Tendințe în SOCIAL MEDIA în 2018
Unde Se Pot Afișa Anunțurile Pe Facebook Ads?
18/04/2018Cunoaște echipa Sinaps Marketing: Laurențiu, PPC Intern!
02/05/201826/04/2018
În timp ce Facebook se luptă să recâștige inima utilizatorilor, iar trendul #deletefacebook a devenit global și Elon Musk se luptă să demonstreze tuturor ce înseamnă puterea unui brand în Social Media prin strategia de a părăsi planeta, noi revenim cu picioarele pe pământ și aducem vești minunate.
Tindem să credem că 2018 va fi un an al schimbărilor majore și că orice decizie pe care o începi în online, va fi benefică brand-ului tău pe viitor. Vrem să împărtășim cu tine totul și de curând am aflat lucruri despre un viitor smart, roboți digitali și tendințe în Social Media pe care nimeni nu le pune la îndoială, iar noi am început să le aplicăm deja.
O vorbă din popor spune să ‘’engage rather then sell’’ pentru că 80% dintre utilizatorii rețelelor sociale urmăresc măcar un brand în social media și pe bună dreptate, nimeni nu dorește să vadă zilnic doar ceea ce se vinde, ci mai degrabă ceva care să stârnească atenția și admirația.
1. Facebook & Instagram Stories
Conexiunea dintre un brand și consumatorii săi nu poate fi nicicând mai strânsă. Studiile au arătat că 1 din 3 consumatori menționează un nume de brand atunci când distribuie o postare pe social media sau fac un compliment.
Astfel, oamenilor nu doar că le place să scrie sau să vadă mesaje de laudă la adresa unui brand sau a unei alte persoane, dar în același timp preferă ca mesajele lor să fie vizibile și desigur, cineva să le răspundă și să îi felicite pentru decizia luată sau țelul atins.
Deci dacă deții un brand, atunci paginile tale de Facebook, Instagram, etc., ar trebui să îți reflecte personalitatea. Fii sociabil, discută cu clienții care îți consumă produsele sau serviciile, urmărește-i în Social Media și ai grijă să vadă că sunt apreciați atunci când interacționează cu postările tale și nu în ultimul rând, butonul de like este magic.
Te-ai bucura atunci când un brand ți-ar aprecia postările? Și pentru că în general Marketing-ul este despre poveștile pe care le spune un brand, Facebook și Instagram au opțiunea de a distribui Stories cu toată lumea. Cel mai important lucru pe care trebuie să-l ținem minte este că Social Media crează o nevoie, iar soluția poate fi brand-ul tău și modul în care îi faci pe oameni să te perceapă.
2. Postările video în continuare cele mai populare
Și în 2018, postările de tip video sunt în top-ul piramidei traficului organic generat de content-ul postat pe Social Media. Marketerii sunt dispuși ca anul acesta să consume mai mult buget pentru promovarea prin reclame video pe Facebook și Youtube.
Desigur, putem lega conținutul video de cel generat de utilizatorii brand-ului nostru astfel încât să putem profita de user-generated content fără a mai fi noi nevoiți să realizăm acele video-uri. În altă ordine de idei, putem lăsa oamenii să vorbească despre noi, în timp ce distribuim conținutul postat de către ei.
Studiile arată că aproape jumătate dintre utilizatorii de pe Facebook caută inspirație și entertainment în postările altor prieteni.
3. Chatbots sau roboții virtuali care îți răspund la mesaje
Dacă ești mult prea ocupat și nu ai timp să răspunzi la mesaje sau volumul lor este mult prea mare pentru tine pentru a face față, atunci ar fi bine să ‘’angajezi’’ un chatbot.
Acești roboți inteligenți sunt meniți să automatizeze munca oamenilor și programați astfel încât să furnizeze informații generale despre serviciile și produsele tale, utilizatorilor care le solicită prin Messenger.
Nu numai că te ajută în creșterea productivității, dar în ultimul an s-au utilizat peste 100.000 de astfel de roboți, numărul de mesaje crescând considerabil pentru companiile care utilizează acest serviciu deoarece în unele cazuri pe lângă support tehnic, chatbot-ul te poate ajuta chiar și în plasarea unei comenzi.
4. Traficul organic în scădere față de traficul plătit
Începând cu 2018 s-a decis că postările prietenilor și cunoștințelor tale sunt cele mai importante pentru tine, de aceea în momentul de față pe Facebook domină content-ul prietenilor tăi, iar traficul organic al firmelor a scăzut.
Cum afectează acest lucru vizibilitatea companiilor? În momentul de față, doar 1 din 6 postări este sponsorizată prin Facebook Ads și aparține brand-urilor. Soluția sunt reclamele plătite care îți vor oferi un boost al traficului și te vor ajuta să fii mai vizibil pe piață, iar reclamele tale pot ajunge la cât mai multe potențiale persoane interesate.
Această decizie a celor de la Facebook ne reamintește că social media devine încet un canal de engagement și brand building, mai mult decât un canal de vânzare.