Studiu de caz Facebook Ads – Sosetaria.ro
Strategii de creștere a ROAS-ului în platforma Facebook Ads
Istoric
Șosetăria este primul magazin online de ciorapi, dresuri și șosete din România. Acesta reunește zeci de producători internaționali de dresuri, șosete și lenjerie intimă într-un singur loc. În anul 2021 au înființat și primul showroom în Timișoara unde consumatorii au posibilitatea de a ridica o comandă plasată online sau de a achiziționa direct produsele preferate.
De la an la an cifra de afaceri Șosetăria este în plină ascensiune, în 2023 având o cifră de afaceri de 4.477.049 RON.
Obiective
Sinaps a început colaborarea cu Șosetăria pe 6 Iulie 2023.
Clientul și-a dorit de la început un ROAS constant de minim 6.5, dar și o comunicare transparentă și o planificare în avans a promoțiilor lunare.
Perioadă analizată
Martie 2024 vs Martie 2023
Analiză
La preluarea contului am observat că multe categorii de interes pentru consumator nu erau promovate.
Am observat și un interes crescut pentru activările cu „Transport Gratuit”, ceea ce ne-a determinat să alocăm mai mult buget în zilele când era momentul acestor activări.
La preluarea contului, activările erau utilizate doar în campanii cu obiectiv de conversie și se crea campanie separată pentru fiecare activare.
Se foloseau video-urile doar în zona de reels și majoritatea activărilor erau preluate din organic, fără a se merge pe o strategie diferită în anunțurile plătite.
Singura strategie de bidding care se folosea a era „highest volume”. Dar echipa Sinaps a observat noi oportunități și au adus rezultate foarte bune și în campaniile cu strategii de bidding precum „target ROAS”, „cost cap” sau „bid cap”.
Strategie
În cadrul acestui proiect au fost implementate și alte strategii de bidding, distincte de cele deja existente în contul Șosetăria.
A fost inițiată o campanie dedicată activărilor Advantage+. De asemenea, au fost dezvoltate campanii ce acoperă întregul funnel de achiziție, cu scopul de a promova produsele de interes.
În aceste campanii s-a acordat o atenție sporită utilizării anunțurilor dinamice și a frame-urilor dedicate, elemente ce erau anterior limitate doar la campaniile de remarketing dinamic și prospectare.
În plus, au fost elaborate anunțuri de tip carousel static și collection.
În campaniile cu obiectiv de conversie au fost integrate materiale video, distribuite pe placement-urile Instagram și Facebook. Anunțurile de tip Single Image sau video, utilizate pentru activări, au fost incluse în campaniile menționate în planificare prin utilizarea post ID, pentru a menține nivelul de engagement.
În plus, au fost implementate audiențe custom, atent segmentate pe categoriile de produse promovate, care nu fuseseră exploatate anterior în cont.
Unul dintre obiectivele strategice a fost să ne validăm observațiile privind efectul ofertei „Transport gratuit” asupra performanței campaniilor, precum și importanța ofertelor promoționale în decizia de achiziție a consumatorilor.
În acest scop, a fost conceput un chestionar intitulat “Influența ofertelor promoționale în decizia de achiziție a consumatorilor”, cu scopul de a evalua gradul de influență al acestor oferte și de a identifica preferințele specifice ale consumatorilor în ceea ce privește tipurile de oferte promoționale.
Rezultate
Comparând performanțele din Martie 2023 cu cele din Martie 2024 s-au observat îmbunătățiri semnificative la nivel de ROAS, cu o creștere de aproximativ 40%. Numărul de conversii a crescut cu 45%, iar costul per conversie a înregistrat o scădere de până la 20%. Venitul generat a fost cu 63% mai mare, în condițiile unei investiții crescute cu 16%.
Cât despre răspunsurile întrebărilor din cercetarea cantitativă realizată de Sinaps, referitoare la “Influența ofertelor promoționale în decizia de achiziție a consumatorilor”, am obținut următoarele rezultate:
- Toți respondenții (100%) au răspuns că obișnuiesc să facă achiziții online.
