectiv pe trafic pentru a aduce utilizatorii pe site-ul tău. În același timp, o campanie de remarketing sau RLSA este esențială în orice cont de promovare, fiindcă prin intermediul acesteia vei retargeta persoanele care au adăugat produse în coș sau au vizualizat anumite pagini de pe site.
Printre cele mai folosite tipuri de campanii din Google se numără campaniile de Search și cele de Shopping, în special pentru zona de eCommerce . Însă, dacă pentru un business o campanie de Smart Shopping generează vânzări mulțumitoare, pentru o alta aceasta poate fi un adevărat eșec.
Recent, Google a introdus un nou tip de campanie, Performance Max, care încorporează campanii de Search, Display, Gmail, Video, Google Maps si YouTube. Astfel, serviciile/produsele tale pot fi promovate folosind o singură campanie pe întregul inventar Google. Pentru început merită să testezi și să vezi dacă aceasta se pliază pe modelul tău de business și pe produsele din magazinul tău.
6. Pregătirea campaniei pentru Paște
La jumătatea lunii Martie, imediat după 8 Martie, este momentul oportun de a porni campania pentru Paște cu un landing page potrivit, produse care se pliază sărbătorilor Pascale și bannere reprezentative.
Paștele și perioada respectivă este una din perioadele în care românii își cresc apetitul pentru consum.