Studiu de caz Black Friday – Nichita.ro

De la Plan la Performanță: Saltul către Triplarea Vânzărilor pentru Nichita.ro în Black Friday

Istoric

Atelierul Nichita este o afacere de familie cu o istorie de peste 20 de ani în producția de curele și accesorii din piele naturală și aliaje de staniu.

Fondat în 1994 de către Petre Nichita, atelierul a început prin colaborarea cu firme internaționale pentru producția de curele și catarame. De-a lungul timpului, atelierul și-a construit reputația pe calitatea produselor sale, ajungând să producă pentru diferite branduri din străinătate.

Garanția pe viață oferită de atelier nu e doar un angajament comercial, ci o mărturie a încrederii în materialele alese și în măiestria meșterilor ce dădeau viață fiecărui produs.

Obiective

Triplarea vânzărilor online totale în perioada Black Friday față de media lunară a perioadei Octombrie 2022 – Octombrie 2023.
Dublarea ROAS-ului pe Facebook Ads.
Menținerea valorii medie a coșului de cumpărături (chiar dacă reducerile au fost mai mari).

Perioadă analizată

Octombrie 2022 vs Octombrie 2023

Strategie

Pentru Atelierul Nichita, strategia de marketing online pentru Google Ads și Facebook Ads a fost revizuită pentru a optimiza performanțele și a obține rezultate mai bune.

  • Pentru Google Ads, am adoptat o abordare cuprinzătoare, investind în cele 2 campanii principale: Search, PMax. Am acordat o atenție deosebită zonei de PMax, care este sursa principală de generare conversii.
  • Bugetul disponibil a fost distribuit în mod strategic pe diferitele perioade cheie din luna Noiembrie, inclusiv Black Friday Teasing, Black Friday, Black Friday Final Days.
  • Am definit publicul țintă și am segmentat fiecare tip de campanie în funcție de acesta, asigurându-ne că mesajele sunt relevante și personalizate pentru fiecare segment.
  • Am integrat mesajele Teasing, Sales și Final Days atât în campaniile de Google, cât și în cele de Facebook, pentru o coerență și o experiență fluidă a utilizatorului. Astfel, am creat și un efect de awareness pe baza imaginilor sugestive ale brandului.
  • Având în vedere dinamica ofertelor în perioada Black Friday, am implementat zeci de campanii adaptate, asigurându-ne că suntem flexibili și reactivi la schimbările rapide de pe piață. Aceste campanii au inclus reclame de teasing, start black friday, reminder, last days reminder.
  • Am dezvoltat un sistem intern de urmărire a performanțelor din cont, personalizat pentru a răspunde nevoilor specifice ale Atelierului Nichita, astfel încât să putem evalua și optimiza eficient rezultatele campaniilor.
  • Pentru a automatiza procesul și a asigura o gestionare eficientă a bugetului, am implementat reguli automate pentru ajustarea treptată a bugetului în funcție de performanțele din zilele anterioare, maximizând astfel eficiența și rezultatele campaniilor.

Rezultate

Google Ads

Conform Analytics, Google CPC a adus pe site un număr de 7,447 utilizatori pe site dintre care 6,905 au fost utilizatori noi.
Cele mai multe vânzări au fost generate de către campaniile:
Brand Protect: ROAS 41
Search – Curele: ROAS 8
Performance Max: ROAS 5

Facebook Ads

Creștere venit Noiembrie 2023 față de Octombrie 2023: 170%
Creștere venit Noiembrie 2023 față de Noiembrie 2022: 122%
Creștere tranzacții Noiembrie 2023 față de Octombrie 2023: 160%
Scădere cost per conversie: 34% față de Octombrie 2023, 5.7% față de Noiembrie 2022
Creștere ROAS: 133% față de Octombrie 2023.

Buget investit:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023

Trafic:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023

Venit:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023

Conversii:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023

ROAS:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023

CPA:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023

C/V:
1.11-30.11 2022 vs 1.11-30.11 2023