- În ceea ce privește produsele pe care respondenții obișnuiesc să le achiziționeze din mediul online, 84% au menționat articolele fashion/accesoriile, următorul procent fiind de 58% pentru produsele cosmetice. Produsele pentru animale și produsele pentru copii se regăsesc pe locul 3, cu procente apropiate de 26%, respectiv 24%.
- Legat de frecvența cu care respondenții obișnuiesc să facă achiziții online, cei mai mulți dintre aceștia (46%), obișnuiesc să facă achiziții online des, urmați de cei care doar ocazional, cu un procent de 36%. 12% dintre respondenți fac achiziții online foarte des și doar 6% au răspuns cu „rar”.
- În ceea ce privește momentul din zi în care respondenții sunt mai predispuși să achiziționeze produse online, 60% dintre aceștia au menționat că seară, urmați de un procent de 18% care au menționat că după-amiază.
- În procesul de achiziție, majoritatea respondenților sunt influențați de beneficii. 72% dintre aceștia au răspuns cu „da”, în timp de 22% au menționat că doar uneori sunt influențați și 6% au răspuns cu „nu”.
- Întrebați dacă au achiziționat vreodată un produs în urma unui anunț publicitar, 80% dintre respondenți au spus că da. 14% au spus că nu și doar 6% au menționat că nu știu.
- Dintre factorii de influență în achiziționarea de produse online, cel mai important pentru respondenții chestionați este calitatea produsului, urmat de funcționalitate și preț.
- Ordinea activărilor care influențează cel mai mult procesul de achiziție sunt: reduceri de preț, transport gratuit, pachete 2+⅓+1, cadou surpriză la comandă și pe ultimul loc, codul de reducere.
- Cei mai mulți dintre respondenți sunt influențați de review-uri în decizia de achiziție, recomandă ofertele promoționale prietenilor, sunt mai predispuși să facă o achiziție online dacă cineva le recomandă produsul respectiv, iar notorietatea brandului joacă un rol important în decizia de achiziție, însă nu cel mai important.
- 35% dintre respondenți obișnuiesc să se informeze legat de un produs înainte de achiziționare, din căutările pe Google. 31% dintre aceștia știu deja brand-ul și fac achiziția, 26% achiziționează pe baza recomandărilor și doar 10% din reclamele din Facebook.
Buget investit:
Martie 2023 vs Martie 2024
Trafic:
Martie 2023 vs Martie 2024
Conversii:
Martie 2023 vs Martie 2024
Venit:
Martie 2023 vs Martie 2024
CPA:
Martie 2023 vs Martie 2024
ROAS:
Martie 2023 vs Martie 2024
Cost/conversie:
Martie 2023 vs Martie 2024
Concluzii finale
Șosetăria a avut de la început așteptări și cerințe specifice legate de trei aspecte esențiale: profitabilitate, comunicare și planificarea acțiunilor strategice. Prin măsurile adoptate atât în gestionarea contului, cât și în colaborarea strânsă, am reușit să aducem valoare adăugată și să satisfacem pe deplin toate aceste nevoi.
Am valorificat promoțiile și activările lunare ale clientului, integrându-le în campaniile desfășurate pe Facebook, cu scopul de a maximiza ROAS și, implicit, veniturile generate. În paralel cu această integrare, am implementat acțiuni suplimentare pentru promovarea întregului catalog de produse, prin campanii menite să crească vizibilitatea articolelor de interes.
Analizând rezultatele obținute în luna Martie 2024, am constatat că activările cu „Transport Gratuit” au avut un impact pozitiv asupra performanțelor campaniilor. Astfel am optimizat alocarea bugetelor, segmentarea audiențelor și întreaga strategie pentru a maximiza rezultatele în perioadele în care această campanie era activă.
Feedback client
„În ceea ce privește promptitudinea, îmi place cǎ sugestiile și solicitările se implementează relativ repede. Primim statusuri când se fac modificări majore, ceea ce iar mă ajută să țin pasul cu situația contului. Comunicarea este bunǎ, răspunsurile vin relativ repede. V-am recomandat și altor companii, sper sǎ lucrați bine.”
Sergiu Mariș – Owner Șosetăria