Unde Se Pot Afișa Anunțurile Pe Facebook Ads?
Lăsăm piesele din playlist să descrie acest articol!
30/03/2018Tendințe în SOCIAL MEDIA în 2018
26/04/201818/04/2018
Știai că în 2017, 88% din veniturile publicității pe Facebook Ads au fost generate prin intermediul telefonului mobil, comparativ cu anul 2012, când platforma mobilă reprezenta doar 11% din veniturile publicității? Drept urmare, trebuie să știm să alegem platformele cele mai potrivite pentru a derula o campanie de Facebook Ads.
Atunci când creezi o reclamă pe Facebook Ads trebuie să parcurgi anumiți pași, iar în cadrul ad set-ului este nevoie să stabilești și locul de plasare al reclamei. Mai mult decât atât, este indicat să-l alegi în funcție de obiectivul campaniei tale și în funcție de formatul anunțului. Dar aici vei constata că ai posibilitatea să alegi între două opțiuni:
- Automatic Placements (Destinații de plasare automate) – Prin intermediul algoritmilor Facebook, reclama ta va fi afișată automat către publicul tău țintă în locurile în care aceștia se regăsesc.
- Edit Placements (Destinații de plasare manuale) – În cazul acesta poți seta manual locurile în care vrei să se afișeze reclama în funcție de obiectivele urmărite.
După ce alegi ca reclama să se afișeze pe ambele device-uri (desktop și mobile) sau doar pe unul dintre ele, ai posibilitatea ca aceasta să fie afișată pe următoarele platforme:
1. Facebook
-
News Feeds
Dacă alegi să plasezi reclama pe News Feed, aceasta va apărea utilizatorilor targetați pe news feed-ul propriu printre postările de la prieteni sau celelalte pagini pe care le urmăresc. Reclamele pot apărea atât pentru cei care folosesc computerul, cât și pentru cei care folosesc dispozitivul mobil.
Unul dintre beneficiile conferite de acest placement este faptul că reclamele se întrepătrund cu celelalte postări și nu întrerup experiența utilizatorului.
-
Right Column
Dacă alegi să plasezi reclama pe Right Column, aceasta se va afișa pe coloana din dreapta a paginii de Facebook. Dar trebuie să știi că poți folosi acest placement doar dacă ai selectat ca reclamele să se afișeze pe desktop. Nu pot fi afișate pe dispozitivele mobile, mai mult, reclamele din coloana dreaptă nu se vor integra în cadrul postărilor și se vor evidenția ca fiind reclame plătite.
-
Instant Articles
Dacă alegi să plasezi anunțul în Instant Articles, ele vor fi accesate prin intermediul aplicațiilor mobile. Atunci când utilizatorul dă click pe articol acesta se va deschide în cadrul aplicației, iar reclama ta va fi afișată de obicei printre paragrafele unui text. Instant Articles este o funcție creată de Facebook special pentru creatorii de conținut (site-uri de știri, bloggeri, etc.), iar acest tip de articol se afișează imediat după click, timpul de loading fiind aproape 0.
-
In-stream Video
Sunt recomandate în cazul campaniilor video pentru a difuza anunțuri de 5-15 secunde la un anumit interval de timp, către utilizatorii care urmăresc videoclipuri pe Facebook.
2. Instagram
-
Feeds
Dacă alegi să plasezi reclama pe feedul de la Instagram, aceasta va apărea publicului targetat printre celelalte postări ale utilizatorilor. Reclamele pot fi vizualizate de cei care accesează această platformă atât de pe desktop, cât și de pe mobile. Este indicat să postezi reclama atunci când are un conținut vizual creativ.
Să reții că reclamele canvas și slideshow nu sunt eligibile pentru această platformă.
-
Stories
Dacă alegi să plasezi reclama în cadrul stories, acestea se vor afișa în partea de sus pe mobile, iar în partea dreaptă dacă accesezi Instagramul de pe desktop. Acestea vor fi intercalate cu poveștile postate de prieteni sau alte business-uri care utilizează această metodă de promovare.
3. Messenger / Mesaj Sponsorizat
Prin promovarea pe Facebook Messenger îți poți extinde reach-ul și către persoanele ce utilizeaza frecvent această aplicație.
Acest placement suportă atât anunțurile clasice / o singură imagine cât și cele carousel, cu mai multe imagini. Totodată poți redirecționa traficul pe site dar și direct într-o nouă conversație dintre business-ul tău și client.
4. Audience Network
Ai posibilitatea să îți promovezi reclamele către publicul țintă și pe aplicații și site-uri mobile. În cazul acesta avem următoarele tipuri de reclamă: Native, Interstițială, Banner. Iar în cazul în care campania are un anunț video, poți posta videoclipuri in-stream sau rewarded video.
Audience Network este un placement foarte important, deoarece te va ajuta să afișezi anunțuri persoanelor targetate de tine pe diverse site-uri și aplicații mobile. Ex: Digi24, 9GAG, etc.
În funcție de obiectivul campaniei este indicat să alegi destinațiile de plasare cele mai potrivite. Ai posibilitatea să alegi unul sau mai multe locuri de plasare a reclamelor, dar ce trebuie să faci este să testezi fiecare placement pentru a afla care convertește cel mai bine pentru business-ul tău. Nu exista o regulă de aur, nu există cel mai bun placement pentru toate obiectivele, ci există cel mai bun placement pentru obiectivul tău, combinat cu toți ceilalți factori: public targetat, buget, perioadă și anunț.
OK, OK – Dar cum îmi dau seama despre eficiența acestor destinații de plasare?
Cel mai ușor și rapid – Vei observa rezultatele campaniei tale. Cele mai des folosite obiective sunt: conversiile (vânzări, formulare completate), trafic, vizualizări ale videoclipurilor și reach (atingerea unui public cât mai mare). Dacă rezultatele promovării tale sunt așa cum te așteptai, destinațiile de plasare sunt în regulă și merită să plusezi pe acestea.
Daca vrei totuși să aflii mai clar ce placement este eficient și care nu – folosește funcția BREAKDOWN din panoul de administrare Facebook Ads. Alege Placement sau Placement & Device și apoi vei putea analiza mai exact unde s-au afișat anunțurile tale și unde au fost acestea performante.
Facebook Ads se poate dovedi uneori un canal de promovare online ineficient, dar cu mixul potrivit între audiență, buget, configurarea campaniilor și anunțuri, Facebook va genera rezultate mult mai bune decât alte surse. Nu uita să analizezi datele atât din panoul Facebook Ads cât și din Google Analytics și să compari rezultatele din fiecare platformă.
Daca ai nevoie de ajutor, echipa noastră este gata să te ajute să îți administrezi eficient campaniile de Facebook Ads.