5 Scripturi Extrem De Utile Pentru Google AdWords
Cunoaște echipa Sinaps Marketing: George, Senior Graphic Designer!
26/01/2018Noua interfață Google AdWords – Ce este diferit?
19/03/201815/03/2018
Scripturile de Google AdWords sunt în esență bucăți de cod de Javascript, ce se pot programa să ruleze în mod automat în conturile de Google AdWords. Dar, în realitate sunt mai mult de atât – sunt răspunsuri la probleme cu care specialiștii Pay-Per-Click s-au confruntat des și o modalitate de a crește eficiența și performanța în campaniile plătite pe Google.
Totodată, acestea sunt o necesitate pentru orice agenție sau administrator de cont Google AdWords. De la automatizarea anumitor task-uri de rutină, la alerte și optimizări, scripturile sunt o modalitate foarte bună pentru a-ți ușura munca și pentru a te asigura că un cont este în permanență sub control, chiar și atunci când nu ești online.
La Sinaps Marketing am testat sute de scripturi, cu diferite roluri. Le prezentăm mai jos pe cele mai utile, mai ușor de implementat și pe care le folosim noi cel mai des:
1. Account Summary Report
Account Summary Report (Sumar de cont) este un script ce generează rapid un raport privind performanța campaniilor de Google AdWords. Scriptul se bazează pe statisticile din ziua anterioară, iar opțional poate trimite și un e-mail cu datele curente. Informațiile standard ce vor fi incluse în raport sunt: costul, costul mediu pe click (CPC), rata de click (CTR), poziția medie, afișările și click-urile, dar acestea se pot schimba cu alți metrici, raportul devenind din ce în ce mai complex.
Citește mai multe despre Account Summary Report pentru Google AdWords aici: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/account-summary
2. Link Checker
Link Checker sau probabil cel mai util script pentru conturile de AdWords cu multe anunțuri, cuvinte-cheie și extensii de anunțuri – Acest script verifică automat paginile de destinație din contul de Google AdWords, identificând automat erori tip 404 sau “Pagina nu a fost găsită”. Când ai un cont cu peste 10.000 de cuvinte-cheie, mii de anunțuri și sute de extensii, verificarea manuală a tuturor URL-urilor poate fi o corvoadă. Scriptul este util în special pentru magazinele online, unde sunt produse ce ies rapid din stoc, unde există pagini temporare destinate diferitelor promoții (BlackFriday, Crăciun), etc.
Link Checker poate fi configurat să verifice toate cuvintele-cheie, extensiile Sitelinks și toate anunțurile, inclusiv cele pe pauză. La finalul verificării aplică un label peste ce a trecut și generează un raport privind erorile identificate.
Citește mai multe despre Link Checker pentru Google AdWords aici: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/link-checker
3. Account Anomaly Detector (Detector de anomalii)
Account Anomaly Detector este un sistem de alertare foarte eficient, ce poate trimite automat notificări pe e-mail în momentul în care identifică un comportament ciudat pe campaniile de Google AdWords. Acest script analizează statisticile din trecut, compară datele de astăzi cu ce s-a întâmplat în aceeași zi, în fiecare săptămână din ultimele 6 luni (26 de săptămâni).
Scriptul se poate configura să ruleze și să trimită notificări zilnic, dar și o dată pe oră în cazul în care vrem să ne asigurăm că un cont Google AdWords este în permanență sub control.
Citește mai multe despre Account Anomaly Detector pentru Google AdWords aici: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/account-anomaly-detector
4. Ad Performance Report
Anunțul text este unul dintre cele mai importante aspecte ale promovării online prin Google AdWords. În spatele unui anunț se regăsesc o mulțime de setări, targetări și ajustări, iar în doar câteva secunde acesta trebuie să convingă un utilizator să intre pe site-ul tău. Ad Performance Report (Raport privind performanța anunțurilor) va genera automat un raport detaliat privind anunțurile tale și calitatea acestora.
Ce ne place este că putem analiza rapid date precum: pe ce titlu de anunț avem cel mai mare cost, ce anunț are cel mai bun CTR sau câte anunțuri avem cu un anumit URL. Citește mai multe despre Ad Performance Report aici: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/ad-performance
5. Keyword Performance Report
Un raport similar ca funcționalitate cu cel legat de performanța anunțurilor, doar că ia în calcul un metric foarte important pentru cuvinte-cheie: scor de calitate. În raportul generat pe Google Drive putem vedea rapid: ce număr de cuvinte-cheie avem pe un anumit scor de calitate, câte cuvinte avem pe poziția 1 sau rată de click pe o anumită poziție.
Citește mai multe despre Keyword Performance Report pentru Google AdWords aici: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/keyword-performance
Fie că vorbim despre simple notificări, analize detaliate sau modificări de rutină în conturi, scripturile Google AdWords pot reprezenta uneori o plasă de protecție, iar alteori un partener ce este permanent în alertă. Noi combinăm experiența și capacitatea rapidă de adaptare a unui PPC Specialist cu monitorizarea constantă prin scripturi pentru a ne asigura că orice cont este atent supravegheat și mereu sub control.